Business Process Reengineering
Description: A fundamental rethinking and a radical redesign of business processes are considered to achieve dramatic improvements in critical enterprise performance indicators. The directions of managerial thought that have arisen at the intersection of management and informatics are being studied. The revolution in business is explored, turning it into a design and engineering task.
Amount of credits: 3
Пререквизиты:
- Design and organization of production systems
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 15 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 15 |
SAW (Student autonomous work) | 45 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: University component
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- implement the ability to redesign an existing process
Objective
- study the business process as a component of the enterprise management model.
Learning outcome: knowledge and understanding
- know the technology transfer.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- be able to determine the innovative content of lean manufacturing technologies.
Learning outcome: formation of judgments
- offer possible business systems for enterprise development.
Learning outcome: communicative abilities
- use the information obtained for the development of the organization's business process.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- create models that are used for reorganization and further development of the enterprise
Teaching methods
In the course of studying the discipline, students additionally use the material located on the educational portal of the University.
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
Period | Type of task | Total |
---|---|---|
1 rating | Устный опрос | 0-100 |
Контрольная работа № 1. | ||
2 rating | Устный опрос | 0-100 |
Контрольная работа № 2. | ||
Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory | |
Устный опрос | обучающийся демонстрирует системные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовтельно объясняет сущность явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, показывает свободное владение монологической речью и способность быстро реагировать на уточняющие вопросы | обучающийся демонстрирует прочные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовательно объясняет сущность, явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, показывает свободное владение монологической речью, но при этом делает несущественные ошибки, которые быстро исправляет самостоятельно или незначительной коррекции преподавателем | обучающийся демонстрирует неглубокие теоретические знания, проявляет слабо сформированные навыки анализа явлений и процессов, недостаточное умение делать аргументированные выводы и приводить примеры, показывает недостаточно свободное владение монологической речью, терминологией, логичностью и последовательностью изложения, делает ошибки, которые может исправить только при коррекции преподавателем | обучающийся демонстрирует незнание теоретических основ предмета, несформированные навыки анализа явлений и процессов, не умеет делать аргументированные выводы и приводить примеры, показывает слабое владение монологической речью, не владеет терминологией, проявляет отсутствие логичности и последовательностью изложения, делает ошибки, которые не может исправить даже при коррекции преподавателем, отказывается отвечать |
Контрольная работа | 90-100% правильно решенных задач | 70-89% правильно решенных задач | 50-69% правильно решенных задач | 0-49% правильно решенных задач |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
F | 0 | 0-24 |
Topics of lectures
- Сущность некоторых подходов к управлению
- Бизнес-процессы: понятие, сущность, классификация
- Окружение бизнес-процесса
- Моделирование бизнес-процессов
- Типовые модели бизнес-процессов
- Реинжиринг бизнес-процессов в отрасли
- Горизонтальное и вертикальное описание бизнес-процессов
- Методы сбора информации для моделирования бизнес-процессов
- Правила и рекомендации по описанию бизнес-процессов
- Основные подходы для моделирования бизнес-процессов
- Основные подходы к моделированию бизнес-процессов
- Анализ и ключевые показатели бизнес-процессов
- Ключевые группы оптимизации бизнес-процессов
- Разработка нескольких вариантов бизнес-процесса
Key reading
- 1. Горбунов В.Л. Бизнес-планирование с оценкой рисков и эффективности проектов. Научно-практическое пособие. – М.: РИОР, 2017. 2. Алиев В.С. Практикум по бизнес-планированию с использованием программы Project Expert. – М.: Инфра-М, 2017. 3. Степанов А.А. Бизнес-планирование. Учебник и практикум для академического бакалавриата.- М.: Юрайт, 2017. 4. Чистов Д.В. Бизнес-планирование с использованием программы Project Expert (полный курс). Учебное пособие. Гриф УМО МО РФ. – М.: Инфра-М, 2016. 5. Пападюк Т.Г. Бизнес-планирование. Учебник. – М.: Вузовский учебник, 2016. 6. http:// www.pro-invest.com 7. http://www.cfin.ru 8. http://www.risk-management.ru
Further reading
- 1 IPR SMART http://www.iprbookshop.ru , 2. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com., 3. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com