Ақпаратты қорғаудың әдістері мен құралдары

Котлярова Ирина Александровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән қорғау объектілерінің жіктелуін, ақпаратты қорғау әдістері мен құралдарын, ақпаратты қорғаудың бағдарламалық құралдарын (вирустардан қорғау, рұқсат етілмеген кіруден қорғау), қорғау жүйелерін құрудың негізгі принциптерін қарастырады. Ақпаратты қорғау үшін криптографиялық алгоритмдерді қолдану дағдыларын қалыптастырады.

Кредиттер саны: 6

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар
Зертханалық жұмыстар 30
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Ақпараттық қауіпсіздік саласында білімі бар және мәліметтерді өңдеу жүйелерінде ақпараттың қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін өз білімдерін қолдана алатын мамандарды даярлау
Міндет
  • ақпаратты қорғаудың негізгі ұғымдары және мәселелерімен танысу
  • қауіпсіздік жүйесін құру принциптерін, ақпаратты қорғаудың заманауи әдістері мен құралдарын зерттеу
  • ақпаратты қорғау үшін криптографиялық алгоритмдерді қолдану тәжірибелік дағдыларын қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • ақпаратты қорғаудың негізгі әдістері мен құралдары туралы білімдерін көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • парольді идентификациялауды және рұқсаты жоқ қолданушыға кіруді шектеу арқылы есептеу ресурстарын қорғау құралдарын қолдану
  • шифрлау және криптанализ есептерін шешуде алгоритмдік модельдер мен бағдарламалау тілдерін қолдану
  • компьютерлік жүйелерде қауіпсіздікті бағалау және ақпаратты қорғауды қамтамасыз ету
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • ақпаратты қорғау әдістері мен құралдарын қолдану; ақпараттық қауіпсіздік механизмдерін дамыту перспективалары туралы пайымдаулар қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • топта жұмыс істей білу, ақпаратты қорғау үшін практикалық жұмыс дағдыларын қолдану
  • операциялық және ақпараттық жүйелерде мәліметтерді қорғауды қамтамасыз ететін жаңа шешімдерді ұсыну
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • қажетті ақпаратты жинау, жүйелеу және жалпылау, заманауи ақпараттық және операциялық жүйелерде ақпаратты қорғау үшін алған білімдерін тәжірибеде қолдану
Оқыту әдістері

интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: жетекші (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу)

ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, түрлі операциялық жүйелерді және қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар)

іздестіру-зерттеу (оқу процесіндегі студенттердің өзіндік зерттеу қызметі).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Зертханалық жұмыс 1 0-100
Зертханалық жұмыс 2
Зертханалық жұмыс 3
Зертханалық жұмыс 4
Аралық бақылау тесті 1
2  рейтинг Зертханалық жұмыс 5 0-100
Зертханалық жұмыс 6
Зертханалық жұмыс 7
Зертханалық жұмыс 8
Аралық бақылау тесті 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Собеседование по контрольным вопросам демонстрирует сиcтемные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовательно объясняет сущность явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, показывает свободное владение монологической речью и способность быстро реагировать на уточняющие вопросы демонстрирует прочные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовательно объясняет сущность явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, показывает свободное владение монологической речью, но при этом делает несущественные ошибки, которые исправляет самостоятельно или при незначительной коррекции преподавателем демонстрирует неглубокие теоретические знания, проявляет слабо сформированные навыки анализа явлений и процессов, недостаточное умение делать аргументированные выводы и приводить примеры, показывает недостаточно свободное владение монологической речью, терминологией, логичностью и последовательностью изложения, делает ошибки которые может исправить только при коррекции преподавателем. демонстрирует незнание теоретических основ предмета, несформированные навыки анализа явлений и процессов, не умеет делать аргументированные выводы и приводить примеры, показывает слабое владение монологической речью, не владеет терминологией, проявляет отсутствие логичности и последовательности изложения, делает ошибки, которые не может исправить даже при коррекции преподавателем, отказывается отвечать на занятии
Работа на лабораторных занятиях выполняет лабораторную работу в полном объеме с соблюдением необходимой последовательности действий; без ошибок приводит решение всех заданий. При ответе на вопросы правильно понимает сущность вопроса, дает точное определение и истолкование основных понятий; сопровождает ответ примерами; может установить связь между изучаемым и ранее изученным материалом; выполняет в полном объеме индивидуальное задание на защиту лабораторной работы, выданное преподавателем. выполняет требования к оценке «5», но допущены 2-3 недочета; в выполненных заданиях присутствуют незначительные ошибки. Ответ обучающегося на вопросы удовлетворяет основным требованиям к ответу на 5, но дан без использования связей с ранее изученным; допущены незначительные ошибки и недочеты, обучающийся может их исправить самостоятельно или с небольшой помощью преподавателя; при выполнении индивидуального задания на защиту лабораторной работы допускает незначительные ошибки выполняет работу не полностью, но не менее 50% объема лабораторной работы; в ходе проведения работы были допущены ошибки. При ответе на вопросы обучающийся правильно понимает сущность вопроса, но в ответе имеются отдельные проблемы в усвоении вопросов курса, не препятствующие дальнейшему усвоению программного материала; при выполнении индивидуального задания на защиту лабораторной работы допускает ошибки. выполняет работу не полностью или объем выполненной части работ не позволяет сделать правильных выводов. При ответе на вопросы демонстрирует не владение основными знаниями и умениями в соответствии с требованиями программы; допущено больше ошибок и недочетов, чем необходимо для оценки 3 или не может ответить ни на один из поставленных вопросов; не может выполнить индивидуальное задание на защиту лабораторной работы, выданное преподавателем.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Ақпараттық қауіпсіздіктің негізгі түсініктері мен ықтимал қауіптері
  • Қауіпсіздік саясаты
  • Ақпаратты қорғау әдістері мен құралдары
  • Ақпаратты қорғаудың техникалық құралдары
  • Ақпаратты қорғаудың бағдарламалық құралдары
  • Ақпаратты қорғаудың криптографиялық құралдары
  • Ақпараттық қауіпсіздікті ұйымдастырушылық және құқықтық қамтамасыз ету
  • Криптографиялық қауіпсіздік құралдары
  • Цифрлық қолтаңба технологиясы
  • Кілттерді үлестіру механизмдері
  • Объект пен субъектінің түпнұсқалығын сәйкестендіру және анықтау технологиясы
  • Компьютерлік вирустар
  • Заманауи ақпараттық жүйелер мен желілердегі ақпаратты қорғау
  • Шабуылдарды анықтау технологиялары
  • Windows ОЖ-де ақпаратты қорғау технологиялары
Негізгі әдебиет
  • Шаньгин, В. Ф. Информационная безопасность и защита информации / В. Ф. Шаньгин. — 2-е изд. — Саратов : Профобразование, 2019. — 702 c. — ISBN 978-5-4488-0070-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/87995.html (дата обращения: 01.10.2024). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
  • Шаньгин В.Ф. Информационная безопасность компьютерных систем и сетей: Учебное пособие. – М.: ИД «ФОРУМ»: ИНФРА-М, 2013. – 416 с.
  • Тихонов В.А., Райх В.В. Информационная безопасность: концептуальные, правовые, организационные и технические аспекты: Учебное пособие. – М.: Гелиос АРВ, 2016. – 528 с.
  • Бабаш А.В., Шанкин Г.П. Криптография. / под редакцией В.П. Шерстюка, Э.А. Применко/. М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2017. – 512 с.
  • Денисова Н.Ф., Котлярова И.А., Вайс Ю.А., Касымханова Д.Ж. Системный администратор: Учеб.-метод. пособие. – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2017. – 944 с.
  • Бутакова, Н. Г. Криптографические методы и средства защиты информации : учебное пособие / Н. Г. Бутакова, Н. В. Федоров. — Санкт-Петербург : Интермедия, 2020. — 380 c. — ISBN 978-5-4383-0210-0. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/104000.html (дата обращения: 01.10.2024). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
Қосымша әдебиеттер
  • https://www.coursera.org/learn/metody-i-sredstva-zashity-informacii
  • PGP Desktop for Windows. User's Guide. (http://www.symantec.com)
  • Домашев А.В., Попов В.О., Правиков Д.И. и др. Программирование алгоритмов защиты информации. Учебное пособие. М.: «Нолидж», 2014. – 288 с.
  • Шаньгин, В. Ф. Защита компьютерной информации. Эффективные методы и средства / В. Ф. Шаньгин. — 2-е изд. — Саратов : Профобразование, 2019. — 543 c. — ISBN 978-5-4488-0074-0. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/87992.html (дата обращения: 01.10.2024). — Режим доступа: для авторизир. пользователей