Инженерлік білім беруге кіріспе
Сипаттама: Пән Бүкіләлемдік CDIO бастамасын жүзеге асыру шеңберінде инженерлік тәжірибенің негізін құрайды. Ол инженердің міндеттері мен жауапкершілігінің жалпы сипаттамасын, сонымен қатар қазіргі қоғамдық мәселелерді шешу үшін инженерлік білімді пайдалану әдістерін қамтиды, инженерлік қызметтегі іргелі дағдыларды және жеке білім мен тұлғааралық дағдыларды дамыту ортасын қалыптастырады. Нәтиже - өнімдерді, процестерді, жүйелер мен қызметтерді жасау үшін инженерлік дағдылар мен кәсіпкерлік негіздерін алу.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Математика. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | диф.сынақ |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- инженерлік практиканың бастапқы дағдыларын және білім алушылардың кәсіпкерлік құзыреттерін қалыптастыру
Міндет
- "Business creation" модулінің міндеттері: 1) берілген кейстің параметрлері бойынша идеяларды іздеу; 2) инновациялық шешімдерді қолдану, ойлау инерциясын жеңу; 3) өнертапқыштық міндеттерді шешу арқылы білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту. 4) идеяларды іздеу кезіндегі қайшылықтарды шешу; 5) балама шешімдерді салыстыру және бағалау; 6) дизайн-ойлауды дамыту; 7) жобаның бизнес-моделін әзірлеу; 8) білім алушылардың кәсіпкерлік дағдыларын дамыту. "Fundamentals of Engineering"Модулінің міндеттері: 1) инженердің міндеттері мен міндеттерінің жалпы сипаттамасы, инженерлік практика негіздерімен танысу; 2) белгілі бір мәселені шешуге мүмкіндік беретін өнімнің, процестің, жүйенің немесе қызметтің техникалық идеясын қалыптастыру әдістерімен танысу; 3) техникалық құжаттаманың негіздерімен танысу; 4) өнімдерді, процестерді, жүйелерді немесе қызметтерді модельдеу негіздерін зерделеу; 5) инженерлік коммуникация және командалық жұмыс негіздерін қалыптастыру; 6) жобалау жұмысының бастапқы дағдыларын қалыптастыру.
Оқыту әдістері
- Мультимедиялық өнімдер мен технологиялар арқылы интерактивті өзара әрекеттесу әдістерін тарта отырып, классикалық білім беру технологиялары; - Қолданбалы жағдайларды шешудің үш технологиясы; - Оқытудың ойын әдістері, ойлау инерциясын жеңу;-кейстер арқылы проблемаға бағытталған оқыту.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | ТРИЗ әдістері, шығармашылық ойлауды дамытуға бағытталған тапсырма. Ойлау инерциясының мысалдары практикалық жұмыс болып табылады. Ойын сеанстары | 0-100 |
Қарама-қайшылықтарды шешу инженерлік шешімді іздеу ретінде. Шешімді кәсіпкерлік қызметке бейімдеу. | ||
Бизнес-модель. Бизнес-жоспар құру / қабылданған шешімдерден экономикалық тиімділік | ||
Жобаны қорғауға дайындау, Өнімді сынау / қарсыласу. Жобаны қорғау | ||
2 рейтинг | Жоба тақырыбы бойынша зерттеу нәтижелері бойынша Презентация | 0-100 |
Шығармашылық жобаның эскизін әзірлеу | ||
Шығармашылық жобаны конструкторлық үлгісін әзірлеу | ||
Жобаның дизайнерлік үлгісін әзірлеу | ||
Жобаның ағылшын тіліндегі тұсаукесері | ||
Шағын өнертабыстар жәрмеңкесінде жобаның тұсаукесері | ||
Қорытынды бақылау | диф.сынақ | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Шығармашылық жоба (конструкторлық әзірлеу, дизайнерлік әзірлеу, эскизді әзірлеу) | тапсырманың құрамы тақырыпқа сәйкес кемінде 91% көлемінде орындалды; авторлық ой (идея) өзіндік ерекшелігімен немесе креативтілігімен ерекшеленеді және кәсіби құралдар мен әдістермен толық анықталған; тапсырманың элементтері теориялық және нормативтік базаға сәйкес сауатты әзірленген (пән мен тапсырмаға байланысты-композициялық, типологиялық, функционалдық, конструктивтік, технологиялық және т. б. параметрлермен); жұмыстың көркемдік (графикалық) ресімделуі тапсырма талаптарына сәйкес жоғары деңгейде орындалды. | тапсырманың құрамы тақырыпқа сәйкес кемінде 80-90% көлемінде орындалды; авторлық ой (идея) өзіндік ерекшелігімен немесе креативтілігімен ерекшеленеді және кәсіби құралдар мен әдістермен толық анықталған; тапсырманың элементтері теориялық және нормативтік базаға сәйкес сауатты әзірленген (пән мен тапсырмаға байланысты-композициялық, типологиялық, функционалдық, конструктивтік, технологиялық және т. б. параметрлермен); жұмыстың көркемдік (графикалық) ресімделуі тапсырма талаптарына сәйкес жоғары деңгейде орындалды | тапсырманың құрамы тақырыпқа сәйкес кемінде 60-75% көлемінде орындалды; авторлық ой (идея) өзіндік ерекшелігімен немесе креативтілігімен ерекшеленеді және кәсіби құралдар мен әдістермен толық анықталған; тапсырманың элементтері теориялық және нормативтік базаға сәйкес сауатты әзірленген (пән мен тапсырмаға байланысты-композициялық, типологиялық, функционалдық, конструктивтік, технологиялық және т. б. параметрлермен); жұмыстың көркемдік (графикалық) ресімделуі тапсырма талаптарына сәйкес жоғары деңгейде орындалды | тапсырманың құрамы 60% - дан кем орындалды не тақырыпқа сәйкес келмейді; авторлық ой (идея) анықталмаған және түсінілмеген; теориялық және нормативтік база негізінде орындалған жұмыс элементтері жол берілмейтін өрескел қателіктермен пысықталған (тапсырмаға байланысты - композициялық, типологиялық, функционалдық, конструктивтік, технологиялық және т. б.); көркемдік (графикалық) жұмысты рәсімдеу төмен деңгейде орындалды немесе тапсырма талаптарына сәйкес келмейді. |
Жобаның тұсаукесері (ағылшын тілінде, шағын өнертабыстар жәрмеңкесінде) | жұмыс мазмұнын еркін меңгеру, материалды анық және сауатты баяндау, материалды қызықты беру, аудиториямен еркін және дұрыс өзара іс-қимыл жасау, сұрақтарға құзыретті жауаптар, уақытша регламентті сақтау, презентация құрылымы барлық талаптарға сәйкес келеді, презентацияны орындаудың өте жақсы сапасы. | жұмыстың мазмұнын білу, материалды жеткілікті деңгейде ұсыну және беру, аудиториямен жақсы қарым-қатынас, сұрақтарға жауап беру, уақытша ережелерді сақтау, презентация құрылымы көптеген талаптарға сәйкес келеді, презентацияның өте жақсы сапасы | жұмыстың мазмұнын жеткіліксіз меңгеру, материалды қанағаттанарлық деңгейде ұсыну және беру, аудиториямен өзара іс-қимыл, сұрақтарға жауаптар, уақытша регламентті сақтау, презентация құрылымы көптеген талаптарға сәйкес келмейді, презентацияны орындаудың қанағаттанарлық сапасы. | жұмыстың мазмұнын білмейді, материалды қанағаттанарлықсыз деңгейде ұсыну және беру, аудиториямен өзара әрекеттесудің болмауы, презентация құрылымы талаптарға сәйкес келмейді, презентацияны орындау сапасының төмендігі. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Ойлау инерциясы
- Дизайндық-ойлау
- Идеяларды қалыптастырудың жалпы принциптері
- Өндіріс бойынша есептеулер
- Тестілеу, өнімнің өміршеңдігін тексеру
Негізгі әдебиет
- 1. CDIO 3.0 стандарттары. CDIO Дүниежүзілік бастамасының ресми сайты: http://www.cdio.org/content/cdio-standards-30
- 2. Эдвард Ф.Кроули , Йохан Мальмквист , Серен Эстлунд , Дорис Р. Бродер. Инженерлік Білім Беруді қайта қарау. CDIO Тәсілі, 2007.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Мектептегі физика курсы (кез-келген оқулық).
- 2. Филлипс Ч. - шығармашылық және бейнелі ойлау. Жаттығуға арналған 50 + 50 тапсырма - 2012 ISBN 978-5-699-44242-3, 192 бет
- 3. Асқаров Е.С. Ойлап табуды қалай үйренуге болады. Жаңадан бастаған өнертапқышқа арналған нұсқаулық. - Алматы: Лантар Трейд ЖШС, 2021-191 б. http://library.atu.kz/files/155381/