Басқару объектiлерiн теңестiру
Сипаттама: Пәннің мақсаты-негізгі физикалық процестерді сипаттайтын теңдеулер негізінде басқару объектілерінің математикалық сипаттамасын құру принциптерін игеру; сәйкестендіру мәселесіне жүйелік көзқараспен танысу; сызықтық және сызықтық емес объектілер мен жүйелерді сәйкестендірудің әртүрлі әдістері мен алгоритмдерін, сондай-ақ күрделі техникалық жүйелердің математикалық модельдерін құру әдістерін зерттеу. Пән келесі негізгі бөлімдерді қамтиды: басқару объектілерінің математикалық модельдерін құрудың жалпы принциптері, модельдеудің аналитикалық әдістері, басқару объектілерін анықтау.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жүйелік талдау
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 75 |
СӨЖ | 30 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | ауызша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Басқару, бақылау және талдау құралдары мен қажетті әдістерлі қолдану арқыоы зерттеулік және тәжірибелік жұмыстарды өткізу үшін түлектерді ғылыми-педагогикалық қызметке дайындау
Міндет
- ғылым эволюциясындағы дамудың негізгі кезеңдерімен және парадигмалардың өзгеруімен танысу; тиісті білім саласының ғылыми мектептері, олардың теориялық және практикалық әзірлемелері; тиісті саладағы әлемдік және қазақстандық ғылымның ғылыми тұжырымдамалары; қазіргі заманғы сәйкестендіру теориясының даму бағыттары;
- ғылыми зерттеулердің кешенді процесін өз бетінше жоспарлау, әзірлеу, іске асыру және түзету; әртүрлі көздерден алынған ақпаратты талдау және өңдеу; Қолданбалы ғылыми есептерді шешуде идеяларды, әдістерді, алгоритмдерді пайдалану;
- қазіргі заманғы теориялар мен талдау әдістері негізінде ғылыми әзірлемелерді практикалық қызметке енгізу, өз бетінше ғылыми зерттеулер жүргізу дағдыларын игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- кәсіби қызметте жаратылыстану пәндерінің негізгі заңдарын қолдану, Математикалық талдау және модельдеу, теориялық және эксперименттік зерттеу әдістерін қолдану;
- ғылыми-техникалық ақпаратты жинау және талдау, Заманауи даму тенденцияларын ескеру және кәсіби қызметте отандық және шетелдік ғылымның, техника мен технологияның жетістіктерін пайдалану;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- әр түрлі физикалық әрекет принциптеріне негізделген элементтер мен құрылғыларды есептеңіз және модельдеңіз;
- экономикалық, экологиялық, әлеуметтік және басқа да шектеулерді ескере отырып, кешенді практикалық қызметті жүргізу үшін негізгі және арнайы білім негізінде қажетті жабдықтарды, құралдар мен технологияларды таңдау және пайдалану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- қажетті нәтижелерге қол жеткізу үшін негізгі және арнайы білім мен заманауи әдістерді қолдана отырып, қажетті ақпаратты іздеуді, экспериментті, деректерді талдауды және түсіндіруді қоса алғанда, кешенді ғылыми зерттеулер жүргізу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- әдеби, патенттік және басқа ақпарат көздерін таңдау және зерттеу негізінде Автоматтандыру және басқару саласындағы зерттеу міндеттерін талдау;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- кәсіпорындар мен ұйымдарда мамандандыру саласындағы (ғылыми-зерттеу, өндірістік-технологиялық, ұйымдастырушылық-басқарушылық, жобалық және т.б.) кешенді инженерлік қызметтің міндеттерінің, объектілері мен түрлерінің бірегейлігімен байланысты ерекше құзыреттерді көрсету.
- өмір бойы өзін-өзі оқыту және инженерлік кәсіпте үздіксіз өзін-өзі жетілдіру қажеттілігін түсіну және қабілетін көрсету.
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды көрсету);
ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін қолдана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);
іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі).
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Сәйкестендірудің негізгі түсініктері, анықтамалары мен міндеттері
- Техникалық жүйелердің математикалық модельдері
- Сыртқы әсерлердің математикалық модельдері
- Параметрлік емес сәйкестендіру
- Параметрлік сәйкестендіру
- Қалыпты емес кедергілер болған кезде сәйкестендіру
- Басқару объектілерінің күй айнымалыларын анықтау
- Сызықтық емес жүйелерді анықтау
Негізгі әдебиет
- Бакланова О.Е. Идентификация объектов управления: Курс лекций для докторантов специальности 6D070200 «Автоматизация и управление». – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2015. – 107 с.
- Бенькович Е., Колесов Ю., Сениченков Ю. Практическое моделирование динамических систем. – СПб.: БХВ_Петербург, 2018.
- Ибраева Л.К., Хисаров Б.Д. Моделирование и идентификация объектов управления. Учебное пособие - Алматы: АИЭС, 2009.
- Семенов А.Д., Артамонов Д.В., Брюхачев А.В., Идентификация объектов управления: Учебное пособие.-Пенза:Изд-во ПГУ, 2015.-211с
Қосымша әдебиеттер
- Бакланова О.Е. Идентификация объектов управления: Методические указания к лабораторным работам для докторантов специальности 6D070200 «Автоматизация и управление». – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2015. – 67 с.
- Сыздыков Д.Ж. Идентификация в системах управления. – Алматы: Изд-во «Эверо», 2007.
- Дейч А.М. Методы идентификации динамических объектов. – М.:Энергия, 1979.
- Цыпкин Я.З. Основы информационной теории идентификации. – М.: Наука, 1984.
- Эйкхофф П. Основы идентификации систем управления. – М.: Мир,1983
- Гроп Д. Методы идентификации систем управления. – М.:Мир, 1979.
- Сейдж А., Мелса Дж. Идентификация систем. – М.:Наука, 1974.