Қоршаған ортаға әсер ету тұрғысынан жылуэнергетика кәсіпорындарының технологиялық үрдістері

Байдилдина Айжан Толеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән қоршаған ортаны ластау аспектісінде жылу энергиясын өнеркәсіптік өндірудің технологиялық процестерін зерттейді. Қатты өнеркәсіптік қалдықтардың, ластанған ағынды сулардың және атмосфераға ластаушы заттардың шығарындыларының түзілу мәселелері қарастырылуда, сонымен қатар жылу энергиясын өндірудің озық технологиялары және қоршаған ортаға эмиссияларды азайту бағытында оларды жетілдіру жолдары зерттелуде.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Қазан қондырғылары және бу генераторлары

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 75
СӨЖ 30
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • ғылыми көзқарас пен жүйені қалыптастыру болып табылады инженерлік экология, энергияны қорғау мәселелері саласындағы білім қоршаған орта және энергетикалық ресурстарды ұтымды пайдалану
Міндет
  • Пәнді оқудың міндеті – жүйелік білімді меңгеру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • жылу энергетикасындағы табиғатты қорғау шараларының мәні мен міндеттері, негізгі жылуэнергетикалық жүйелер экологиясының аспектілері
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • энергетикалық процестердің қоршаған ортаға зиянды әсерін төмендету әдістері мен құралдары
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • ағынды суларды тазарту әдістері мен құралдары және зиянды газды шығарындылар электр станцияларының заттары
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • тазарту аппаратурасы мен жабдықтарын таңдау, есептеу және пайдалану зиянды заттарды технологиялық және жылу шығарындыларын ұстау және қамтамасыз ету қоршаған ортаның нормативтік жай-күйі
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • қамтамасыз ететін электрмен жабдықтаудың оңтайлы сұлбаларын таңдау және есептеу табиғи су мен атмосфералық ауаны ұтымды пайдалану
Оқыту әдістері

Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар көбінесе белсенді және шығармашылық түрде өткізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялардың қатарында: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; -оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; -коммуникативтік технологиялар (дискуссия, пресс-конференция, ми шабуылы, оқу пікірсайыстары және басқа да белсенді формалар мен әдістер)); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (соның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Өнеркәсіптік ластану көздері 0-100
Вентури скрубберін және регенерациясы бар мата қап сүзгісін есептеу
Қазандық қазандықтарында отынның жануынан ластаушы заттардың шығарындыларын есептеу
Ауызша сұрау
1-ші межелік бақылау
2  рейтинг Ластаушы заттардың шығарындыларын нормалау 0-100
Атмосфераға зиянды заттардың шекті рұқсат етілген шығарындыларының дисперсиясын және нормативтерін есептеу
Стационарлық және жылжымалы көздерден ластаушы заттардың атмосфераға шығарындылары үшін төлемді есептеу
Ауызша сұрау
2-ші межелік бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділігін талдаудың физикалық негіздері; · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу әдістері; · берілген сенімділік деңгейінде электр энергетикалық жүйелер мен желілерді синтездеу әдістері. Істей білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік деңгейінің көрсеткіштерін есептеу; · берілген сенімділік деңгейі бойынша электр энергетикалық жүйелердің диаграммаларын синтездеу; Меншік: · электр энергетикалық жүйелер мен желілердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу үшін эквивалентті сұлбаларды жобалау дағдылары. Қойылған сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, объект туралы саналы білімдердің жиынтығы көрсетіледі, тақырыптың негізгі ережелері тұжырымды түрде ашылады; жауапта ашылатын ұғымдардың, теориялардың, құбылыстардың мәнін көрсететін нақты құрылым, логикалық жүйелілік көрсетіледі. Объекті туралы білім оны түсіну аясында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыстарда көрсетіледі. Жауабы әдеби тілде ғылыми тұрғыда айтылады. Жауап беру барысында студент өз бетінше түзететін ұғымдарды анықтауда кемшіліктер болуы мүмкін. Қойылған сұраққа толық, бірақ жеткіліксіз дәйекті жауап беріледі, бірақ сонымен бірге маңызды және маңызды емес белгілерді және себеп-салдарлық байланыстарды анықтау мүмкіндігі көрсетіледі. Жауап логикалық және ғылыми терминдерде C+ 70-74 көрсетілген. Негізгі ұғымдарды анықтауда 1-2 қате жіберілуі мүмкін, оны оқушы өз бетімен түзету қиынға соғады Анықтамалардағы елеулі қателермен сұрақ тақырыбы бойынша шашыраңқы білімді білдіретін толық емес жауап берілді. Бөлшектену және қисынсыз ұсыну бар. Студент бұл ұғымның, теорияның, құбылыстың пәннің басқа объектілерімен байланысын түсінбейді. Тұсаукесердің қорытындылары, ерекшелігі және дәлелдері жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Мұғалімнің қосымша және нақтылайтын сұрақтары студенттің тек қойылған сұраққа ғана емес, сонымен қатар пәндер бойынша басқа сұрақтарға да жауабын түзетуге әкелмейді. Пәннің негізгі сұрақтары бойынша жауаптар алынған жоқ
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Қоршаған ортаға қауіптілік дәрежесі бойынша салалардың жіктелуі
  • Өнеркәсіптің негізгі салалардың экологиялық проблемалары
  • Жылу электр станцияларының (ЖЭС) қоршаған ортаға әсері
  • Атом энергиясын пайдаланудағы экологиялық шектеулер
  • Энергетикалық кешен жүйелерінің, өнеркәсіптік кәсіпорындардың газ тәрізді қалдықтарын тазалау және олардың қоршаған ортаға зиянды әсерін азайту әдістері мен құралдары
  • Атмосфераға зиянды заттардың шығарылуын шектеу шаралары
  • Атом электр станцияларында газды тазалау
  • SO2 шығарындыларының төмендеуі
  • Ластаушы заттардың шығарындыларын нормалау
  • Дренаждарды тазалау
Негізгі әдебиет
  • Экология энергетики: Учебное пособие / Под общей редакцией В.Я. Путилова. – М.: Издательство МЭИ, 2003. – 716 с.
  • Мельников А.А. Проблемы окружающей среды и стратегия ее сохранения / А.А. Мельников – М.: Академический проект; Гаудеамус, 2009. – 720 с.
  • Стриха И.И. Экологические аспекты энергетики: атмосферный воздух / И.И. Стриха, Н.Б. Карницкий – Мн.: УП»Технопринт», 2001 – 304 с.
  • Панин В.Д. Экология для инженера / В.Д. Панин, А.И Сечин, В.Д Федосов – М.: Издательский дом «Ноосфера», 2001. – 284 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Зайцев В.А. Промышленная экология / В.А. Зайцев – М.: МХТИ, 2000. – 291 с.