Байытудың флотациялық әдістері

Еркешева Меруерт Сарсенбаевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Флотациялық процесс теориясының негіздері, физика-химиялық қасиеттері, реагенттердің әсер ету механизмі мен заңдылықтары, минералдардың селективті флотациясының оңтайлы жағдайларын анықтау әдістемесі зерттеледі, флотациялық аппараттардың конструкциялары қарастырылады және флотацияның нақты жағдайлары үшін оларды таңдау негізделеді, флотация процесін жетілдіру, оңтайландыру және қарқындату әдістері мен жолдары, технологиялық процестің талаптарын ескере отырып, айналмалы суларды кондициялау және пайдалану көрсетілген.

Кредиттер саны: 8

Пререквизиты:

  • Минералдардың бөліну теориясы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар 30
СӨЖО 45
СӨЖ 120
курстық жұмыс
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Бұл курстың мақсаты флотациялық байыту әдісінің теориялық заңдылықтарын, процестің физикалық-химиялық ерекшеліктерін, флотациялық сұлбалар мен негізгі жабдықты есептеуді меңгеру болады.
Міндет
  • Пәнді оқу барысында студенттер флотация кинетикасын реттеуге және белгілі бір материалды (ірі түйіршікті, майда түйіршікті және т. б.) өңдеуге ең қолайлы флотациялық аппаратты дұрыс таңдауға қажетті флотация кезінде көпіршіктердің минералдану теориясы туралы; флотация кезіндегі реагенттердің әсер ету механизмі және реагенттердің әсерінен минералдардың флотациялық қасиеттерінің өзгеру заңдылықтары туралы; минералды шикізаттың әртүрлі түрлерін флотациялық байыту технологиясы туралы түсінік алуы тиіс.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • флотациялық процестің физикалық-химиялық ерекшеліктерін, флотациялық реагенттердің минералдардың бетімен әрекеттесу механизмін, кендердің түрлі типтерін флотациялаудың технологиялық сұлбаларын білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • байытудың технологиялық флотациялық сұлбасын, флотацияның оңтайлы реагенттік режимін таңдауды және негіздеуді, процестің негізгі технологиялық көрсеткіштерін есептеуді білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • алынған білім негізінде минералды шикізатты өңдеу және байыту бойынша тиімді және экологиялық қауіпсіз жұмыстар өндірісінің негізгі технологиялық параметрлерін таңдау және есептеу қабілеті
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • технологияның және байыту жабдығының негізгі параметрлерін есептей білу; технологиялық процестің тұрақтылығын және шығарылатын өнімнің сапасын талдай білу; ағынды сулар мен атмосфералық ауадағы зиянды заттардың құрамын анықтай білу; қауіпсіз еңбек жағдайларын қамтамасыз ету және байыту процестерінің қоршаған ортаға зиянды әсерін азайту жөнінде техникалық шешімдер қабылдай білу; тиісті технологиялық байыту сұлбасын іске асыру үшін жабдықтардың оңтайлы кешенін таңдай және есептей білу және технологиялық процесті жүргізудің оңтайлы режимдерін негіздей білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • пайдалы қазбаларды байыту жөніндегі жұмыстарды өндіру технологиясын таңдау, қажетті құжаттаманы жасау қабілеті; байыту өндірісінің технологиялық сұлбаларын жобалау қағидаттарын және негізгі мен қосалқы байыту жабдықтарын таңдау қағидаттарын білу негізінде минералдық шикізатты өңдеу және байыту жөніндегі жұмыстарды тиімді және экологиялық қауіпсіз өндірудің негізгі технологиялық параметрлерін таңдау және есептеу қабілеті
Оқыту әдістері

- оқытудың интерактивті технологиялары; - компьютерлік оқыту технологиялары; - оқу міндеттерін шешу; - оқу процесі кезінде студенттердің өзіндік зерттеу жұмысы.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Зертханалық жұмыстар 0-100
Бақылау жұмыстары
Есептік жұмыстары
Аралық тестілеу
2  рейтинг Зертханалық жұмыстар 0-100
Бақылау жұмыстары
Есептік жұмыстары
Реферат
Аралық тестілеу
Қорытынды бақылау емтихан, курстық жұмыс 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Зертханалық жұмыстар білім алушы тәжірибелер мен өлшеулерді жүргізудің қажетті реттілігін сақтай отырып, жұмысты толық көлемде орындайды; қажетті жабдықты дербес және ұтымды монтаждайды; барлық тәжірибелерді дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуды қамтамасыз ететін жағдайлар мен режимдерде жүргізеді; қауіпсіздік техникасы қағидаларының талаптарын сақтайды; барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде қорғау кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады білім алушы "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде қорғаныс кезінде жауап 5-ке жауап берудің негізгі талаптарын қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде алынған материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік жіберді немесе екіден көп емес кемшіліктер болды және оларды өз бетінше немесе мұғалімнің аздаған көмегімен түзете алады жұмыс толық орындалмады, бірақ оның орындалған бөлігінің көлемі дұрыс нәтиже мен қорытынды алуға мүмкіндік береді; немесе тәжірибе мен өлшеу барысында қателіктер жіберілген болса. Қорғау кезінде сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар; бір қателік пен екі кемшіліктен аспады жұмыс толық орындалмады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді; немесе егер тәжірибелер, өлшеулер, есептеулер, бақылаулар дұрыс жүргізілмесе; Сұрақтарға жауап беру кезінде қорғау кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды игермеді және 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмады
Бақылау жұмыстары қатесіз және кемшіліксіз орындалған жұмыс үшін қойылады, тапсырмалардың кемінде 90%-ы орындалуы тиіс онда бір өрескел қатеден және бір кемшіліктен, үш кемшіліктен аспайтын жұмыс үшін қойылады. Тапсырмалардың 70-тен 89% - на дейін орындалуы керек егер білім алушы барлық жұмыстың кемінде 50%-всей дұрыс орындаған болса немесе төрт-бес кемшілік болған кезде бір өрескел қателік пен екі кемшілік, бір өрескел және бір дөрекі қателік, үш дөрекі қателік, бір өрескел қателік және үш кемшілік жіберген болса қойылады егер қателер мен кемшіліктер саны 3 бағалау нормасынан асып кетсе немесе барлық жұмыстың 50%-дан азы дұрыс орындалса қойылады
Аралық тестілеу 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Флотация процесінің мәні мен қолдану аясы
  • Фазалардың аралық беттері және олардың гидраттануы
  • Қос электрлік қабат
  • Түйіршік пен көпіршіктің жабысу мүмкіндігін талдау (капиллярлық теория)
  • Реагенттер және олардың міндеті
  • Жинағыштар
  • Катионды жинағыштар
  • Басқыштар
  • Реагенттер-активтендіргіштер
  • Көбіктену
  • Көбіктер
  • Флотациялаудың технологиясы
  • Флотацияға басқа факторлардың әсері
  • Флотация сұлбалары мен тәжірибесі
  • Флотациялық машиналар
Негізгі әдебиет
  • 1. Абрамов А.А. Флотационные методы обогащения: Учебник 4-е изд., переработ. и доп. — М.: Издательство «Горная книга», 2016, — 595 с. 2. Абрамов А.А. Собрание сочинений. Флотация. Физико-химическое моделирование процессов. — М.: Изд-во МГГУ, «Горная книга», 2010, — 607 с. 3. Абрамов А.А. Принципы конструирования селективных реагентов-собирателей // Физико-технические проблемы разработки полезных ископаемых. — № 1, 2011, — с. 90-104. 4. Абрамов А.А. Собрание сочинений. Флотация. Реагенты-собиратели. — М.: Изд-во МГГУ, «Горная книга». 2012, — 606 с. 5. Абрамов А.А. Собрание сочинений. Т. 8. Флотация. Сульфидные минералы. — М.: Изд-во МГГУ, «Горная книга», 2013, — 704 с. 6. Баденикова Г.А. Флотационные методы обогащения. Конспект лекций для студентов спец-сти «Обогащение полезных ископаемых» - библ. ИрГТУ, 2011.
Қосымша әдебиеттер
  • 7. Шубов Л.Я. Флотационные реагенты в процессах обогащения минерального сырья. Кн.1 - М., Недра, 1990. 8. Шубов Л.Я. Флотационные реагенты в процессах обогащения минерального сырья. Кн.2 - М., Недра, 1990. 9. Глембоцкий В.А., Классен В.И. Флотационные методы обогащения: Учеб. для ВУЗов по спец. «Обогащение полезных ископаемых». – М.: Недра, 1981. – 304 с. 10. Богданов О.С., Максимов И.И., Поднек А.К., Янис Н.И. Теория и технология флотации руд. - М.: Недра, 1980.