Тіршілік әрекеті қауіпсіздігі мен қоршаған ортаны қорғау саласындағы сапаны басқару

Денисов Игорь Викторович

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән өнімнің тұрақты сапасын және кәсіпорында қауіпсіз еңбек жағдайларын қамтамасыз ету үшін сапаны басқару, еңбекті қорғау және экологиялық қауіпсіздік негіздерінің теориялық және практикалық ұғымдарын қалыптастырады. Сапаны басқару және экология принциптерін, кәсіпорында басқару жүйелерін енгізуді, сондай-ақ жүйелі және процестік тәсілдерді үйренеді. Менеджмент негіздерін білуге, сапа жүйелерін қолдануға және экологиялық және өндірістік қауіпсіздікті қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Инженерлік білім беруге кіріспе

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Пәнді оқыту мақсаты 6B11201 – «Тіршілік әрекеті қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» мамандығының студенттерін тіршілік қауіпсіздігін және қоршаған ортаны қорғаудағы сапамен қамтамасыз ету мен оны басқарудағы теориялық және тәжірибелік дайындық болып табылады.
Міндет
  • Міндеті: студенттердің сапа менеджменті жүйесінің негіздерін, қоршаған ортаны қорғау, еңбекті және денсаулықты қорғау және қауіпсіздік бойынша халықаралық сапа менеджмент жүйесі стандарттарының талабын меңгерулері. Сапа, экологиялық менеджмент, кәсіби қауіпсіздік және еңбекті қорғау менеджменті бойынша терминологияларын; процесті және жүйелік тұрғы негізінде сапаны басқару қағидаларын; сапа менеджменті жүйесін енгізу мен құру механизмін; экологиялық менеджмент пен кәсіби қауіпсіздік және еңбекті қорғау менеджментін білу; тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғаудағы сапаны басқару мәселелерін шешуде алған білімін қолдана алу; Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғаудағы сапа менеджменті жүйесі мәселелерін қалыптастыру мен енгізу кезінде біліктілік таныту.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Сапа менеджменті, экологиялық менеджмент, кәсіптік қауіпсіздік және еңбекті қорғау жөніндегі терминологияны; жүйелік тәсіл мен процесс негізінде сапаны басқару қағидаттарын; сапа менеджменті жүйесін құру және енгізу тетіктерін; экологиялық менеджмент пен кәсіптік қауіпсіздік және еңбекті қорғау менеджментін білу; өмір қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласындағы сапаны басқару мәселелерін шешуде алған білімдерін қолдана білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Өмір қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласындағы сапа менеджменті жүйесінің мәселелерін қалыптастыру және енгізу кезінде біліктілікті көрсету.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Сапа менеджменті жүйесінің негіздерін, еңбек және қоршаған ортаны қорғау, денсаулық сақтау және қауіпсіздік саласындағы сапа менеджменті жүйесінің халықаралық стандарттарының талаптарын игеру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Экологиялық менеджмент, кәсіби қауіпсіздік және еңбекті қорғау саласында өзінің өндірістік және қоғамдық қызметін кәсіби түрде жүзеге асыру
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Схемаларды, аспаптарды, аппараттар мен тазалау жүйелерін әзірлеу және жобалау әдістемесінде білімді жетілдіру. Білімнің озық ғылыми әдістері саласындағы білімді жетілдіру бойынша оқуға бейімділікті дамыту және оларды проблемаларды жедел шешу үшін қажетті деңгейде пайдалану.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: құл (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Дәріс конспектісі 0-100
Тәжірибелік жұмыс
Аралық бақылау
2  рейтинг Дәріс конспектісі 0-100
Тәжірибелік жұмыс
Аралық бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді ол жоғары теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен үрдістерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен үрдістерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен үрдістерді талдаудың қалыптасқан дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады
Практикалық (семинар) сабақтардағы жұмыстарды орындауы қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындайды; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материал арасында байланыс орната алады. "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын байланыстарды пайдаланбай берілген басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен және материалмен; бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы шеше алады. ол жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50%, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. жұмысты толық орындамаған немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Өнеркәсіптік кәсіпорындардағы қауіпсіздік пен қоршаған ортаны қорғауды басқарудағы халықаралық тәжірибе
  • Өмір қауіпсіздігі және еңбекті қорғау саласындағы басқару жүйесі
  • Кәсіпорында еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғауды басқаруды ұйымдастыру
  • Еңбек қызметіне байланысты жазатайым оқиғаларды және қызметкерлердің денсаулығының өзге де зақымдануларын тексеру және есепке алу
  • Еңбекті қорғауды басқару саласындағы жоспарлау
  • Қоршаған ортаның экологиялық мониторингі
  • Өнеркәсіптегі экологиялық менеджменттің мақсаты мен міндеттері
  • Қоршаған ортаға әсерді бағалау
  • Экологиялық сараптама
  • Қоршаған ортаның сапасын бақылау
  • Қоршаған ортаны қорғау саласындағы негізгі заңнамалық және нормативтік актілер
  • Мақсаты мен міндеттері кәсіпорында қоршаған ортаны қорғау басқармасының ұйымдастыруы
  • Кәсіби қауіпсіздік және еңбекті қорғау менеджменті қызметі
Негізгі әдебиет
  • 1. Қазақстан Республикасының Еңбек кодексі 2015 жылғы 23 қарашадағы № 414-V ҚРЗ. 2. Қазақстан Республикасының Экология кодексі 2021 жылғы 2 қаңтардағы № 400-VI ҚРЗ Кодексі 3. Қазақстан Республикасының Азаматтық қорғау туралы заңы 2014 жылғы 11 сәуірдегі № 188-V ҚРЗ 4. Липов A.K. Охрана труда и безопасность жизнедеятельности: Учебное пособие. Алматы: New book, 2021 г. — 384 с. 5. СТ РК ISO СТ РК ISO 45001-2019 «Системы менеджмента безопасности труда и охраны здоровья. Требования и руководство по применению» 6. СТ РК 2877-2016 «Система экологического менеджмента. Экологически чистый процесс. Требования и менеджмент» 7. ISO 45001 Охрана труда и техника безопасности 8. ISO 14001-2016 Системы экологического менеджмента 9. ISO 45001:2018 Системы менеджмента охраны здоровья и безопасности труда 10. Зекунов, А. Г. Управление качеством: учебник и практикум для СПО / А. Г. Зекунов ; под ред. А. Г. Зекунова. — Москва: Издательство Юрайт, 2018. — 475 с. 11. Экологический менеджмент и аудит: [учеб. пособие] / М. Н. Струкова, Л. В. Струкова; [науч. ред. М. Г. Шишов]; М-во образования и науки Рос. Федерации, Урал. федер. ун-т. — Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2016. — 80 с. 12. Масленникова, И. С. Экологический менеджмент и аудит: учебник и практикум для академического бакалавриата / И. С. Масленникова, Л. М. Кузнецов. — Москва: Издательство Юрайт, 2017. — 328 с. 13. Косенкова, С. В. Управление качеством окружающей среды: учебное пособие / С. В. Косенкова, Н. Б. Ефимова, И. А. Уланова. — Волгоград: Волгоградский ГАУ, 2017. — 152 с
Қосымша әдебиеттер
  • 14. С.В. Макаров, Т.В. Гусева. Экологический менеджмент. Москва: ЭкоЛайн, 1998. – 246 с. 15. И.В. Переездчиков, О.В. Крышевич. Надежность технических систем и техногенная опасность. 1.Б: Риск управления «Человек-машина-средняя». – Москва: МГТУ им. Н.Э. Бауман, 1998. 16. Гигиенические критерии классификации и оценки вредности и опасности фактора промышленной среды, тяжести и напряженности трудового процесса. М.: 2002.