Technical design tools 3

Gurskaya Oxana Evgenyevna

The instructor profile

Description: Mastering Autodesk 3ds Max. It provides for extended work with 3D models, development of 3D library elements, mastering the process of visualization and animation, virtual reality.

Amount of credits: 5

Пререквизиты:

  • Of Informatively-communication technologies

Course Workload:

Types of classes hours
Lectures
Practical works
Laboratory works 45
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) 30
SAW (Student autonomous work) 75
Form of final control Exam
Final assessment method

Component: University component

Cycle: Profiling disciplines

Goal
  • Изучить теоретические и практические основы графического пакета 3ds Max с целью его использования для решения задач дизайнера
Objective
  • Овладеть командами, различными способами моделирования и визуализации в программе Autodesk 3ds Max.
Learning outcome: knowledge and understanding
  • Понимание логики программы, знание основных методов моделирования программы.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
  • Применение Autodesk 3ds Max в курсовом, дипломном проектировании, в реальной профессиональной деятельности.
Learning outcome: formation of judgments
  • Нахождение, накапливание и оценивание информации, необходимой в процессе обучения. Умение грамотно излагать изученный материал, проверять его, редактировать, публиковать. Взвешенный подход к важным профессиональным и научным вопросам.
Learning outcome: communicative abilities
  • Готовность излагать информацию, идеи, проблемы и решения перед аудиторией и специалистами в предметной области.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
  • Самостоятельное применение полученных знаний и навыков в текущем уровне учебной деятельности, а также в профессиональной деятельности;
Teaching methods

Информационно-коммуникационные (в том числе дистанционные образовательные) технологии.

Assessment of the student's knowledge

Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.

Period Type of task Total
1  rating Настройка рабочей среды. Основные команды редактирования. Стандартные и расширенные примитивы 0-100
Булевы операции и параметрические модификаторы
Трехмерные массивы. Расстановка вдоль пути
Создание объектов на базе плоских форм. Сплайны
Поверхностное моделирование
2  rating Работа в редакторе материалов 0-100
Работа с камерами и источниками света
Визуализация и эффекты визуализации в 3ds Max Визуализация с помощью нейросетей.
Анимация
Total control Exam 0-100
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task 90-100 70-89 50-69 0-49
Excellent Good Satisfactory Unsatisfactory
Evaluation form

The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:

  • 40% of the examination result;
  • 60% of current control result.

The final grade is calculated by the formula:

FG = 0,6 MT1+MT2 +0,4E
2

 

Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;

E is a digital equivalent of the exam grade.

Final alphabetical grade and its equivalent in points:

The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:

Alphabetical grade Numerical value Points (%) Traditional grade
A 4.0 95-100 Excellent
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Good
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Satisfactory
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Unsatisfactory
F 0 0-24
Topics of laboratory classes
  • Основы работы в 3ds Max
  • Расширенные примитивы - extended primitives
  • Булевы операции – boolean
  • Параметрические модификаторы
  • Трехмерные массивы
  • Создание объектов на базе плоских форм
  • Поверхностное моделирование - surface modeling
  • Поверхностное моделирование - surface modeling
  • Работа в редакторе материалов
  • Материалы и текстурные карты
  • Камеры
  • Источники света
  • Визуализация
  • Эффекты визуализации в 3ds Max
  • Анимация
Key reading
  • http://autodesk.com – официальный сайт Autodesk, информация о ПО, учебные версии, обучающие материалы;
  • Келли Мэрдок. 3ds Max 2023. Библия пользователя
Further reading
  • Миловская О. С. 3ds max. Экспресс-курс. — СПб.: БХВ-Петербург, 2020. – 208 с: ил.
  • Маров М.Н. 3ds Max. Материалы, освещение и визуализация. – СПб.: Питер, 2018. – 475с.:ил.