Design of building structures using Tekla Structure
Description: On this course you will learn the basic elements of the Tekla Structures user interface. Learn how to open Tekla Structures and Tekla Structures models, use the ribbon, navigate in the model, create views, and use clip planes. Learn to model the basic steel structure of a building, including steel columns, beams, rafters and bracing, Learn how to use system components in Tekla Structures. Learn what custom components are and how to create and modify custom components. Learn what numbering means, and how to plan the numbering of your project. Find out how drawings work in Tekla Structures. Learn how drawing types and drawing levels work. You will also learn how to use the master drawing catalog, create drawings and how to edit drawings manually.
Amount of credits: 6
Пререквизиты:
- Modern design of construction objects
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 30 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 90 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method | In the computer lab. |
Component: University component
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- подготовка высококвалифицированных специалистов, хорошо знающих современные методы проектирования металлических и железобетонных конструкций;
- формирование и развитие у студентов знаний, умений и навыков практической работы в среде Tekla Structures по созданию и редактированию чертежей строительных конструкций зданий и сооружений.
Objective
- дать знания об основах компьютерного моделирования металлических конструкций, о способах 3D моделирования и визуализации 3d моделей зданий и сооружений из металла и железобетона на основе программы Tekla Structures;
- совершенствовать пространственное мышление и навыки владения информационным обеспечением;
- научить использовать Tekla Structures в строительной отрасли на уровне квалифицированного пользователя.
Learning outcome: knowledge and understanding
- знание основ компьютерного моделирования железобетонных и металлических конструкций, способов 3D моделирования и визуализации 3d моделей зданий и сооружений из металла и бетона на основе программы Tekla Structures;
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- получат навыки проектирования зданий и сооружений в соответствии с техническим заданием с использованием универсальных и специализированных программно-вычислительных комплексов и систем автоматизированных проектирования;
Learning outcome: formation of judgments
- обучающиеся овладевают эффективными правилами, методами и средствами сбора, обмена, хранения и обработки информации, навыками работы с компьютером как средством управления информацией;
Learning outcome: communicative abilities
- умение участвовать в коллективной работе над проектом на основе информационной модели;
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- знание основных процессов строительного проектирования в среде Tekla Structures, умение применять полученные знания и навыки в курсовом, дипломном проектировании и в будущей профессиональной деятельности.
Teaching methods
интерактивная лекция, демонстрация слайдов или учебных фильмов;
информационно-коммуникационная (занятия в компьютерном классе с использованием профессиональных пакетов прикладных программ);
поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность студентов в процессе обучения);
решение учебных задач.
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
Period | Type of task | Total |
---|---|---|
1 rating | Модель стального каркаса, выполненная в Tekla Structures. | 0-100 |
Рубежное тестирование на знание основных команд. | ||
Работа на уроке | ||
2 rating | Модель железобетонного каркаса, выполненная в Tekla Structures. | 0-100 |
Рубежное тестирование. | ||
Работа на уроке | ||
Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory | |
Work on practical training sessions | Completed the work in full compliance with the required sequence of actions | Fulfilled the requirements for a grade of "5" but made 2-3 deficiencies. There is 1 mistake or 2-3 mistakes. The student can correct them independently or with a little help. | Performed incompletely less than 50% of the work and made errors in the process of conducting the work. | Completed the work in full compliance with the required sequence of actions |
Task for SIW | Completed the work in full in compliance with the necessary sequence of actions | I fulfilled the requirements for the "5" rating, but 2-3 shortcomings were made. 1 mistake or 2-3 flaws were made. The student can fix them on their own or with a little help. | Did not complete the work in full, less than 50% of the work volume, and mistakes were made in the process of carrying out the work. | Completed the work in full in compliance with the necessary sequence of actions |
Oral survey | Shows fluency in monologic speech and ability to respond quickly to questions | Shows fluency in speech, but at the same time makes minor mistakes, which he corrects independently or with minor correction by the teacher | Shows insufficient fluency in speech, logic and consistency of presentation, makes mistakes that can only be corrected by a teacher | Shows fluency in monologic speech and ability to respond quickly to questions |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
F | 0 | 0-24 |
Topics of lectures
- Запрос учебной версии
- Создание колонн, свойства колонн
- Контурная пластина, свойства, редактирование контура
- Создание сборок, добавление объектов в сборки, замена главной детали сборки
- Применение пользовательских компонентов (базы колонны, соединение балки с балкой, балки с колонной)
- Нумерация
- Создание узлов
- Бетонные колонны, балки, перекрытия, панели, фундаменты
- Арматурные стержни
- Компоненты для армирования конструкций
Key reading
- Tekla Structures 2022. Знакомство с Tekla Structures - ©2022 Trimble Solutions Corporation, апрель 2022 - 74 с.
- Tekla Structures 2022. Создание моделей - ©2022 Trimble Solutions Corporation, апрель 2022 - 1214 с.
- Tekla Structures 2022. Создать чертежи - ©2022 Trimble Solutions Corporation, апрель 2022 - 1180 с.
Further reading
- Template Editor. User’s Guide. Product version 4.20 - 2022 © Trimble Solutions Corporation, January 2022 - 140 p.
- Symbol Editor. User’s Guide. Product version 3.0 - 2022 © Trimble Solutions Corporation, January 2022 - 55 p.