Жер қойнауын пайдалану негіздері
Сипаттама: Қазақстан Республикасының жер қойнауын пайдаланудың заңнамалық базасының негізгі ережелері қаралды. Қазақстан үшін қабылданған Жер қойнауын геологиялық зерттеудің кезеңділігі, минералдық-шикізат саласы кәсіпорындарының ұйымдық нысаны келтіріледі. Пайдалы қазбаларды барлауға және өндіруге арналған лицензиялардың түрлеріне сипаттама беріледі, жұмыс бағдарламаларының мазмұнына қойылатын негізгі талаптар, жер қойнауын пайдаланушылардың құқықтары мен міндеттері келтіріледі.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Қазақстанның геологиясы және минералдық ресурстары
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Берілген тақырып бойынша курстық жоба |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Негізгі курс студенттерінің жер қойнауын пайдалану негіздерін меңгеруін, жер қойнауын игеру кезінде туындайтын құқықтық қатынастарды реттейтін заңдарды түсінуін қамтамасыз ету
Міндет
- Мысалдар арқылы жер қойнауын пайдалану қағидаттарын түсіндіруге, кен іздеуге, барлауға және өндіруге арналған лицензияларды виртуалды ресімдеуді жүргізуге, KAZRC кодексін жалпы түсінуді енгізуге болады
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Студент кәсіби мәселелерді шешуге арналған ресурстар мен шектеулердің түрлері туралы білімге ие
- Есептерді шешудің әртүрлі тәсілдерін бағалаудың негізгі әдістерін түсінеді және қолдана алады
- Қолданыстағы заңнаманы және кәсіби қызметті реттейтін құқықтық нормаларды біледі
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- 1 Студенттің міндеттерді бөліп көрсету және олардың мақсаттағы маңыздылығын анықтау, сондай-ақ оларды шешудің оңтайлы тәсілдерін таңдау мүмкіндігі қолданыстағы құқықтық нормалар, қолда бар ресурстар және мүмкін болатын шектеулер
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Жер қойнауын пайдалану негіздерін зерделеу кезінде алынған білім тау-кен құқықтық қатынастарын реттейтін және қорғайтын тау-кен заңнамасының ережелерін ғылыми түсінуді, жер қойнауын экологиялық құқық тұрғысынан қорғауды, жер қойнауын пайдалану саласындағы қатынастарды реттеуді қамтамасыз етеді.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Іскерлік өзара іс-қимылдың негізгі нормалары мен әдістерін меңгере білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Тау-кен ісі саласындағы ғылыми-техникалық прогрестің жетістіктерін пайдалану, техника мен технологияны жетілдіруге икемділік пен икемділік, зерттеулер жүргізудің қолда бар әдістерін жетілдіру және озық әдістерін енгізу
- Жер қойнауын пайдалану саласындағы қолданыстағы заңнаманы талдау және оны практикада қолдану
Оқыту әдістері
Пән бойынша дәріс сабақтарын өткізу оқушылар пассивті тыңдаушылар емес, оқытушының сұрақтарына жауап беретін сабақтың белсенді қатысушылары болатын оқытудың белсенді әдісіне негізделеді.
Мұғалімнің сұрақтары материалды игеру процестерін белсендіруге, сондай-ақ логикалық ойлауды дамытуға бағытталған.
Мұғалім ассоциативті ойлауды ынталандыратын және бұрын игерілген материалмен байланыс орнататын сұрақтардың тізімін алдын-ала белгілейді.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Дәрістер туралы дәріс материалдары бойынша білімді тексеру | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Білім алушының өзіндік жұмысы | ||
Аралық бақылау | ||
Білім алушының өзіндік жұмысы | ||
Дәрістер туралы дәріс материалдары бойынша білімді тексеру | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
2 рейтинг | Дәрістер туралы дәріс материалдары бойынша білімді тексеру | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Аралық бақылау | ||
Дәрістер туралы дәріс материалдары бойынша білімді тексеру | ||
Дәрістер туралы дәріс материалдары бойынша білімді тексеру | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Білім алушының өзіндік жұмысы | ||
Білім алушының өзіндік жұмысы | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Дәріс сабақтары | Егер білім алушы бағдарламада көзделген көлемде материалдың мазмұнын ашса, материалды белгілі бір логикалық ретпен сауатты тілде баяндаса, осы пәннің терминологиясын оқу пәні ретінде дәл қолдана отырып; оқытушының жетекші сұрақтарынсыз өз бетінше жауап берсе; тест тапсырмаларына сәтті жауап берсе, ситуациялық міндеттерді дұрыс және негізді шешсе қойылады. Екінші сұрақтарды немесе есептеулерді жариялау кезінде бір немесе екі дәлсіздік болуы мүмкін, оны білім алушы мұғалімнің ескертуі бойынша оңай түзетеді. | Егер білім алушының жауабы негізінен "өте жақсы" деген белгіге қойылатын талаптарды қанағаттандырса, бірақ бұл ретте кемшіліктердің бірі орын алса: оқытушының ескертуі бойынша түзетілген жауаптың негізгі мазмұнын жарықтандыру кезінде бір - екі дәлсіздікке жол берілсе; екінші сұрақтарды жарықтандыру кезінде немесе есептеулерде қате немесе екіден көп дәлсіздіктер жіберілсе, оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетілсе қойылады. | Ол келесі жағдайларда қойылады: материалдың мазмұны толық емес немесе дәйекті түрде ашылған, тесттерге жауап беруде қателіктер, ситуациялық есептерді шешуде дәлсіздіктер бар, бірақ мәселені жалпы түсіну көрсетілген және пәннің оқу бағдарламасында анықталған материалды одан әрі игеру үшін жеткілікті дағдылар көрсетілген. | Егер оқу материалының негізгі мазмұны ашылмаған; білім алушылардың оқу материалының үлкен немесе аса маңызды бөлігін білмеуі немесе толық түсінбеуі анықталған; әңгімелесу сұрақтарына жауап беру кезінде өрескел қателіктер жіберілген, ситуациялық міндеттер дұрыс шешілмеген, тесттерге жауаптарда қателіктер жіберілген, суреттерде, схемаларда арнайы терминологияны пайдалану кезінде ұғымдарды анықтауда қателіктер жіберілген жағдайларда қойылады, мұғалімнің бірнеше жетекші сұрақтарынан кейін түзетілмеген есептер. |
Практикалық сабақтар | Егер студент бүкіл практикалық сабақ барысында белсенді жұмыс жасаса, практикалық сабақ жоспарына сәйкес мұғалімнің сұрақтарына толық жауап берсе және сонымен бірге дәріс материалын терең меңгергенін, тиісті әдебиеттерді білетіндігін көрсетсе, осы мәселеге өз көзқарасын білдіре алса, материалды өз бетінше және дәлелді түрде жеткізе білсе, құбылыстар мен құбылыстарды талдай білсе, "өте жақсы" баға қойылады фактілер, тәуелсіз жалпылау және қорытынды жасау, 1-2 арифметикалық қателіктер мен сипаттамалардан аспайтын оқу тапсырмаларын дұрыс орындайды | "Жақсы" баға келесі талаптарды сақтаған жағдайда қойылады: студент практикалық сабақ барысында белсенді жұмыс істейді, сұрақтар толық қамтылған, материалдың презентациясы логикалық, фактілермен негізделген, тиісті әдеби көздерге сілтемелермен, сұрақтарды жариялау қорытындылармен аяқталды, студент фактілер мен оқиғаларды талдай білді, сонымен қатар оқу тапсырмаларын орындай алды. Бірақ жауаптарда дәлсіздіктер, кейбір кішігірім қателіктер жіберілді, Материалды ұсыну кезінде дәлелдің жеткіліксіздігі, студенттің фактілер мен оқиғаларға нақты қатынасы немесе есептерді шешуде 1-2 арифметикалық және 1-2 логикалық қателіктер жіберілді. | "Қанағаттанарлық" баға студент жалпы осы тақырып бойынша сұрақтардың мәнін игеріп, дәріс материалы мен оқу әдебиеті туралы білімді анықтап, фактілер мен оқиғаларды талдауға,қорытынды жасауға және мәселелерді шешуге тырысқанда қойылады. Бірақ сабақта ол пассивті әрекет етеді, тек мұғалімнің шақыруы бойынша жауап береді, сұрақтарға толық емес жауап береді, практикалық материалды жарықтандыруда өрескел қателіктер жібереді немесе арнайы мәселелерді шешуде 3-4 логикалық қателіктер жібереді. | "Қанағаттанарлықсыз" деген баға студент сұрақ қоюдың сәтсіздігін анықтаған жағдайда қойылады, сұрақтар дұрыс емес, жүйесіз, өрескел қателіктермен жарықтандырылады, мәселелердің негізгі мәнін түсінбейді, қорытындылар, жалпылау, оқу мәселелерін шеше алмау анықталды. |
Аралық бақылау | Егер мәселе анықталса және оның өзектілігі негізделсе, қарастырылып отырған мәселеге қатысты әртүрлі көзқарастарға қысқаша талдау жасалса және өз ұстанымы қисынды түрде баяндалса, тұжырымдар тұжырымдалса, тақырыптар толығымен ашылса, көлем сақталса, қосымша сұрақтарға дұрыс жауаптар берілсе, қойылады. | Егер рейтингке және оны қорғауға қойылатын негізгі талаптар орындалса, бірақ бұл ретте кемшіліктер жіберілсе; атап айтқанда, материалды баяндауда дәлсіздіктер болса; пайымдауларда логикалық реттілік болмаса; олқылықтар болса; қорғау кезінде қосымша сұрақтарға толық емес жауаптар берілсе қойылады. | Егер рейтингке қойылатын талаптардан айтарлықтай ауытқулар болса, қойылады; атап айтқанда: тақырып тек ішінара қамтылған; мазмұнында немесе қосымша сұрақтарға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілген; қорғау кезінде қорытынды жоқ. | Егер рейтингтің тақырыптары ашылмаса, мәселенің елеулі түсінбеушілігі анықталса немесе тапсырмалар мүлдем ұсынылмаса қойылады. |
Курстық жұмыс / емтихан | Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | Ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | Ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- 1 КІРІСПЕ: ҰТЫМДЫ ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУ: РЕСУРСТЫҚ, ЭКОНОМИКАЛЫҚ, ЭКОЛОГИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ҚҰҚЫҚТЫҚ ФАКТОРЛАР
- 2 ПАЙДАЛЫ ҚАЗБАЛАР КЕН ОРЫНДАРЫН ИГЕРУ
- 3 КЕН ОРЫНДАРЫН БАҒАЛАУ ЖӘНЕ БАРЛАУ КЕЗІНДЕГІ ГЕОЛОГИЯЛЫҚ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІ МЕН ТЕХНИКАЛЫҚ ҚҰРАЛДАРЫ
- 4 КЕН ОРЫНДАРЫН ЭКОНОМИКАЛЫҚ БАҒАЛАУҒА ӘСЕР ЕТЕТІН ФАКТОРЛАР
- 5 ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУДЫҢ ЗАҢНАМАЛЫҚ БАЗАСЫ
- 6 ЖЕР ҚОЙНАУЫН МЕМЛЕКЕТТІК ГЕОЛОГИЯЛЫҚ ЗЕРТТЕУГЕ ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУ ҚҰҚЫҒЫН ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
- 7 ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУ ҚҰҚЫҒЫНЫҢ РЕЖИМДЕРІ
- 8 ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУ ҚҰҚЫҒЫНЫҢ ЖӘНЕ ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУ ҚҰҚЫҒЫМЕН БАЙЛАНЫСТЫ ОБЪЕКТІЛЕРДІҢ АУЫСУЫ
- ҚАТТЫ ПАЙДАЛЫ ҚАЗБАЛАРДЫ БАРЛАУ
- 10 ҚАТТЫ ПАЙДАЛЫ ҚАЗБАЛАРДЫ БАРЛАУ ЖӨНІНДЕГІ ОПЕРАЦИЯЛАРДЫ ЖҮРГІЗУ КЕЗІНДЕГІ ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУШЫНЫҢ ЕСЕПТІЛІГІ
- 11 KAZRC КОДЕКСІ
- 12 KAZRC КОДЕКСІ
- 13 КОДЕКС KAZRC
- 14 KAZRC КОДЕКСІ
- 15 МЕМЛЕКЕТТІК ЖЕР ҚОЙНАУЫ ҚОРЫ
Негізгі әдебиет
- 1. Баймаханова Г.А., Сафронова И.П. Основы недропользования. Алматы: КазНТУ. 2007 г. – 93 с
- 2. Шумилин М.В., Алискеров В.А., Денисов М.Н. Заверткин В.А. Бизнес в ресурсодобывающих отраслях: Справочник. – М., ООО «Недра-Бизнесцентр», 2011. – 268 с.
- 3. Кодекс о недрах и недропользовании Республики Казахстан, 2017.
- 4. Казахстанский кодекс публичной отчетности о результатах геологоразведочных работ, минеральных ресурсах и минеральных запасах (Кодекс KAZRC). 2022 г.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Стратегия Казахстан – 2050. Астана, 2014. 2. Сборник нормативно-правовых актов Республики Казахстан в области недропользования / ред. совет: Е. М. Есимханов, Е. Т. Еркебуланов, Л. М. Махметова и др.; авт. идеи Т. Г. Байгабулов. – Алматы : Раритет, 2011. – 568 с. 3. Конституция Республики Казахстан. Алматы. 1995. 4. Сборник нормативно-правовых актов Республики Казахстан в области недропользования / ред. совет: Е. М. Есимханов, Е. Т. Еркебуланов, Л. М. Махметова и др.; авт. идеи Т. Г. Байгабулов. – Алматы : Раритет, 2011. – 568 с. 5. Концепция развития геологической отрасли Республики Казахстан до 20130 года. – Астана, 2014.
- Сборник нормативно-правовых актов Республики Казахстан в области недропользования / ред. совет: Е. М. Есимханов, Е. Т. Еркебуланов, Л. М. Махметова и др.; авт. идеи Т. Г. Байгабулов. – Алматы : Раритет, 2011. – 568 с.
- Концепция развития геологической отрасли Республики Казахстан до 20130 года. – Астана, 2014.
- Конституция Республики Казахстан. Алматы. 1995.