Қара және түсті металлургиясының шикізат ресурстарын өңдеудің қазіргі уақыттағы және болашақтағы технологиясы
Сипаттама: "Қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары" пәні металлургия саласында қолданылатын заманауи әдістер мен инновациялық технологияларды кешенді зерттеу болып табылады. Курс кенді байыту мен металл өндіруден бастап материалдардың қасиеттерін жақсарту үшін озық әдістерді қолдануға дейінгі қара және түсті металлургияның негізгі аспектілерін қамтиды. Энергия үнемдеу және экологиялық аспектілерді қоса алғанда, тұрақты даму мәселелеріне, сондай-ақ металлургиядағы инновациялық үрдістер мен болашақ дамуды зерттеуге назар аударылады. Курс сонымен қатар өндірісті оңтайландыру және қоршаған ортаға әсерді азайту мақсатында нанотехнологияларды қолдануды, материалдарды қайта өңдеуді және басқа да заманауи тәсілдерді қарастырады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Металлургиялық үрдістердің технологиясы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Ауызша емтихан, оның ішінде пәннің теориялық аспектілері, металлургиядағы заманауи технологияларды қолдану және практикалық жағдайларды талдау сұрақтары. |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- "Қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын қайта өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары" пәнінің мақсаты магистранттарға металлургия өнеркәсібінде қолданылатын заманауи әдістер мен технологиялар туралы терең білім беру болып табылады: 1. Металлургия негіздерімен танысу: магистранттарға кенді өндіру мен байытудан бастап соңғы металл өнімдерін өндіруге дейінгі қара және түсті металлургия принциптері мен процестері туралы іргелі білім беру. 2. Заманауи технологияларды зерттеу: нанотехнология, термиялық өңдеу, процесті басқару және басқа да инновациялық тәсілдер сияқты металлургия саласындағы заманауи технологиялар мен әдістерге шолу жасау. 3. Нанотехнологияның қолданылуын түсіну: металлургия өнеркәсібіндегі нанотехнологиялардың рөлі мен әсерін, соның ішінде оларды металдар мен қорытпалардың қасиеттерін жақсарту үшін қолдануды зерттеу. 4. Практикалық жұмыс дағдыларын дамыту: магистранттарға металлургия саласындағы практикалық жұмыстарды, эксперименттер мен жобаларды орындау арқылы практикалық дағдыларды дамытуға мүмкіндік беру. 5. Энергия үнемдеу және экология проблемаларымен танысу: энергия тұтынуды азайту әдістерін зерттеу, экологиялық тиімді технологияларды енгізу және металлургия өнеркәсібінде қалдықтарды басқару. 6. Сыни ойлауды дамыту: магистранттарды заманауи технологияларды сыни талдауға және бағалауға, сондай-ақ оларды нақты өндірістік сценарийлерде қолдануға ынталандыру. 7. Инновациялық қызметке дайындық: магистранттарды металлургия саласындағы зерттеу жұмыстарына, жобаларға және инновациялық идеяларға ынталандыру. Жалпы мақсат-магистранттарға металлургияның заманауи және болашақ технологиялары туралы кең білім алу, сондай-ақ осы саладағы күрделі мәселелерді шешу үшін қажетті дағдыларды дамыту.
Міндет
- "Қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын қайта өңдеудің заманауи және перспективалық технологиялары" пәнінің міндеттері: 1. Металлургия негіздерімен танысу: магистранттарды қара және түсті металлургияның негізгі принциптері мен процестерімен, оның ішінде кен өндіру, байыту, өңдеу және металл бұйымдарын өндірумен таныстыру. 2. Заманауи технологияларды зерттеу: металлургиядағы заманауи әдістер мен технологияларды, соның ішінде инновациялық тәсілдерді, компьютерлік технологияларды қолдануды, автоматтандыруды және жаңа материалдарды қарастыру. 3. Нанотехнологияларды талдау және қолдану: материалдардың қасиеттерін жақсарту және өндірістік процестерді оңтайландыру үшін металлургиядағы нанотехнологиялардың рөлі мен қолданылуын зерттеу. 4. Практикалық жұмыс дағдыларын дамыту: теориялық білімді бекіту үшін практикалық жұмыстар жүргізу. 5. Энергия үнемдеу әдістерін зерттеу: металлургиялық процестерде энергия тұтынуды азайтуға бағытталған технологиялар мен әдістерді қарастыру. 6. Экология мәселелерімен жұмыс: металлургиядағы экология мәселелерін зерттеу және қоршаған ортаға теріс әсерді азайту әдістерін іздеу. 7. Сыни ойлауды дамыту: металлургия өнеркәсібінің күрделі мәселелерін қарастыру кезінде магистранттардың сыни ойлауы мен аналитикалық дағдыларын дамытуға ықпал ету. 8. Инновациялық қызметке жәрдемдесу: магистранттарды жаңа технологиялар мен материалдарды жасауға бағытталған зерттеу жобаларына қатысуға ынталандыру. 9. Процестерді басқару дағдыларын меңгеру: Металлургиялық процестерді басқару және оңтайландыру саласында білім мен дағдыларды қамтамасыз ету. 10. Білімді практикалық сценарийлерде қолдану: магистранттарды жобаларды орындау арқылы нақты өндірістік жағдайларда алған білімдерін қолдануға үйрету.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Білім және түсіну саласындағы "қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын қайта өңдеудің заманауи және перспективалық технологиялары" пәні шеңберінде оқыту нәтижелері мынадай аспектілерді қамтиды: 1. Металлургия негіздері: - Қара және түсті металлургияның негізгі принциптерін білу. - Металдар мен қорытпаларды өндіру, байыту, өңдеу және өндіру кезеңдерін түсіну. 2. Заманауи технологиялар: - Металлургиядағы заманауи әдістер мен технологияларды білу. - Металдарды өндіру мен өңдеудің инновациялық тәсілдерін түсіну. 3. Металлургиядағы нанотехнология: - Материалдардың қасиеттерін жақсарту үшін нанотехнологияларды қолдануды білу. - Металлургиялық процестерді жетілдірудегі нанобөлшектердің рөлін түсіну. 4. Процестерді басқару және бақылау: - Металлургиялық процестерді басқару және бақылау әдістерін білу. - Өнеркәсіпте автоматтандыру мен басқару технологияларын енгізуді түсіну. 5. Энергияны үнемдейтін технологиялар: - Металлургияда энергия тұтынуды азайту технологияларын білу. - Өндірістік процестердегі энергияны үнемдеу принциптері мен әдістерін түсіну. 6. Металлургиядағы экология мәселелері: - Металлургиядағы негізгі экологиялық мәселелерді білу. - Өндірістің қоршаған ортаға әсерін азайту әдістерін түсіну. 7. Инновация және материалдарды әзірлеу: - Материалдарды өндірудің инновациялық әдістерін білу. - Бірегей қасиеттері бар жаңа материалдарды жасау процестерін түсіну. 8. Сыни тұрғыдан ойлау және талдау: - Күрделі металлургиялық мәселелерді қарастыру кезінде сыни ойлауды дамыту. - Технологиялар мен процестердің тиімділігін талдау және бағалау қабілеті. 9. Білімді практикалық қолдану: - Металлургиядағы нақты мәселелерді шешу әдістерін білу және түсіну. - Алынған білімді практикалық жұмыстар мен жобалар арқылы практикалық қолдану. Білім және түсіну бойынша оқыту нәтижелері магистранттар үшін металлургия және материалтану саласында табысты жұмыс істеуге және дамуға мүмкіндік беретін іргелі Базис құруға бағытталған.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- "Қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын қайта өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары" пәні шеңберінде білім мен түсінуді қолдану саласындағы оқыту нәтижелері мынадай аспектілерді қамтиды: 1. Өндірістік процестерді жобалау және оңтайландыру: * Технологиялық схемалар мен өндірістік желілерді жобалау және оңтайландыру үшін металлургиялық процестер туралы білімді қолдану мүмкіндігі. 2. Заманауи технологияларды енгізу: * Өнімнің тиімділігі мен сапасын арттыру мақсатында өндірістік процестерде заманауи әдістер мен технологияларды қолдана білу. 3. Өндірісте нанотехнологияларды қолдану: * Металдар мен қорытпалардың механикалық, термиялық және басқа қасиеттерін жақсарту үшін наноматериалдар мен нанотехнологияларды қолдану дағдысы. 4. Сапаны басқару және бақылау: * Тиісті әдістер мен стандарттарды қолдана отырып, металлургия өнімдерінің сапасын басқару мен бақылауды жүзеге асыру мүмкіндігі. 6. Энергияны үнемдейтін технологиялар: * Металлургиялық процестерде энергия тұтынуды азайту үшін заманауи технологиялар туралы білімді қолдану. 7. Экологиялық аспектілерді басқару: * Қоршаған ортаға әсерді азайтуға бағытталған тәжірибелерді енгізу үшін металлургиядағы экология мәселелері туралы білімді пайдалану. 8. Инновациялық шешімдер мен жобалар: * Жобалар мен зерттеулерге қатысу арқылы металлургия өндірісінде инновациялық шешімдерді құру және енгізу мүмкіндігі. 9. Процесті басқару дағдыларын қолдану: * Тиімділік пен өнімділікті арттыру үшін процестерді басқару және оңтайландыру дағдыларын қолдану мүмкіндігі. 10. Сыни жағдайлармен жұмыс: * Металлургиялық өндіріс барысында туындауы мүмкін сыни жағдайларда бейімделу және шешім қабылдау дағдысы. Өндірістің нақты сценарийлерінде білім мен түсінікті қолдану оқытудың негізгі мақсаты болып табылады және түлектерге металлургия саласына сәтті кіруге мүмкіндік береді.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- "Қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын қайта өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары" пәні шеңберінде пайымдауларды қалыптастыруға байланысты Оқыту нәтижелері Талдамалық ойлауды және магистранттың негізделген пайымдауларды тұжырымдау қабілетін дамытуды қамтиды. Осы нәтижелерге енгізілген аспектілер: 1. Сыни тұрғыдан ойлау: * Металлургия саласындағы ақпаратты, теориялар мен әдістерді сыни тұрғыдан бағалау мүмкіндігі. * Әр түрлі технологиялық тәсілдердің тиімділігі мен жарамдылығы туралы пайымдаулар қалыптастыру. 2. Мәселелер мен шешімдерді талдау: * Күрделі металлургиялық мәселелерді талдау қабілеті және негізделген шешімдерді ұсыну. * Өндірістік сценарийлерде оңтайлы стратегияларды таңдауға қатысты пайымдаулар қалыптастыру. 3. Технологиялық тәуекелдерді бағалау: * Технологиялық тәуекелдерді бағалау қабілеті және әртүрлі шешімдердің ықтимал салдары туралы пайымдаулар қалыптастыру. 4. Экологиялық және әлеуметтік аспектілерді бағалау: * Металлургиялық процестердің қоршаған ортаға және қоғамға әсері туралы пайымдаулар қалыптастыру. * Экологиялық тұрақтылық пен әлеуметтік жауапкершіліктің мүмкін болатын жақсартуларын талдау. 5. Білімді біріктіру: * Кешенді пайымдауларды қалыптастыру үшін металлургияның әртүрлі салаларындағы білімді біріктіру мүмкіндігі. * Технология мен өндірістің әртүрлі аспектілері арасындағы байланысты көру қабілетін дамыту. 6. Сын және өзін-өзі сынау: * Металлургия саласындағы мәселелерді шешу және шешім қабылдау процесінде барабар сын мен өзін-өзі бағалау қабілеті. 7. Кәсіби пікір қалыптастыру: * Металлургия саласындағы ағымдағы және перспективалық үрдістер туралы қалыптасқан және негізделген кәсіби пікірді дамыту. 8. Инновациялық идеяларды әзірлеу: * Металлургия саласында пайымдаулар қалыптастыру және инновациялық идеялар ұсыну қабілеті. Оқытудың бұл нәтижелері магистранттардың сыни тұрғыдан ойлауын және металлургия саласында шешім қабылдау кезінде аналитикалық тәсілге қабілеттілігін дамытуға ықпал етеді.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- "Қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын қайта өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары" пәні шеңберінде коммуникативтік қабілеттермен байланысты Оқыту нәтижелері магистранттардың кәсіби контексте тиімді қарым-қатынас және өзара іс-қимыл жасау дағдыларын дамытуды қамтиды: 1. Ауызша және жазбаша өрнек: * Ауызша да, жазбаша да ойларды нақты және дәл білдіру дағдыларын дамыту. * Техникалық ақпаратты түсінікті түрде тұжырымдау және жеткізу мүмкіндігі. 2. Презентация дағдылары: * Ақпараттық және сенімді презентацияларды дайындау және өткізу дағдыларын меңгеру. * Металлургия технологияларының негізгі аспектілерін көрсете және түсіндіре білу. 3. Топтық жұмыс және ұжымдық шешім қабылдау: * Топта тиімді жұмыс істеу дағдыларын дамыту. * Ортақ мақсаттарға жету үшін әріптестермен өзара әрекеттесу мүмкіндігі. 4. Тыңдау қабілеті: * Коммуникацияның басқа қатысушыларының көзқарастарын мұқият тыңдау және түсіну дағдыларын дамыту. * Тиімді кері байланыс және барабар жауап беру мүмкіндігі. 5. Дипломатия және сендіру: * Өз көзқарасын дәлелдей білу және таңдалған шешімдердің дұрыстығына сендіру. * Әріптестермен және клиенттермен қарым-қатынас процесінде дипломатиялық дағдыларды дамыту. 6. Мәдени құзыреттілік: * Кәсіби өзара әрекеттестікте әртүрлі мәдени контексттерге бейімделу мүмкіндігі. * Әріптестерінің әртүрлілігі мен мәдени ерекшеліктерін құрметтеу. 7. Тиімді келіссөздер жүргізу дағдылары: * Келіссөздер процесінде мақсат қою және оған қол жеткізу дағдыларын дамыту. * Барлық тараптар үшін тиімді компалар мен шешімдерді таба білу. 8. Қоғаммен байланыс: * Кең аудиториямен, оның ішінде жұртшылық өкілдерімен, БАҚ-пен және Тапсырыс берушілермен қарым-қатынас жасау мүмкіндігі. Коммуникативті қабілеттерді дамыту түлектерге әріптестерімен, клиенттерімен және кәсіби қоғамдастықтың басқа қатысушыларымен тиімді қарым-қатынас жасауға мүмкіндік береді, бұл металлургия саласына сәтті интеграциялануға ықпал етеді.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- "Қара және түсті металлургияның шикізат ресурстарын қайта өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары" пәні контекстіндегі оқыту дағдыларына немесе оқу қабілеттеріне байланысты Оқыту нәтижелері мынадай аспектілерді қамтиды: 1. Өзін-өзі оқыту қабілеті: * Магистранттардың металлургия саласындағы жаңа ақпаратты өз бетінше іздеу және игеру дағдыларын дамыту. * Білімді кеңейту үшін әртүрлі білім беру ресурстарын пайдалану мүмкіндігі. 2. Білім беру процесіне белсенді қатысу: * Дәрістерге, семинарларға, практикалық жұмыстарға және оқытудың басқа түрлеріне белсенді қатысу қабілеті. * Оқу материалдарына қызығушылық таныту және белсенді оқу қызметі. 3. Сыни ойлауды дамыту: * Магистранттарды оқу материалдарында ұсынылған ақпаратты сыни талдауға оқыту. * Технологиялық және ғылыми тұжырымдамаларды сыни бағалау және талқылау қабілеті. 4. Мәселелерді шешу дағдылары: * Металлургиялық проблемаларды талдау және шешу дағдыларын дамыту. * Практикалық шешімдерді іздеу үшін теориялық білімді қолдана білу. 5. Техникалық ойлау және шығармашылық ойлау: * Нақты сценарийлерде технологиялық тұжырымдамалар мен әдістерді қолдану үшін техникалық ойлауды дамыту. * Жаңа идеялар мен әдістерді дамытуда шығармашылық қабілет. 6. Жаңа білім мен технологияға бейімделу: * Металлургия саласында жаңа білім мен технологияларды тез меңгере білу. * Кәсіби құзыреттілікті үнемі жаңартып отыру және кеңейту мүмкіндігі. 7. Білім беру ресурстарын тиімді пайдалану: * Кітапхана ресурстарын, электрондық деректер базасын және басқа да білім беру құралдарын тиімді пайдалану дағдылары. 8. Командада жұмыс істей білу: * Топта жұмыс істеу, әріптестермен білім және тәжірибе алмасу дағдыларын дамыту. * Өзара көмек көрсету және оқу міндеттерін бірлесіп шешу қабілеті. Бұл дағдылар мен оқу қабілеттері магистранттарға академиялық тапсырмаларды сәтті орындауға және металлургия саласындағы кәсіби қызметке дайындалуға көмектеседі.
Оқыту әдістері
Заманауи білім беру технологиялары-бұл оқу процесін жақсартуға, білім алушылардың өзгеріп отыратын қажеттіліктеріне бейімделуге және заманауи ақпараттық технологияларды қолдануға бағытталған әртүрлі әдістер, құралдар мен тәсілдер: 1. Қашықтықтан оқыту және онлайн курстар: * Кез келген уақытта курстар мен материалдарға қол жеткізуді қамтамасыз ете отырып, әлемнің кез келген нүктесінен білім алуға мүмкіндік береді. * Әртүрлі платформаларды, вебинарларды, бейне дәрістерді және интерактивті тапсырмаларды қолданыңыз. 2. Интерактивті тақталар және технологиялар: * Оқу материалымен белсенді өзара әрекеттесу үшін интерактивті тақталар мен планшеттер сияқты технологияларды біріктіріңіз. * Тиімді оқыту үшін интерактивті сабақтар, тапсырмалар мен кейстер жасаңыз. 3. Адаптивті оқыту: * Оқу материалын әр магистранттың жеке қажеттіліктеріне бейімдеу үшін технологиялар мен алгоритмдерді қолданады. * Жеке материалдар мен тапсырмаларды ұсынады. 4. Виртуалды және кеңейтілген шындық: * Иммерсивті білім беру орталарын құру үшін виртуалды және толықтырылған шындықтарды пайдаланыңыз. * Виртуалды эксперименттер, жаттығулар мен экскурсиялар жасауға мүмкіндік береді. 5. Геймификация: * Магистранттардың ынтасы мен белсенділігін арттыру мақсатында білім беру үдерістеріне ойын элементтерін енгізеді. * Ұпайларды, жетістіктерді және басқа ойын элементтерін пайдаланады. 6. Бұлтты технологиялар: * Бұлтта білім беру материалдарын сақтауға және бөлісуге мүмкіндік береді. * Магистранттардың бірлескен жұмысына және кез келген құрылғыдан ресурстарға қол жеткізуге жәрдемдеседі. 7. Оқытудағы жасанды интеллект (AI) : * Жеке оқыту үшін машиналық оқыту және деректерді талдау алгоритмдерін қолданады. * Оқу бағдарламаларын автоматты түрде бағалау, кері байланыс және бейімдеу құралдарын ұсынады. 8. Мобильді технологиялар: * Мобильді құрылғылар арқылы білім беру ресурстарына қол жеткізуді қамтамасыз етеді. * Кез келген жерде және кез келген уақытта оқу үшін мобильді қолданбаларды пайдаланыңыз. 9. Білім берудегі Блокчейн: * Оқу деректері мен сертификаттардың қауіпсіз және ашық сақталуын қамтамасыз етеді. * Блокчейн технологиясын қолдана отырып, студенттердің жетістіктерін растауды қамтамасыз етеді. 10. Виртуалды зертханалық технологиялар: * Магистранттарға қауіпсіз ортада виртуалды эксперименттер мен зерттеулер жүргізуге мүмкіндік береді. * Ресурстарды үнемдеңіз және зертханалық мүмкіндіктерге қол жетімділікті арттырыңыз. Заманауи білім беру технологиялары тиімдірек, қолжетімді және қызықты оқытуға ықпал етеді, сондай-ақ білім алушылардың оқыту стильдері мен қажеттіліктерінің әртүрлілігін ескереді.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тақырып бойынша реферат-презентация: 1) Ағымдағы жағдай мен даму болашағын талдау Қазақстанның тау-кен металлургия өнеркәсібі. 2) Қазақстанның тау-кен металлургиялық кешені: проблемалары мен даму перспективалары. | 0-100 |
Реферат-презентация на тему: «ҚАЗІРГІ ҚАЗІРГІ ЖАҒДАЙЫ ҚАЗАҚСТАН МИНЕРАЛДЫҚ РЕСУРСТАР КЕШЕНІ»: 1) Түсті металлургияның шикізат базасы. 2) Қара металлургияның шикізат базасы. | ||
Қазақстандағы темір, марганец, хромит кендерінің негізгі кен орындарының картасын құрастыру. | ||
«ШИКІЗАТ КӨЗІ: табиғи материалдар, аралық өнімдер, екіншілік шикізаттар. Шикізатты байыту принциптері. Шикізатты ұтымды және кешенді пайдалану» тақырыбына реферат-презентация. | ||
Тема бойынша реферат-презентация: «Кенді өндіру әдістері.Тау-кен жұмыстарына шығындарды бағалау және жер қойнауынан алынатын құндылықтар құрылымы. Түсті және қара металлургияға арналған флюстер. Металлургиялық отын, металлургиялық кәсіпорындар тұтынатын энергияның басқа түрлері. Қайта өндірілетін және қайталанбайтын шикізат туралы түсінік». | ||
«Қателері бар лекция» (дәріс-арандатушылық) – студенттердің ең күрделісін меңгеру мақсатын көздейтін, дәріс мазмұнында оқытушы жоспарлаған қателерді анықтау және талдау арқылы студенттердің ақпаратпен жұмыс істеу қабілетін дамытуды көздейтін интерактивті оқыту технологиясы. , оқу материалының түйінді тұстары, білім мен дағдыны бекіту, жалпылау және жүйелеу. «Қателері бар дәрістер» тақырыбы: «Қара металлургиядағы заманауи технологияларды бағалау». 1. Металдар мен металлургиялық процестердің ерекшеліктері. 2.Қазіргі металлургиялық өндіріс және оның өнімдері. 3. Шойын өндірісі: дәстүрлі және заманауи әдістер. 4. Болат өндіру: дәстүрлі және заманауи әдістер. 5. Болаттың сапасын арттыру жолдары. 6.Қара металлургияның даму мәселелері мен тенденциялары. | ||
Өзіндік жұмыс. «ҚОРҒАШЫН МЕТАЛЛУРГИЯ. НЕГІЗГІ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ ПРОЦЕСТЕРДІҢ тотығу-тотықсыздану РЕАКЦИЯЛАРЫ»: 1) рудалық шикізаттан ауыр түсті металдарды – қорғасынды, мырышты, мыс пен никельді өндірудің физикалық-химиялық принциптері мен технологиясы; 2) бастапқы материалдардың сипаттамалары, шикізатты металлургиялық өңдеуге дайындау әдістері; 3) мырыш, қорғасын, никель және мысты өндірудің технологиялық схемаларын құрайтын негізгі жабдықтар, өңдеу кезеңдерінің техникалық-экономикалық көрсеткіштері; 4) өндірістің экологиялық аспектілері; 5) шикізатты кешенді пайдалану; қорғасын-мырыш және мыс-никель өнеркәсібінің даму перспективалары. | ||
Самостоятельная работа. "ОСНОВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПОЛУЧЕНИЯ МЕТАЛЛОВ ЭЛЕКТРОЛИЗОМ РАСТВОРОВ": 1) Электролитическое рафинирование меди 2) Электрорафинирование никеля 3) Электроэкстракции цинка | ||
Өзіндік жұмыс. Пирометаллургиялық, гидрометаллургиялық және электрометаллургиялық процестердің САЛЫСТЫРМАЛЫҚ СИПАТТАМАСЫ: 1) Схематикалық ағын схемасы 2) Технологияның негізгі кезеңдері 3) Артықшылықтары 4) Кемшіліктері 5) Даму перспективалары | ||
2 рейтинг | Қара және түсті металлургияда шикізатты өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары өндірістің әртүрлі аспектілерін қамтиды, оның ішінде шикізатты өндіру, кен байыту, балқыту процестері және құю технологиялары. ҚАРА МЕТАЛЛУРГИЯ. 1. Нанотехнологияны қолдану: • Металдардың механикалық және жылулық қасиеттерін жақсарту үшін наноматериалдарды өндірістік процестерге енгізу. • Болаттың беріктігі мен тұрақтылығын жақсарту үшін нанобөлшектерді қолдану. | 0-100 |
Қара және түсті металлургияда шикізатты өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары өндірістің әртүрлі аспектілерін қамтиды, оның ішінде шикізатты өндіру, кен байыту, балқыту процестері және құю технологиялары. ҚАРА МЕТАЛЛУРГИЯ. 2. Энергияны тұтынуды азайту технологиялары: • Жоғары вольтты электролиз технологиялары сияқты болатты балқытудың энергиялық тиімді әдістерін дамыту. • Парниктік газдар шығарындыларын азайту үшін төмен көміртекті процестерді жүзеге асыру. | ||
Қара және түсті металлургияда шикізатты өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары өндірістің әртүрлі аспектілерін қамтиды, оның ішінде шикізатты өндіру, кен байыту, балқыту процестері және құю технологиялары. ҚАРА МЕТАЛЛУРГИЯ. 3. Смарт технологияларды пайдалану: • Өндірістік процестер мен жабдықты басқаруды оңтайландыру үшін жасанды интеллект пен деректерді талдау жүйелерін қолдану. • Жабдықтың жай-күйін бақылау және ақаулардың алдын алу үшін заттар интернетін (IoT) енгізу. | ||
Қара және түсті металлургияда шикізатты өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары өндірістің әртүрлі аспектілерін қамтиды, оның ішінде шикізатты өндіру, кен байыту, балқыту процестері және құю технологиялары. ТҮСТІ МЕТАЛЛУРГИЯ. 1. Экологиялық таза технологиялар: • Неғұрлым тиімді және қауіпсіз химиялық заттарды пайдалана отырып, кенді өңдеу әдістерін дамыту. • Қоршаған ортаға әсерді азайту үшін тазалау және қайта өңдеу технологияларын қолдану. | ||
Қара және түсті металлургияда шикізатты өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары өндірістің әртүрлі аспектілерін қамтиды, оның ішінде шикізатты өндіру, кен байыту, балқыту процестері және құю технологиялары. ТҮСТІ МЕТАЛЛУРГИЯ. 2. Қосымша құны жоғары өндіріс: • Заманауи жоғары технологиялық салаларда қолданылатын жоғары сапалы металдар мен қорытпаларды өндіру технологияларын әзірлеу. • Бірегей қасиеттері бар инновациялық материалдарды жасау. | ||
Қара және түсті металлургияда шикізатты өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары өндірістің әртүрлі аспектілерін қамтиды, оның ішінде шикізатты өндіру, кен байыту, балқыту процестері және құю технологиялары. ТҮСТІ МЕТАЛЛУРГИЯ. 3. Электролиз және электродепозиция процестері: • Тазалығы жоғары металдарды алу үшін жаңа электролиз технологияларын енгізу. • Жақсартылған сипаттамалары бар металл жабындарын өндіру үшін электродпозицияны пайдалану. | ||
Қара және түсті металлургияда шикізатты өңдеудің заманауи және перспективалы технологиялары өндірістің әртүрлі аспектілерін қамтиды, оның ішінде шикізатты өндіру, кен байыту, балқыту процестері және құю технологиялары. ТҮСТІ МЕТАЛЛУРГИЯ. 4. Қалдықтарды жою технологиялары: • Қоршаған ортаға әсерді азайту және өндірістің тұрақтылығын қамтамасыз ету үшін өндіріс қалдықтарын тиімді жою әдістерін әзірлеу. | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Тестілеу. Ауызша сауалнама. Жазбаша жұмыстар. Зертханалық жұмыстарды қорғау. Ағымдық, аралық және қорытынды бақылау. | «Өте жақсы» баға мыналарға сәйкес келеді: Сандық баламасы 4,0 және пайызы 95-100% болатын баға. Бұл бағалау егер студент оқу материалын шығармашылықпен түсінсе және өз бетінше іс жүзінде қолдана білсе, құбылыстар мен процестердің мәнін тереңірек түсіну үшін қосымша дереккөздерді пайдаланса, материалдың когнитивтік құрылымын көре алса, жетіспейтін элементтерді анықтаса қойылады. құрылымы және оларды қосу. Тапсырмаларды орындау кезіндегі дербестік пен шығармашылықтың жоғары деңгейі. Проблемалық аймақтар мен қауіпті аймақтарды анықтау. Алған білімдерін проблемалық жағдаяттарды шешуге шығармашылықпен пайдалану. Баға А-, цифрлық баламасы 3,67 және пайыздық көрсеткіші 90-94%. Бұл бағалау студент оқу материалын шығармашылық тұрғыдан түсінуді және өз бетінше практикалық қолдануды, құбылыстар мен процестердің мәнін тереңірек түсіну үшін қосымша дереккөздерді пайдалануды, материалдың когнитивтік құрылымын көруді, жетіспейтін элементтерді анықтауды көрсеткен жағдайда қойылады. құрылымы және оларды толықтыру. Проблемалық аймақтар мен қауіпті аймақтарды анықтау. Алған білімдерін проблемалық жағдаяттарды шешуге шығармашылықпен пайдалану. Іс-әрекетті өзін-өзі бағалау, жұмыстағы қателерді және олардың пайда болу себептерін талдау, оларды өз бетінше түзету және өз дағдыларын жетілдіру бойынша әрекеттерді жоспарлау. | «Жақсы» рейтинг мыналарға сәйкес келеді: A B+ рейтингі, оның сандық баламасы 3,33 және пайызы 85-89%. Бұл бағалау, егер студент оқу материалын меңгергенін және оны практикалық қолдануды көрсеткен жағдайда қойылады. Жаңасын жасау үшін элементтердің тәуелсіз комбинациясы. Әртүрлі жағдайларда күрделілік дәрежесі әртүрлі оқу материалын еркін меңгеру. Тапсырмаларды орындаудағы дербестік пен шығармашылықтың жеткілікті деңгейі. Әрекетте болмашы қателіктерге жол беру және оларды мұғалімнің ұсынысы бойынша түзету мүмкіндігі. В дәрежесі, цифрлық баламасы 3,0 және пайызы 80-84%. Бұл баға студент оқу материалын меңгеруде және оны стандартты және стандартты емес жағдайларда практикалық қолдануда шеберлік пен еркіндік танытқан жағдайда қойылады. Қолданыстағы деректерді одан әрі қолдану мақсатында салыстырады және ажыратады. Тапсырмаларды орындаудағы дербестік пен шығармашылықтың жеткілікті деңгейі. Іс-әрекеттегі болмашы қателерге жол беру және оларды мұғалімнің басшылығымен түзету мүмкіндігі. Сандық баламасы 2,67 және пайызы 75-79% болатын B- бағасы. Бұл бағалау студент бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын, стандартты және стандартты емес жағдайларда алған дағдыларын көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды орындау кезінде табиғи мотивацияның болуы. Топтағы тапсырмаларды орындауға белсенді қатысу. Қателер мен қателер жіберу, мұғалімнің ұсынысы бойынша түзету; С+ дәрежесі, сандық баламасы 2,33 және пайызы 70-74%. Бұл бағалау студенттің бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын және стандартты, кейде стандартты емес жағдайларда алған дағдыларын көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды орындау кезінде табиғи мотивацияның болуы. Топтағы тапсырмаларды орындауға белсенді қатысу. Қателерді және болмашы қателерді қабылдау, оларды оқытушының бақылауымен түзету. | «Қанағаттанарлық» баға мыналарға сәйкес келеді: Сандық баламасы 2,0 және пайызы 65-69% болатын С бағасы. Бұл бағалау студенттің бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын және белгіленген үлгілер бойынша тапсырмаларды орындау қабілетін көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды өз бетінше орындауға, мысалдар келтіруге, жіктеуге, салыстыруға және т.б. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы. Мұғалімнің бақылауымен қателер жіберу және оларды түзету. Сандық баламасы 1,67 және пайызы 60-64% болатын C- бағасы. Бұл баға студент оқу материалын түсінгенін және оны типтік жағдайларда механикалық қолдануды көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды өз бетінше орындау оның әрі қарайғы үдеріс үшін маңызын терең түсінбей, оның салдары іс-әрекеттердің толық еместігі мен сәйкессіздігі болып табылады, қателіктерге әкеледі. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы. Мұғалімнің бақылауымен қателер жіберу және оларды түзету. D+ дәрежесі, цифрлық баламасы 1,33 және пайызы 55-59%. Бұл бағалау, егер оқушы репродуктивті деңгейде оқу материалын механикалық меңгерген болса қойылады. Тапсырмаларды оның кейінгі үдеріс үшін маңызын терең түсінбей орындау, оның салдары іс-әрекеттердің толық еместігі мен сәйкес келмеуі, қателіктерге әкеліп соғуы. Мұғалімнің жетекшілігімен іс-әрекетті реттеу. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы; D дәрежесі, цифрлық баламасы 1,0 және пайызы 50-54%. Бұл бағалау, егер студент мұғалімнің жетекшілігімен репродуктивті деңгейде оқу материалын механикалық меңгерген болса қойылады. Терминдерді, ұғымдарды және фактілерді жаңғырту. Мұғалімнің көмегімен жұмысты немесе тапсырмаларды орындау алгоритмін қолдану. Стандартты және стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындау кезінде қиындықтардың туындауы. | «Қанағаттанарлықсыз» баға сандық баламасы 0 және пайызы 0-49% болатын F бағасына сәйкес келеді. Бұл бағалау студент модуль бағдарламасының (пәннің) жартысынан көбін меңгере алмағанын көрсеткен жағдайда қойылады. Мұғалімнің қосымша және нақтылау сұрақтары оқушының жауабын түзетуге әкелмейді. Ағымдағы, аралық және қорытынды бақылау нысандарында қарастырылған жауаптарда іргелі қателер жіберілген; |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Металлургиялық өнімдердің қасиеттері, тұтынушылық қасиеттерін жақсартуға бағытталған технологияларды жетілдіру
- Металлургиялық шикізатты өңдеу, терең бөлу және тазарту технологиясының физика-химиялық негіздері
- Таза және өте таза металдар; физикалық, химиялық және тұтынушылық қасиеттері жоғары металдар мен қорытпалар және оларды өндіру
- Қалдықсыз технологиялар
- Металлургиялық өндіріске озық технологияларды енгізу (плазмалық, реагентсіз, дренажсыз, вакуумдық, аутогендік, экстракциялық, ион алмасу және т
- Металлургиялық қасиеттерді болжау физикалық химия және металлургиялық процестер теориясы біліміне негізделген бұйымдар
Негізгі әдебиет
- Саркенов, Б. Б. Современные и перспективные технологии переработки сырьевых ресурсов черной и цветной металлургии : учебник / Б. Б. Саркенов, Ж. Б. Смагулова ; Кафедра НТМ. - Караганда : КарГТУ, 2014. - Б. ц. : http://elib.kstu.kz/fulltext/!Elektronnie books/2014/MMiN/Chernaya i tsvetnaya metallurgiya/INDEX.HTM. - [Б. м. : б. и.]
- Кожахметов С.М. Новые эффективные процессы в пирометаллургии меди, никеля и золота: Избранные труды. – Алматы, 2015. – 406 с.
- Тенденции развития чёрной металлургии в третьем десятилетии XXI века Информационно-аналитический обзор Обзор подготовлен ОНИ по металлургии ВИНИТИ РАН докт. техн. наук Б.Н.Матвеев
- Минерально-сырьевая база цветной металлургии : учебное пособие / О. Б. Колмачихина, С. Э. Полыгалов, В. Г. Лобанов, О. Ю. Маковская ; под общ. ред. канд. техн. наук, доц. О. Б. Колмачихиной ; М‑во нау ки и высшего образования РФ. — Екатеринбург : Изд‑во Урал. ун‑та, 2022. — 90 с.
Қосымша әдебиеттер
- Г.Ж. Абдыкирова. Совершенствование технологий обогащения золотосодержащего упорного рудного и техногенного сырья. Монография. – Алматы: КазНИТУ им. К.И. Сатпаева, 2022. 225 с
- Большина Е.П. Учебное пособие по дисциплине «Высокие технологии в металлургии. ч.1 Производство цветных металлов» для студентов специальности 150101 «Металлургия черных металлов» очной и заочной форм обучения. – Новотроицк: НФ МИСиС, 2008. – 68 с
- Марченко, Н. В. М30 Металлургия тяжелых цветных металлов [Электронный ресурс] : электрон. учеб. пособие / Н. В. Марченко, Е. П. Вершинина, Э. М. Гильдебрандт. – Электрон. дан. (6 Мб). – Красноярск : ИПК СФУ, 2009