Су ресурстарын интегралды басқаудың технологиялық аспектілері
Сипаттама: Сумен жабдықтау және су бұру жүйелері, олардың жіктелуі, жүйелердің мақсаты туралы; су тұтыну және су бұру схемалары мен режимдері туралы; олардың негізгі элементтерінің құрылымы мен мақсаты туралы білімді қалыптастырады. Шығындарды анықтау әдістемесін, трассалау қағидаттарын, гидравликалық есептеуді және желілерді биіктікте жобалауды, сондай-ақ су құбыры және су бұру желілеріндегі құрылыстарды және санитарлық қорғау аймақтарын орналастыруды қарастырады.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Гидравлика және арна гидравликасы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | 15 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
курстық жоба | |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Студенттердің сумен жабдықтау және су бұру желілерін есептеу және жобалау мәселелерінде кәсіби дағдылары мен білімдерін қалыптастыру
Міндет
- Сумен жабдықтау және су бұру желілерін жобалау және есептеу дағдыларының болуы
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Елді мекендердің сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін есептеудің негізгі әдістерін жобалау, құрылымын білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Су құбыры және су бұру желілерін есептеуді және тартуды білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Студенттердің сумен жабдықтау және су бұру желілерін есептеу және жобалау мәселелерінде кәсіби дағдылары мен білімдерін қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Аралас мамандар командасында жұмыс істеу үшін сумен жабдықтау және кәріз желілерін есептеудің кәсіби дағдыларының болуы
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Су секторындағы жобаларды экологиялық негіздеу үшін сумен жабдықтау және су бұру желілерін есептеу дағдысының болуы
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: Пәнді оқыту дәстүрлі технология бойынша жүргізіледі. Дәріс курсы мультимедиялық түрде ұсынылған. Практикалық сабақтарды өткізу кезінде проблемалық әдіс, жүйелік талдау, пәнаралық байланыс қолданылады.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жоба | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. | білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. |
Ауызша сауалнама | білім алушы жүйелі теориялық білімді көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелдер келтіреді қорытындылар мен жалпылау мысалдар келтіреді | білім алушы мықты теориялық білім, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстарын және процестер, дәлелді тұжырымдар мен жалпылау жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетулерімен тез түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | білім алушы таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді тұжырымдар жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігін көрсетеді, монологты жетік меңгермегендігін көрсетеді сөйлеу, терминология, логика және презентация дәйектілігі мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді | білім алушы пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, логиканың жоқтығын және презентацияның дәйектілігін көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, жауап беруден бас тартады |
Аралық бақылауға арналған тест нысанындағы тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Су жүйесінің жұмыс тәртібі, судың шығындалу кестесі, ғимараттардың шығын арқылы байланысты
- Су құбыр тораптары
- Су құбыр тораптарының конструкциясы
- Реттеуші және сақтаушы сыйымдылықтар
- Су құбыры торабын пайдалану
- Ластанған суды бұру жүйелері
- Су бұру жүйелерін жобалау және және есептеу
- Су әкету құбырларын гидравликалық есептеу
- Құбырларды гидравликалық есептеуге арналған өрнектер және есептік ағыс жылдамдығы мен ылдилығы
- Құбырларды тарту әдістері мен үлгілері
- Лас суды әкету жүйесінде қолданылатын құбыр материалдары
- Санитарлы қорғау аймақтары
- Канализация құбырларындағы құдықтар
- Канализация құбырларындағы құрылғылар – дюкерлер, эстакадалар, өткелдер
Негізгі әдебиет
- 1. СН РК 4.01-03-2011 «Водоотведение. Наружные сети и сооружения»
- 2. СНИП РК 4.01-41-2006* Внутренний водопровод и канализация зданий.
- 3. СНиП РК 4.01-02-2009 Водоснабжение. Наружные сети и сооружения.
- 4. Ю. В. Воронов, Е. В. Алексеев, В. П. Саломеев, Е. А. Пугачев/ под ред. Ю. В. Воронова. Водоотведение: учебник, Инфра-М, 2011 г.
- 5. Е. Белоконев, Т. Попова, Г. Пурас, Водоотведение и водоснабжение. Феникс, 2012 г.
- 6. И.И. Павлинова, В.И. Баженов, И.Г. Губий. Водоснабжение и водоотведение. ЮРАИТ 2013 г.
- 7. Ю.В. Воронов Водоотведение и очистка сточных вод, Учебник для вузов. - М.: Изд-во АСВ, 2009 г.
- 8. С.В. Яковлев. Водоотведение и очистка сточных вод. Учебник для вузов. - М.: Изд-во АСВ, 2006. -704 с
- 9. М.А. Сомов, Л.А. Квитка, Водоснабжение. Инфра-М, 2012 г.
- 10. М. Мырзахметов Суды тасымалдау. - Алматы : Экономика баспасы, 2014. - 383 б
Қосымша әдебиеттер
- 1. Шевелев Ф.А. Таблицы для гидравлического расчета стальных, чугунных, асбестоцементных, пластмассовых и стеклянных труб. М: Элит, 2009.
- 2. Лукиных А.А., Лукиных Н.А. Таблицы для гидравлического расчета канализационных сетей и дюкеров по формулам Павловского. М: Стройиздат, 1974-156с