Қаржылық талдау технологиялары

Куур Ольга Вячеславовна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс қаржы-шаруашылық қызметті талдау мен ұйымдастырудың әдістемелік және практикалық тәсілдерінің дамуымен, кәсіпорынның қызмет етуін жетілдіру, дамыту және тиімділігін арттыру бойынша басқару шешімдерін қабылдау кезінде оны пайдалану мүмкіндіктерін бағалаумен таныстырады. Курс басқару шешімдерін қабылдау және жоспарларды әзірлеу кезінде пайдаланушылардың әртүрлі топтарына қажетті тиімді басқару құралы ретінде талдау мүмкіндігін ашады.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Қаржы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Пәннің мақсаты - магистранттардың кәсіпорынның қаржылық жағдайын бағалау саласындағы қажетті құзыреттіліктері мен басқару шешімдерін қабылдау үшін қаржылық талдау нәтижелерін қолдану дағдыларын меңгеруі.
Міндет
  • қаржылық есептілікті талдауды жүргізудің сипаты мен ерекшелігін зерттеу
  • ұйымның қаржылық жағдайын бағалау технологиясын оқып үйрену;
  • қаржылық қызмет түрлерін талдау технологиясын зерделеу: өтімділікті талдау, қаржылық тұрақтылықты, іскерлік және нарықтық белсенділікті талдау
  • ұйымның қаржылық жағдайын болжаудың әдіснамалық технологияларымен танысу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • қаржылық есептіліктің мазмұны және оның қаржылық талдаудағы рөлі; - ұйымның қаржы-шаруашылық қызметін талдау кезінде қолданылатын негізгі ұғымдардың мәні; - қаржылық есептілікті талдау технологиялары; - баланстың қанағаттанарлықсыз құрылымын талдау; - қаржылық тұрақтылықты, кәсіпорынның төлем қабілеттілігін және өтімділігін талдаумен бірге жүретін аналитикалық міндеттер; - қаржылық нәтижелерді талдау.
  • сущности основных понятий, используемых при проведении анализа финансово-хозяйственной деятельности предприятия;
  • технологий анализа финансовой отчетности;
  • аналитических процедур, сопутствующих проведению анализа финансовой устойчивости, платежеспособности и ликвидности предприятия;
  • анализа финансовых результатов.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • қаржылық талдаудың әр түрлі технологияларын қолдануға байланысты есептеулер жүргізу мүмкіндігі; қаржылық талдау кезінде алынған нәтижелерге экономикалық түсініктеме беру және оларды кәсіпорынның қаржылық жағдайын жақсартуға бағытталған шараларды жасау үшін пайдалану мүмкіндігі. бизнес тиімділігі мен қаржылық тұрақтылығы тұрғысынан талдау және бағалау ; бизнес қатысушыларының көзқарасы бойынша талдау жүргізу мүмкіндігі.
  • способность давать экономическую интерпретацию полученных в ходе финансового анализа результатов и использовать их для выработки мероприятий, направленных на улучшение финансового состояния предприятия;
  • способность анализировать и оценивать бизнес с точки зрения его эффективности и финансовой устойчивости;
  • способность осуществлять анализ с точки зрения участников бизнеса.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Ұйымның қаржылық есебін талдау логикасын түсіну және қаржылық талдау нәтижелерін адекватты бағалау және шаруашылық субъектісінің тиімділігін арттыру үшін тұжырымдар мен ұсыныстар қалыптастыру мүмкіндігі
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • ғылыми зерттеулер жүргізуге және университетте «Қаржылық талдау технологиясы» пәнін оқытуға мүмкіндік беретін кәсіби деңгейде шет тілдерін еркін меңгеру; кәсіби қарым-қатынас дағдыларының болуы, өз ойларын ауызша және жазбаша түрде дұрыс және қисынды түрде құрастыру заманауи техникалық құралдар мен ақпараттық технологияларды есеп процесінде және аудит барысында коммуникативтік міндеттерді шешуде қолдана алады
  • наличие навыков профессионального общения, правильного и логичного оформления своих мыслей в устной и письменной форме способен использовать для решения коммуникативных задач современные технические средства и информационные технологии в учетном процессе и при проведении аудиторских проверок
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • заманауи ақпараттық технологияларды тарта отырып, ақпараттық-аналитикалық және ақпараттық-библиографиялық жұмыстар жүргізу мүмкіндігі; күнделікті кәсіби қызметке және докторантурада үздіксіз білім алуға қажетті білімді кеңейту және тереңдету дағдыларының болуы.
  • наличие навыков расширения и углубления знаний, необходимых для повседневной профессиональной деятельности и продолжения образования в докторантуре
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

построение сценариев развития различных ситуаций на основе заданных условий;

информационно-коммуникационная (например, занятия в компьютерном классе с использованием профессиональных пакетов прикладных программ);

поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность обучающихся в процессе обучения);

решение учебных задач.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Решение задач по теме 0-100
Решение задач по теме
Решение задач по теме
Решение задач по теме
Тестирование
2  рейтинг Решение задач по теме 0-100
Решение задач по теме
Решение задач по теме
Решение задач по теме
Тестирование
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Сауалнама семинар сұрақтарына толық және дұрыс жауап берген студентке беріледі семинар сұрақтарына толық жауап берген, кейбір дәлсіздіктерге жол берген магистрантқа беріледі. Магистрант нақтылайтын, қосымша сұрақтарға жауап бере алмады магистрант семинар сұрақтарына жауап беру кезінде қателіктер мен дәлсіздіктер жіберді, жауап материалын логикалық түрде құра алмайтындығын көрсетті егер магистрант семинар сұрақтарына жауап бермесе, тағайындалады; нақты қателіктері бар барлық сұрақтарға қате жауаптар береді; егер қосымша және нақтылау сұрақтарына жауап бере алмаса
Практикалық сабақтарда жұмыс істеу, есептер шығару қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу іс-әрекеттің қажетті реттілігін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателіктерді талдауды дұрыс орындайды, "5" бағалауға қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды өз бетінше түзете алады жұмысты толық орындамады, бірақ 50-ден кем емес дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің%; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курстың сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар, кедергі келтірмейді. выполнил работу не полностью, но не менее 50% объема практической работы, что позволяет получить правильные результаты и выводы; в ходе проведения работы были допущены ошибки. При ответе на вопросы обучающийся правильно понимает сущность вопроса, но в ответе имеются отдельные проблемы в усвоении вопросов курса, не препятствующие дальнейшему усвоению программного материала; допущено не более одной грубой ошибки и двух недочетов. выполнил работу не полностью или объем выполненной части работ не позволяет сделать правильных выводов. При ответе на вопросы демонстрирует не владение основными знаниями и умениями в соответствии с требованиями программы; допущены больше ошибок и недочетов, чем необходимо для оценки 3 или не может ответить ни на один из поставленных вопросов жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Аралық тест 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Қаржылық талдаудың мазмұны және оның қаржылық менеджмент жүйесіндегі орны
  • Қаржылық талдаудың ақпараттық базасы
  • Қаржылық талдау әдістемесі
  • Қанағаттанарлықсыз теңгерім құрылымын талдау
  • Кәсіпорынның қаржылық жағдайын іргелі бағалау
  • Басқару тұрғысынан талдау әдістемесі
  • Кәсіп иелерінің мүдделеріне талдау
  • Кредиторларға арналған талдау әдістемесі
  • Уақыт факторына негізделген ақша ағындарын талдау
  • Рейтингтік талдау
  • Қаржыландырудың әртүрлі нұсқаларын талдау
  • CVP талдау
  • Дағдарысты басқару контекстіндегі талдау
Негізгі әдебиет
  • Техника финансового анализа в контексте антикризисного управления предприятием: Учебное пособие/ О.В.Куур, Р.А. Костырко. - Усть-Каменогорск, ВКГТУ, 2019. – 170 с.
  • Успенская И.Н. Финансовый анализ : учебное пособие / Успенская И.Н., Русин Н.М.. — Москва : Московский гуманитарный университет, 2017. — 248 c. — ISBN 978-5-906912-96-1. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/74747.html (дата обращения: 13.09.2024).
  • Соколова А.А. Финансовый анализ (продвинутый уровень) : практикум / Соколова А.А.. — Ставрополь : Северо-Кавказский федеральный университет, 2016. — 152 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/66126.html
  • Якимова В.А. Учет и анализ (финансовый учет, управленческий учет, финансовый анализ / Якимова В.А.. — Благовещенск : Амурский государственный университет, 2018. — 258 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/103928.html (дата обращения: 13.09.2024).
  • Финансовый анализ : учебное пособие / Б. С. Утибаев, Р. М. Жунусова, Г. Б. Утибаева, А. К. Байдаков ; под редакцией Б. С. Утибаева. — Астана : Казахский агротехнический университет им. С. Сейфуллина, 2016. — 329 c. — ISBN 978-9965-570-89-6. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/127627.html
  • Селезнева, Н. Н. Финансовый анализ. Управление финансами : учебное пособие для вузов / Н. Н. Селезнева, А. Ф. Ионова. — 2-е изд. — Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2023. — 639 c. — ISBN 978-5-238-01251-3. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт].
Қосымша әдебиеттер
  • Закон Республики Казахстан от 28 февраля 2007 года № 234-III "О бухгалтерском учете и финансовой отчетности" (с изменениями и дополнениями по состоянию на 01.09.2024 г.)
  • Национальные стандарты финансовой отчетности // www.minfin.kz
  • Международные стандарты финансовой отчетности // https://uchet.kz/standarts/msfo/index.php?SECTION_ID=7530