Автомобильдің іштен жану қозғалтқыштары және тартқыш электр қозғалтқыштары

Азаматов Багдат Нурланович

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән автомобильдердің энергетикалық қондырғыларын зерттейді. Іштен жану қозғалтқыштарының (ІЖҚ) түрлері мен құрылымы, термодинамикалық циклдар және жұмыс көрсеткіштері қарастырылады. ІЖҚ-ның сыртқы жылдамдық сипаттамаларының талдауы ұсынылған. Тартқыш электр қозғалтқыштары (тұрақты және айнымалы ток машиналары), олардың құрылымы мен жұмыс істеу принциптері қарастырылады. Гибридті күш қондырғыларының құрылысы қарастырылады. Әр түрлі қозғалыс режимдерінде энергияны басқару талданады

Кредиттер саны: 8

Пререквизиты:

  • Физика

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар 15
СӨЖО 45
СӨЖ 120
курстық жұмыс
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Студенттерге автомобильдің іштен жану қозғалтқыштары мен тартқыш электр қозғалтқыштарын пайдалану үшін қажетті білім, білік, дағдыларды үйрету
Міндет
  • Автомобиль қозғалтқыштарының түрлерін, олардың жұмыс істеу принциптерін, құрылым ерекшеліктерін зерттеу, олардың тиімділік көрсеткіштерін бағалау, олардың параметрлерін есептеу әдістері, автомобиль қозғалтқыштарын жобалау әдістемесі және тартқыш электр қозғалтқыштары
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • негізгі теориялық және нақты циклдар; поршеньді қозғалтқыштың негізгі бөлшектері; жіберу, сығу, жану және шығару процестері; отын түрлері және оларды таңбалау; қозғалтқыш жұмысының тиімділігі мен үнемділігінің негізгі көрсеткіштері
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • бензин және дизель қозғалтқыштарының теориялық циклдерін және тартқыш электр қозғалтқыштарын есептеудің практикалық дағдыларын игеру
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • әр түрлі факторлардың жұмыс процесінің көрсеткіштеріне, соның ішінде пайдаланылған газдардағы компоненттердің уыттылығының пайда болуына, іштен жану қозғалтқыштары мен тартқыш электр қозғалтқыштарының даму тенденциялары мен перспективаларына әсері
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • әрекетті көрсету және түрлендіру үшін білімді шығармашылықпен қолдану; Дұрыс, сауатты, түсінікті түсіндіруге өз ойын және барабар байланыс серіктестерінен ақпаратты қабылдау. Коммуникативтік қызметті жүзеге асыру, нақты оқу және оқудан тыс жағдайларда қарым-қатынас ережелерін пайдалану; Ауызша және жазбаша түрде сөйлеу әрекетін дербес ұйымдастыру.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Жаңа білім мен дағдыларды, оның ішінде қызмет саласымен тікелей байланысты емес жаңа салаларда меңгеру, әлеуметтік және кәсіби құзыреттерді дамыту үшін таным, оқыту және өзін-өзі бақылау әдістері мен құралдарын өз бетінше қолдану қабілеті
Оқыту әдістері

- строго соблюдать правила академической честности: нет места плагиату, списывани-ям и иным формам обмана; - не опаздывать на занятия; - не пропускать занятия, в случае отсутствия по болезни, предоставить справку; - на занятия приходить в деловой одежде; - активно участвовать в учебном процессе; - самостоятельно и своевременно выполнять домашние задания; - быть терпимым, открытым и доброжелательным к сокурсникам, преподавателям и со-трудникам ВКТУ; - содействовать коллективной работе и участвовать в дискуссиях; - быть пунктуальным и обязательным; - соблюдать Кодекс академической честности студентов ВКТУ им. Д. Серикбаева, в ко-тором прописаны требования академической честности и последствия ее нарушения.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг 1 задание 0-100
2 задание
2  рейтинг 3 задание 0-100
4 задание
Қорытынды бақылау емтихан, курстық жұмыс 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
- Использование гибкой адаптивной среды для каждого обучаемого и инклюзивного обучения методам и навыкам профильного направления; - Internet – технологии: WWW – технология работы в сети с гипертекстами; FTP – технология передачи по сети файлов произвольного формата; IRC – технология ведения пе-реговоров в реальном масштабе времени, дающая возможность разговаривать с другими людьми по сети в режиме прямого диалога; ICQ – технология ведения переговоров один на один в синхронном режиме. - Дистанционное обучение с использованием ЭИОС: технология мультимедиа в режи-ме диалога; технология неконтактного информационного взаимодействия (виртуальные ка-бинеты, лаборатории); гипертекстовая технология (электронные учебники, справочники, словари, энциклопедии); технология мультимедиа в режиме диалога; технология неконтакт-ного информационного взаимодействия (виртуальные кабинеты, лаборатории); гипертексто-вая технология (электронные учебники, справочники, словари, энциклопедии).
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Введение
  • Теоретические основы ДВС
  • Действительный цикл ДВС
  • Действительный цикл ДВС
  • Процесс сгорания в бензи-новых ДВС
  • Процесс сгорания в дизель-ных ДВС
  • Действительный цикл ДВС
  • Энергетические показатели ДВС
  • Экологическая безопасность ДВС
  • Динамика кривошипно-шатунного механизма (КШМ)
  • Конструкция и расчет эле-ментов КШМ
  • Тяговые электродвигатели
  • Гибридные силовые уста-новки (ГСУ)
  • Управление энергией в ги-бридных и электрических трансмиссиях
  • Сравнительный анализ и тенденции развития силовых установок
Негізгі әдебиет
  • Ковалевский, В. И. Автомобильные двигатели. Основы теории: учебное пособие / В. И. Ковалевский. — Москва, Вологда : Инфра-Инженерия, 2022. — 224 c. — ISBN 978-5-9729-0925-4.
  • Варис, В. С. Автомобильные двигатели: учебное пособие для СПО / В. С. Варис, Ю. В. Спиридонова. — 2-е изд. — Саратов, Москва: Профобразование, Ай Пи Ар Ме-диа, 2024. — 181 c. — ISBN 978-5-4488-1907-0, 978-5-4497-0213-5.
  • Корчагин, В. А. Тепловой расчет автомобильных двигателей: учебное пособие / В. А. Корчагин, С. А. Ляпин, В. А. Коновалова. — Липецк: Липецкий государственный тех-нический университет, ЭБС АСВ, 2016. — 82 c. — ISBN 978-5-88247-766-9.
  • Епифанов В.С. Конструкция двигателей внутреннего сгорания : методические рекомендации / Епифанов В.С.. — Москва : Московская государственная академия водного транспорта, 2013. — 107 c.
  • Клещин Э.В. Рабочие процессы, конструкция и основы расчета двигателей внутреннего сгорания : учебное пособие / Клещин Э.В., Гилета В.П.. — Новосибирск : Ново-сибирский государственный технический университет, 2009. — 256 c. — ISBN 978-5-7782-1335-7.
Қосымша әдебиеттер
  • Автомобильные двигатели: учебник для студ. высш. учеб. заведений / М.Г.Шатров, К.А.Морозов, И.В.Алексеев и др.; под ред. М.Г.Шатрова. — 2-е изд., испр. - М. : Издатель-ский центр «Академия», 2013. — 464 с. ISBN 978-5-4468-0186-2
  • Колчин А.И., Демидов В.П. Расчет автомобильных и тракторных двигателей. – М.: Высшая школа, 2008. – 496 с
  • Двигатели внутреннего сгорания: [учебник для студентов вузов, обучающихся по специаль-ности "Автомобили и автомобильное хозяйство" направления подготовки дипломированных специалистов "Эксплуатация наземного транспорта транспортного оборудования" ] : [в 3-х кн.] / ; под ред. В. Н. Луканина, М. Г. Шатрова .— 4-е изд., испр. — Москва : Высшая школа, 2010.— Кн. 1: Теория рабочих процессов / В. Н. Луканин [и др.] .— 2010 .— 479 с
  • Семёнов С.В., Яковлев В.С. Методические указания к курсовому проекту по дисциплине «Энергетические установки транспортной техники». Для студентов специальности «Транс-порт, транспортная техника и технологии» дневной и дистанционных форм обучения. – Усть-Каменогорск, ВКТУ, 2020