Methods of precious metals deposits prospecting and forecasting
Description: Obtaining theoretical knowledge about the geological conditions of formation and patterns of placement of deposits of precious metals of various genetic types, the study of models of ore formation of the leading geological and industrial types of deposits of precious metals as the basis for the development of new technologies of predictive metallogenic analysis and improve the efficiency of exploration
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Exploration activity of mineral deposits
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: Component by selection
Cycle: Base disciplines
Goal
- The main goal of the discipline is give Masters Students the theoretical knowledge about the genesis and the main processes of precious metals deposits formation. The main objectives are to give them basic modern knowledge in the area of mineralization, metallogeny and forecasting of ore field, formation and placement of the leading geological and industrial types of deposits of gold, silver, platinum, and so on.
Objective
- The main objectives are to give them basic modern knowledge in the area of mineralization, metallogeny and forecasting of ore field, formation and placement of the leading geological and industrial types of deposits of gold, silver, platinum, and so on
Learning outcome: knowledge and understanding
- Knowledge and understanding of the basic principles of classification of precious metals deposits; mineral composition and formation conditions of various genetic types of precious metal deposits.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- The result - to be able to apply knowledge and understanding of the processes of ore formation, the basic principles of setting up various types of exploration at various stages of exploration and development of deposits
Learning outcome: formation of judgments
- Skills: the identification of the genetic relationship of geological and ore formations for certain geodynamic conditions (rift, island arc, collision, etc.), the comprehension of the regional and local criteria of gold mineralization
Learning outcome: communicative abilities
- the ability to state their point of view in solving specific geological problems
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- improve their knowledge and skills through interdisciplinary knowledge
Teaching methods
Interactive forms and teaching methods, emphasis on online technology
При проведении учебных занятий предусматривается использование следующих образовательных технологий: - интерактивная лекция (применение следующих активных форм обучения: ведомая (управляемая) дискуссия или беседа; модерация; демонстрация слайдов или учебных фильмов; мозговой штурм; мотивационная речь); - построение сценариев развития различных ситуаций на основе заданных условий; - информационно-коммуникационная (например, занятия в компьютерном классе с использованием профессиональных пакетов прикладных программ); - поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность студентов в процессе обучения); - решение учебных задач. - проблемное обучение
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
Period | Type of task | Total |
---|---|---|
1 rating | Геология и геохимия благородных металлов | 0-100 |
основные современные методы поисков и разведуи месторождений благородных металлов | ||
2 rating | Методы ДЗЗ | 0-100 |
Традиционные методы | ||
Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory | |
Преподаватель проводит все виды текущего контроля и выводит соответствующую оценку текущей успеваемости обучающихся два раза в академический период (семестр, триместр, квартал). По результатам текущего контроля формируется рейтинг 1 и 2. При этом учебные достижения обучающегося оцениваются путем накапливания баллов по отдельным видам заданий от 0 до 100. Оценка работы обучающегося в академическом периоде осуществляется преподавателем в соответствии с графиком сдачи заданий по дисциплине. Система контроля может сочетать письменные и устные, групповые и индивидуальные формы. | Теоретическое содержание курса освоено полностью, без пробелов необходимые практические навыки работы с освоенным материалом сформированы, все предусмотренные программой обучения учебные задания выполнены, качество их выполнения оценено числом баллов, близким к максимальному. | Теоретическое содержание курса освоено полностью, без пробелов, некоторые практические навыки работы с освоенным материалом сформированы недостаточно, все предусмотренные программой обучения учебные задания выполнены, качество выполнения ни одного из них не оценено минимальным числом баллов, некоторые виды заданий выполнены с ошибками. | Теоретическое содержание курса освоено частично, но пробелы не носят существенного характера, необходимые практические навыки работы с освоенным материалом в основном сформированы, большинство предусмотренных программой обучения учебных заданий выполнено, некоторые из выполненных заданий, возможно, содержат ошибки | Теоретическое содержание курса не освоено, необходимые практические навыки работы не сформированы, выполненные учебные задания содержат грубые ошибки, дополнительная самостоятельная работа над материалом курса не приведет к существенному повышению качества выполнения учебных заданий. |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
F | 0 | 0-24 |
Topics of lectures
- The precious metals geology and geochemistry
- Physical and Chemical property of gold
- The Gold metallogeny
- Silver metals geology and geochemistry
- The Silver metallogeny
- Platinum group metals geology and geochemistry
- The Platinum group metals metallogeny
- Methods of deposits prospecting and forecasting
- Methods of deposit’s prospecting and forecasting
- Dron technology
- Geophysical methods of deposit’s prospecting and forecasting
- Remote sensing surveys
- Geochemical methods
- Testing (Sampling) methods of deposit’s prospecting and forecasting
- Drilling methods of deposit’s prospecting and forecasting
Key reading
- 1 Walter L.Pohl Economic geology, principles and Practice, Germany, 2011, 655p. 2 Авдонин В.В, Старостин В.И. Геология полезных ископаемых.- М: Изд. центр «Академия», 2010.- 384 с. 3 Актуальные проблемы геологии и геофизики/ Матер. Научно- конф. (4-6 сентября 2007 г). Ташкент № Изд-во «Фан» АН Республики Узбекистан. 2007. Том 1. 347с. Том II. 287 с. 4 Актуальные проблемы науки о Земле/ Матер. Научно - практич. конф «Сатпаевские чтения».10-11 апреля 2008 г. Алматы: НАНРК,2008.-234 с. 5 Carla W. Montgomery Environmental Geology, New Work, 2008, p.530 6 Handbook of gold exploration and evaluation Eoin H. Macdonald
Further reading
- 1 Walter L.Pohl Economic geology, principles and Practice, Germany, 2011, 655p. 2 Авдонин В.В, Старостин В.И. Геология полезных ископаемых.- М: Изд. центр «Академия», 2010.- 384 с. 3 Актуальные проблемы геологии и геофизики/ Матер. Научно- конф. (4-6 сентября 2007 г). Ташкент № Изд-во «Фан» АН Республики Узбекистан. 2007. Том 1. 347с. Том II. 287 с. 4 Актуальные проблемы науки о Земле/ Матер. Научно - практич. конф «Сатпаевские чтения».10-11 апреля 2008 г. Алматы: НАНРК,2008.-234 с. 5 Carla W. Montgomery Environmental Geology, New Work, 2008, p.530 6 Handbook of gold exploration and evaluation Eoin H. Macdonald