Басқару объектiлерiн теңестiру

Кадыролдина Альбина Талапжановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пәннің мақсаты-негізгі физикалық процестерді сипаттайтын теңдеулер негізінде басқару объектілерінің математикалық сипаттамасын құру принциптерін игеру; сәйкестендіру мәселесіне жүйелік көзқараспен танысу; сызықтық және сызықтық емес объектілер мен жүйелерді сәйкестендірудің әртүрлі әдістері мен алгоритмдерін, сондай-ақ күрделі техникалық жүйелердің математикалық модельдерін құру әдістерін зерттеу. Пән келесі негізгі бөлімдерді қамтиды: басқару объектілерінің математикалық модельдерін құрудың жалпы принциптері, модельдеудің аналитикалық әдістері, басқару объектілерін анықтау.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Жүйелік талдау

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 75
СӨЖ 30
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны ауызша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Басқару, бақылау және талдау құралдары мен қажетті әдістерлі қолдану арқыоы зерттеулік және тәжірибелік жұмыстарды өткізу үшін түлектерді ғылыми-педагогикалық қызметке дайындау
Міндет
  • ғылым эволюциясындағы дамудың негізгі кезеңдерімен және парадигмалардың өзгеруімен танысу; тиісті білім саласының ғылыми мектептері, олардың теориялық және практикалық әзірлемелері; тиісті саладағы әлемдік және қазақстандық ғылымның ғылыми тұжырымдамалары; қазіргі заманғы сәйкестендіру теориясының даму бағыттары;
  • ғылыми зерттеулердің кешенді процесін өз бетінше жоспарлау, әзірлеу, іске асыру және түзету; әртүрлі көздерден алынған ақпаратты талдау және өңдеу; Қолданбалы ғылыми есептерді шешуде идеяларды, әдістерді, алгоритмдерді пайдалану;
  • қазіргі заманғы теориялар мен талдау әдістері негізінде ғылыми әзірлемелерді практикалық қызметке енгізу, өз бетінше ғылыми зерттеулер жүргізу дағдыларын игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • кәсіби қызметте жаратылыстану пәндерінің негізгі заңдарын қолдану, Математикалық талдау және модельдеу, теориялық және эксперименттік зерттеу әдістерін қолдану;
  • ғылыми-техникалық ақпаратты жинау және талдау, Заманауи даму тенденцияларын ескеру және кәсіби қызметте отандық және шетелдік ғылымның, техника мен технологияның жетістіктерін пайдалану;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • әр түрлі физикалық әрекет принциптеріне негізделген элементтер мен құрылғыларды есептеңіз және модельдеңіз;
  • экономикалық, экологиялық, әлеуметтік және басқа да шектеулерді ескере отырып, кешенді практикалық қызметті жүргізу үшін негізгі және арнайы білім негізінде қажетті жабдықтарды, құралдар мен технологияларды таңдау және пайдалану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • қажетті нәтижелерге қол жеткізу үшін негізгі және арнайы білім мен заманауи әдістерді қолдана отырып, қажетті ақпаратты іздеуді, экспериментті, деректерді талдауды және түсіндіруді қоса алғанда, кешенді ғылыми зерттеулер жүргізу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • әдеби, патенттік және басқа ақпарат көздерін таңдау және зерттеу негізінде Автоматтандыру және басқару саласындағы зерттеу міндеттерін талдау;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • кәсіпорындар мен ұйымдарда мамандандыру саласындағы (ғылыми-зерттеу, өндірістік-технологиялық, ұйымдастырушылық-басқарушылық, жобалық және т.б.) кешенді инженерлік қызметтің міндеттерінің, объектілері мен түрлерінің бірегейлігімен байланысты ерекше құзыреттерді көрсету.
  • өмір бойы өзін-өзі оқыту және инженерлік кәсіпте үздіксіз өзін-өзі жетілдіру қажеттілігін түсіну және қабілетін көрсету.
Оқыту әдістері

интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды көрсету);

ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін қолдана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);

іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі).

Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Сәйкестендірудің негізгі түсініктері, анықтамалары мен міндеттері
  • Техникалық жүйелердің математикалық модельдері
  • Сыртқы әсерлердің математикалық модельдері
  • Параметрлік емес сәйкестендіру
  • Параметрлік сәйкестендіру
  • Қалыпты емес кедергілер болған кезде сәйкестендіру
  • Басқару объектілерінің күй айнымалыларын анықтау
  • Сызықтық емес жүйелерді анықтау
Негізгі әдебиет
  • Бакланова О.Е. Идентификация объектов управления: Курс лекций для докторантов специальности 6D070200 «Автоматизация и управление». – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2015. – 107 с.
  • Бенькович Е., Колесов Ю., Сениченков Ю. Практическое моделирование динамических систем. – СПб.: БХВ_Петербург, 2018.
  • Ибраева Л.К., Хисаров Б.Д. Моделирование и идентификация объектов управления. Учебное пособие - Алматы: АИЭС, 2009.
  • Семенов А.Д., Артамонов Д.В., Брюхачев А.В., Идентификация объектов управления: Учебное пособие.-Пенза:Изд-во ПГУ, 2015.-211с
Қосымша әдебиеттер
  • Бакланова О.Е. Идентификация объектов управления: Методические указания к лабораторным работам для докторантов специальности 6D070200 «Автоматизация и управление». – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2015. – 67 с.
  • Сыздыков Д.Ж. Идентификация в системах управления. – Алматы: Изд-во «Эверо», 2007.
  • Дейч А.М. Методы идентификации динамических объектов. – М.:Энергия, 1979.
  • Цыпкин Я.З. Основы информационной теории идентификации. – М.: Наука, 1984.
  • Эйкхофф П. Основы идентификации систем управления. – М.: Мир,1983
  • Гроп Д. Методы идентификации систем управления. – М.:Мир, 1979.
  • Сейдж А., Мелса Дж. Идентификация систем. – М.:Наука, 1974.