Technical design tools 3
Description: Mastering Autodesk 3ds Max. It provides for extended work with 3D models, development of 3D library elements, mastering the process of visualization and animation, virtual reality.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Of Informatively-communication technologies
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | |
Practical works | |
Laboratory works | 45 |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: University component
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- Изучить теоретические и практические основы графического пакета 3ds Max с целью его использования для решения задач дизайнера
Objective
- Овладеть командами, различными способами моделирования и визуализации в программе Autodesk 3ds Max.
Learning outcome: knowledge and understanding
- Понимание логики программы, знание основных методов моделирования программы.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Применение Autodesk 3ds Max в курсовом, дипломном проектировании, в реальной профессиональной деятельности.
Learning outcome: formation of judgments
- Нахождение, накапливание и оценивание информации, необходимой в процессе обучения. Умение грамотно излагать изученный материал, проверять его, редактировать, публиковать. Взвешенный подход к важным профессиональным и научным вопросам.
Learning outcome: communicative abilities
- Готовность излагать информацию, идеи, проблемы и решения перед аудиторией и специалистами в предметной области.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- Самостоятельное применение полученных знаний и навыков в текущем уровне учебной деятельности, а также в профессиональной деятельности;
Teaching methods
Информационно-коммуникационные (в том числе дистанционные образовательные) технологии.
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
Period | Type of task | Total |
---|---|---|
1 rating | Настройка рабочей среды. Основные команды редактирования. Стандартные и расширенные примитивы | 0-100 |
Булевы операции и параметрические модификаторы | ||
Трехмерные массивы. Расстановка вдоль пути | ||
Создание объектов на базе плоских форм. Сплайны | ||
Поверхностное моделирование | ||
2 rating | Работа в редакторе материалов | 0-100 |
Работа с камерами и источниками света | ||
Визуализация и эффекты визуализации в 3ds Max Визуализация с помощью нейросетей. | ||
Анимация | ||
Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
F | 0 | 0-24 |
Topics of laboratory classes
- Основы работы в 3ds Max
- Расширенные примитивы - extended primitives
- Булевы операции – boolean
- Параметрические модификаторы
- Трехмерные массивы
- Создание объектов на базе плоских форм
- Поверхностное моделирование - surface modeling
- Поверхностное моделирование - surface modeling
- Работа в редакторе материалов
- Материалы и текстурные карты
- Камеры
- Источники света
- Визуализация
- Эффекты визуализации в 3ds Max
- Анимация
Key reading
- http://autodesk.com – официальный сайт Autodesk, информация о ПО, учебные версии, обучающие материалы;
- Келли Мэрдок. 3ds Max 2023. Библия пользователя
Further reading
- Миловская О. С. 3ds max. Экспресс-курс. — СПб.: БХВ-Петербург, 2020. – 208 с: ил.
- Маров М.Н. 3ds Max. Материалы, освещение и визуализация. – СПб.: Питер, 2018. – 475с.:ил.