Geology of Central Asia

Mizernaya Marina Alexandrovna

The instructor profile

Description: The course of this discipline provides goals and objectives, basic concepts, objects, modern methods of studying the geological structure of the Central Asia, the methodology of studying the problems of Mineralogy of the Central Asian region, the conditions of formation and patterns of placement of the main types of minerals

Amount of credits: 5

Пререквизиты:

  • Mineral deposits of Kazakhstan

Course Workload:

Types of classes hours
Lectures 15
Practical works 30
Laboratory works
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) 75
SAW (Student autonomous work) 30
Form of final control Exam
Final assessment method

Component: University component

Cycle: Profiling disciplines

Goal
  • Целью дисциплины является повышение квалификации докторантов в области минерагении и геологии глобальных геолого-структурных элементов земной коры.
Objective
  • Основной задачей дисциплины является подготовка высоко квалифицированных специалистов в области геологии, обладающих теоретическими и практическими знаниями, ориентирующихся в проблемах современной мировой геологии и имеющих подготовку в соответствие с требованиями современной геологии и горной промышленности
Learning outcome: knowledge and understanding
  • В результате обучения докторант должен обладать теоретическими и практическими знаниями в области геологии и металлогении глобального структурного элемента –Центрально-Азиатского складчатого пояса
Learning outcome: applying knowledge and understanding
  • уметь ориентироваться в проблемах современной мировой геологии и иметь практичеСкую подготовку в соответствие с требованиями современной геологии и горной промышленности. уметь применять знания и понимания для разработки научных проектов, написания научных статей и методических материалов
Learning outcome: formation of judgments
  • Уметь формировать суждения о геологических процессах, ведущих к формированию месторождений. Уметь навыки обработки данных научных исследований в области минерагении Центральной Азии и получения выводов по результатам исследований
Learning outcome: communicative abilities
  • Обладать коммуникативными способностями, уметь делать презентации и доклады, выступать на конференциях.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
  • Сохранять и совершенствовать стремление к обучению в течении всей жизни
Teaching methods

использование методов интерактивного усвоения знаний: обсуждение, дебаты и т.д.

Topics of lectures
  • Тема 1
  • Тема 2
  • Тема 3
  • Тема 4
  • Тема 5
  • Тема 6
  • Тема 7
  • Тема 8
  • Тема 9
  • Тема 10
Key reading
  • 1 Акылбеков С. А., Ужкенов Б. С., Щелчков Е. М. Резервы развития минерально-сырьевой базы твердых полезных ископаемых/ Геология Казахстана. – Алматы, 2008. С. 121-125. 2 Беспаев Х.А.,Полянский Н.В.,Ганженко и др.Геология и металлогения Юго-Западного Алтая :(в пределах территории Казахстана и Китая) .-Алматы: Ғылым,1997.-288 с 3 Armstrong JT (1995) CITZAF: a package of correction programs for the quantitative electron microbeam X-ray analysis of thick polished materials, thin films, and particles. Microbeam Anal 4:177–200 4 Baker T, Pollard PJ, Mustard R, Mark G, Graham JL (2005) A comparison of granite-related tin, tungsten, and gold-bismuth deposits: implications for exploration. SEG Newsletter 61: 5–17 5 Ballentine CJ, Burnard PG (2002) Production, release and transport of noble gases in the continental crust. In: Porcelli et al (eds) Noble gases in geochemistry and cosmochemistry. Reviews in Mineral. and Geochem. 47. The Mineralogical Society of America, Washington, pp 481–538 6 Ballentine CJ, Burgess R, Marty B (2002) Tracing fluid origin, transport and interaction in the crust. In: Porcelli et al (eds) Noble gases in geochemistry and cosmochemistry. Reviews in Mineral. and Geochem. 47. The Mineralogical Society of America, Washington, pp 539–60 .