Физикалық химиялық талдау әдістері

Сипаттама: Қоршаған орта нысандарын талдау әдісін, сызбанұсқасын оңтайлы таңдау үшін қажетті заттарды анықтау мен анықтаудың химиялық және физика-химиялық әдістерінің негізінде жатқан әртүрлі химиялық және физика-химиялық жүйелердегі құбылыстар мен үрдістердің табиғаты мен мәнін түсіну қабілетін қалыптастыру.

Кредиттер саны: 6

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар 15
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Ауызша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Магистранттарды қоршаған табиғи және өндірістік ортаны талдаудың қазіргі әдістері жэне құралдары бойынша теориялық және сарамандық дайындау. Магистранттарда талдаудың қазіргі әдістері мен олардың аспаптық қамтамасыз етілуінің құралдарын таңдауда білім, дағды және біліктілік жүйесін қалыптастыру.
Міндет
  • Пәннің міндеті магистранттардың талдаудың қазіргі әдістері мен кұралдары туралы білім алуы, технологиялық үрдістер кезінде пайда болатын және қоршаған табиғи орта мен адам денсаулығына кері әсер ететін зияндылықтарды бақылауды, зиянды компоненттерді сапалық және сандық түрде бағалауды меңгеруі.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Дайындаудың алғашқы кәсіби білім деңгейінде алынған арнайы, пәнаралық және пәннен тыс білімдерін тереңдету, осы алған білімдерін әдістемелік және аналитикалық зерттеу құралдары арқылы толықтыру
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласындағы ең жаңа жаңалықтарда, техникалық жүйелер мен құрылғыларды құрастыру үшін пайдалану перспективаларында бағдар алуды, алынған нәтижелерді өңдеуді, қолда бар әдебиет деректерін есепке алып, оларды талдауды және түсінуді және тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласында сараптық бағалау әдістерін меңгеруді жасай білуі керек.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Озық ғылыми әдістер мен техникалық құралдардың мүмкіндіктері туралы және тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және оларды қоршаған ортаны қорғау проблемаларын шұғыл шешу үшін қажетті деңгейде пайдалану бойынша түсінігі болуы керек. Тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласындағы жобалау-конструкциялық, ғылыми-зерттеу, өнертабыстық және инновациялық қызмет туралы және табығмтты пайдалануды халықаралық деңгейде басқарудың негізгі принциптері туралы түсінігі болуы керек
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Заманауи ғылымның дамуында ақпараттың мәні мен мағынасын түсінуді, ақпараттарды алу, сақтау, өңдеудің негізгі әдіс тәсілдерін меңгеру; заманауи техникалық құралдар мен ақпараттық құралдардың коммуникативті міндеттерін шешу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Өзінің кәсіптік қызметінің әлеуметтік аспектілерін есепке алу және дұрыс бағалай білуі және тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласында ғылыми-зерттеулер мен есептеулер жүргізу әдістерін пайдалану, жүргізілетін зерттеулер мен әзірлемелер тиімділігінің техника-экономикалық және экология-экономикалық көрсеткіштерін аықтау дағдыларын иелену керек. Педагогикалық қызметке: мамандық бейіні бойынша оқу-әдістемелік әзірлемелерді, жарияланымдар мен әзірлемелерді дайындауға; оқушылар арасында тәрбиелік жұмыстарды өткізуге дайын болу
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Тәжірибелік жұмыстар 0-100
магистранттардың өздік жұмысы
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Тәжірибелік жұмыстар 0-100
магистранттардың өздік жұмысы
Аралық бақылау 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Дәріс тақырыптарын тапсыру Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді Ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Құбылыстар мен процестердің нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігін көрсететін таяз теориялық білімді көрсетеді, мо-нологиялық сөйлеуді, терминологияны, заңдылықты және төгілу дәйектілігін жеткіліксіз меңгергендігін көрсетеді, қателіктер жібереді мұғалім түзеткен кезде ғана АЖ басқара алады. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың сараланбаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді тұжырымдар жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергенін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның дәйектілігі мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, түзете алмайтын қателіктер жібереді тіпті мұғалім түзетсе де, сабаққа жауап беруден бас тартады
Практикалық, зертханалық жұмыстар Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық және зертханалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дұрыс орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды нақты анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа шаралармен сүйемелдейді, жаңа жағдайда білімді өзгерте алады; зерттелетін және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ материал, ассимиляция, байланыс орната алады.енным басқа пәндерді оқу кезінде. "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді зерделеу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай берілген; қате жіберілген немесе жоқ екіден көп кемшіліктер, білім алушы оларды өз бетінше немесе аздаған көмекпен түзете алады Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің 50%-нее емес, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұраудың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білімдер мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды
Білім алушының өзіндік жұмысы Өз жұмысында берілген тақырыптар бойынша тапсырмаларды дайындауда және қорғауда жүйелі теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді Өз жұмысында ол берілген тақырыптар бойынша тапсырмалардың теориялық білімін көрсетеді, терминологияны біледі, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалім түзететін кішігірім қателіктер жібереді Жұмысты орындауда Үстірт теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді қорытынды жасай алмауды және мысалдар келтіре алмауды көрсетеді және презентацияның реттілігін білмейді, мұғалім тек түзету кезінде түзете алатын қателіктер жібереді Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, қателіктер жібереді, сабақтарға жауап беруден бас тартады
Аралық бақылау Теориялық материалдың мазмұны бойынша құрастырылған бақылау сынақтарының 90-100 пайызына дұрыс жауап беру арқылы материалды толық меңгеру демонстрациясы максималды білім сапасына жақын ұпайлар санында бағаланды Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілгенімен, олқылықтарсыз, кейбір тесттер қателіктермен орындалады, дұрыс жауаптардың пайызы 70-89 орындалады Теориялық материалдың мазмұны ішінара игерілген, олқылықтар бар, оқу бағдарламасында қарастырылған оқу тапсырмаларының көпшілігі орындалады, орындалған тапсырмаларда дұрыс жауаптар 50-69 пайыз болуы мүмкін Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, тест тапсырмаларының сапасы төмен, осы тестілер бойынша дұрыс жауаптардың пайызы 49б-тан төмен
Қорытынды бақылау Теориялық материалдың мазмұны бойынша құрастырылған бақылау сұрақтарын толық талдау және бақылау сұрақтарының 90-100 пайызына дұрыс жауап беру арқылы материалды толық игеруді көрсету білім сапасы максимумға жақын баллдар санымен бағаланады. Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілгенімен, олқылықсыз, кейбір бақылау сұрақтары қателіктермен орындалады, дұрыс жауаптардың пайызы 70-89 орындалады. Теориялық материалдың мазмұны ішінара игерілген, олқылықтар бар, оқу бағдарламасында қарастырылған бақылау сұрақтары орындалады, орындалған тапсырмаларда дұрыс жауаптар 50-69% болуы мүмкін. Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, бақылау сұрақтарына жауаптардың орындалу сапасы төмен, қойылған сұрақтарға дұрыс жауаптардың пайызы 49-дан төмен.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Талдау әдістерінің негізгі түсініктері мен қағидалары
  • Талдаудың спектрлі әдістері
  • Инфрақызыл спектроскопия
  • Талдаудың масс-спектрометрия әдісі
  • Талдаудың электрхимиялық эдістерінің жіктелуі
  • Электронды парамагнитті резонанс спектроскопиясы
  • Талдаудың электрохимиялық әдістері
  • Талдаудың хроматографиялық әдістері
Негізгі әдебиет
  • 1.Александрова, Э.А. Аналитическая химия в 2 кн. Кн. 2. Физико-химические методы анализа: Учебник и практикум / Э.А. Александрова, Н.Г. Гайдукова. - Люберцы: Юрайт, 2016. - 355 c. 2.Валова, (Копылова) В.Д. Аналитическая химия и физико-химические методы анализа: Практикум / (Копылова) В.Д. Валова. - М.: Дашков и К, 2013. - 200 c. 3.Иванова, М.А. Аналитическая химия и физико-химические методы анализа: Учебное пособие / М.А. Иванова. - М.: ИЦ РИОР, 2013. - 289 c. 4.Ищенко, А.А. Аналитическая химия и физико-химические методы анализа: В 2 т.Т. 1: Учебник / А.А. Ищенко. - М.: Академия, 2017. - 352 c.
Қосымша әдебиеттер
  • 1.Колесников Б .Я., Мансуров З.А. Физические методы исследования в химии. Алматы, 2000 - 161 с. 2. Беляева Т.В., Волынец Н.Ф. Аналитическая химия. Расчеты в количественном анализе: учеб. Пособие.-СПБ.: СЗПИ, 2000,84 с. 3.Золотов Ю.А. Основы аналитической химии в 2 кн. - М.: Высшая школа, 2004. -503 с. 4.Петрухин О.М. Аналитическая химия. Химические методы анализа М.: Химия, изд.2. 2006. – 400с. 5. Колесников Б .Я., Мансуров З.А. Физические методы исследования в химии. Алматы, 2000 - 161 с.