Business management

Rakhimberdinova Madina Umargalievna

The instructor profile

Description: The theory and practice of business as a process and as a set of relationships are studied. The student learns that relations between business entities include conflicts of interest and are considered as a social phenomenon. These relations are formed in various fields of human activity and have an economic basis, therefore, the immediate scope of these relations is business, applied economics, management, in various branches of economic activity.

Amount of credits: 3

Пререквизиты:

  • Project management

Course Workload:

Types of classes hours
Lectures 15
Practical works 15
Laboratory works
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) 15
SAW (Student autonomous work) 45
Form of final control Exam
Final assessment method

Component: Component by selection

Cycle: Base disciplines

Goal
  • Научить студента как пользоваться такими понятиями как принципы и признаки бизнеса в современной рыночной экономике, основы предпринимательства, виды финансового бизнеса, коммуникации предпринимательской фирмы во внешней среде бизнеса для быстрой и правильной адаптации к условиям рыночного ведения бизнеса в Республике Казахстан.
Objective
  • Задачами изучения данной дисциплины является: изучить предмет, основные понятия и методы управления бизнесом; рассмотреть качественные различия субъектов предпринимательского бизнеса; типы собственности в бизнесе; состав субъектов предпринимательского бизнеса; организационно-правовые формы предпринимательства.
Learning outcome: knowledge and understanding
  • формирует знание и понимание правил проведения бизнес операций.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
  • применяет знания и понимание принципов по которым осуществляются сделки позволяет сделать бизнес прибыльным.
Learning outcome: formation of judgments
  • позволяет формировать у делового человека правильные суждения и принимать обоснованные решения
Learning outcome: communicative abilities
  • Знает принципы бизнеса, формирует у человека коммуникативные способности и возможность успешных взаимоотношений конкурентами и потребителями.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
  • умеет успешно решать бизнес операции, вырабатывает у студента – человека навыки обучения или способности творчеству
Key reading
  • Литература 1. Рубин Ю.Б. Организация бизнеса: Учебное пособие для экономистов – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003; 2. Ткачук С.Е. Основы бизнеса: М.:Экономика, 2001; 3. Лебедев О.Т. Основы менеджмента. Учебное пособие. – СПб.: Изд-во СПбГТУ, 2001; 4. Берман Б., Эванс Дж. Маркетинг. - М.: Экономика, 1993.