Дизайн-жобалау 8

Иноземцева Татьяна Александровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән қалалық қоғамдық кеңістікті абаттандыруды жобалаудың тұжырымдамалық дизайн әдістемесін практикалық игеруге бағытталған.

Кредиттер саны: 7

Пререквизиты:

  • Дизайн-жобалау 7

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер
Практикалық жұмыстар 75
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 105
курстық жоба
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Курстық жоба

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Қалалық қоғамдық кеңістікті абаттандырудың принциптері мен заманауи тәсілдерімен танысу және тұжырымдамалық дизайн жобалау әдістемесін практикалық игеру.
Міндет
  • Қалалық қоғамдық кеңістікті абаттандырудың отандық және шетелдік тәжірибесі туралы материалдармен танысу.
  • Қала құрылысы жағдайын талдау.
  • Қалалық қоғамдық кеңістікті абаттандырудың әлеуметтік-функционалдық бағдарламасы мен дизайн тұжырымдамасын әзірлеу.
  • Қоғамдық кеңістікті, оның ішінде жабдықтарды эргономикалық параметрлерге, сондай-ақ функционалдық, конструктивті, эстетикалық және экологиялық мақсатқа сәйкес абаттандыруды әзірлеу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • - сәулетті қалыптастырудың әлеуметтік негіздерін, сәулеттің қоршаған ортамен өзара байланысының ерекшеліктерін білу және түсіну;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • - архитектуралық объектілерді пішіндеу кезінде композициялық заңдылықтарды білуді қолдану;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • - қала құрылысы жағдайын талдау және әлеуметтік-функционалдық бағдарламаны әзірлеу негізінде кәсіби пікірлер қалыптастыру;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • - композициялық заңдарды, құрылыс материалдарының сипаттамаларын, кәсіби лексиканы білу негізінде коммуникативтік қабілеттер;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • - күрделі емес сәулет жобаларын өз бетінше орындау үшін композициялық талдауды орындау дағдылары.
Оқыту әдістері

- берілген шарттармен әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; графикалық және макеттік модельдеу; Интернет-ресурстар мен нейротораптар пайдаланылатын практикалық сабақтар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Орналасу сөйлемі 0-100
Сценарийді модельдеу
Көгалдандыру құралдары мен әдістерін анықтау
Графикалық модельдеу және жұмыс орналасуы
Жарықтандыруды ұйымдастыру техникасы мен құралдары
Пәндік жабдықтың матрицасы
2  рейтинг Стиль құраушы элементтерді таңдау 0-100
3D модельдеу бағдарламаларында жобаның егжей-тегжейлері
Макет эскизі
3D визуализациясын дамыту
Қорытынды бақылау емтихан, курстық жоба 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Курстық жоба 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерінің өңделу дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 90-нан 100%-ға дейін. 2. Жобаның барлық элементтері нормативтік талаптар мен ұсыныстарға сәйкес дұрыс толтырылды. Қалалық ортаны жобалау мәселелері жан-жақты, ұтымды және шығармашылықпен шешілді.3. Қала ортасының таңдалған фрагментінің сәулеттік-композициялық шешімі қала құрылысы жағдайымен және табиғи ландшафтпен үйлесімді өзара байланыста әзірленген. Қалалық орта фрагментінің жоспарлау шешімі мен материалдық жабдығы анықталған типологиялық ерекшеліктерді көрсетеді және әлеуметтік-функционалдық бағдарламаға сәйкес келеді. 4. Жобаның графикалық берілімі бір стильде, жоғары немесе жақсы архитектуралық-көркемдік деңгейде орындалған. Иллюстрациялық материалдар жеткілікті түрде егжей-тегжейлі және толық көлемде орындалған. 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерін пысықтау дәрежесі және оларды оқытушымен келісу 70-тен 89% -ға дейін. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес орындалды. Жобаны шамалы түзету кезінде оңай жойылатын 2-3 нормативтік талаптың шамалы бұзылуына жол беріледі. Қала ортасын жобалаудың жекелеген мәселелерi тиiмдi шешiлмеуi мүмкiн. 3. Қалалық ортаның таңдалған фрагментінің сәулеттік-композициялық шешімі неғұрлым формальды тәсілмен сипатталуы мүмкін. Қалалық орта фрагментінің жоспарлау шешімі мен материалдық жабдығы анықталған типологиялық ерекшеліктерді толық көрсетпейді және әлеуметтік-функционалдық бағдарламаға сәйкес келеді. 4. Жобаны қабылдауды қиындатпайтын түрлі стильдік тәсілдерді пайдалана отырып, жақсы сәулет-көркемдік деңгейде жобаны графикалық беруге жол беріледі. 1. Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерін пысықтау дәрежесі және оларды оқытушымен келісу 50-ден 69% -ға дейін. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес орындалды. Жобаны шамалы түзету кезінде оңай жойылатын 2-3 нормативтік талаптың шамалы бұзылуына жол беріледі. Қала ортасын жобалау мәселелерi кешендi және ұтымды шешiлмеуi мүмкiн. 3. Сәулет-композициялық шешім формальды түрде анықталған типологиялық ерекшеліктермен өзара байланысты және ішінара әлеуметтік-функционалдық бағдарламаға сәйкес келеді. 4. Жобаның қанағаттанарлық сәулет-көркемдік деңгейде графикалық берілуіне жол беріледі. 1. Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға сәйкес келмейді. Жоба элементтерін пысықтау дәрежесі және оларды оқытушымен келісу 50% -дан кем. 2. Жоба түзету кезiнде жойылмайтын және түбегейлi қайта жоспарлауды талап ететiн нормативтiк талаптардың едәуiр бұзылуымен орындалды. Қалалық ортаны жобалау мәселелерi тиiмсiз шешiлдi. 3. Сәулеттік-композициялық шешім, әлеуметтік-функционалдық бағдарлама қалалық ортаның типологиялық ерекшеліктерін ескермейді. 4. Жобаның графикалық берілімі қанағаттанарлықсыз архитектуралық-көркемдік деңгейде орындалды. 5. Жоба толық немесе ішінара плагиат элементтерін қамтиды.
Практикалық жұмыстар - тапсырмаға сәйкес жұмысты уақытында және 90-нан 100%-ға дейін орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды; - жоғары немесе жақсы деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылықпен пайдаланылады. - тапсырмаға сәйкес уақытында және 70-тен 89%-ға дейін жұмыстарды орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды, бірақ түзету арқылы оңай түзетілетін болмашы қателер болуы мүмкін; - жұмысты жобалаудың эстетикасын жақсы деңгейде; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты шешімдер қолданылады. - тапсырмаға сәйкес уақытында және 50-ден 69%-ға дейінгі көлемде жұмыстарды орындау; - кейбір тапсырмалар қате орындалды (бірақ 50%-дан көп емес), түзетуге болатын қателер болуы мүмкін; - қанағаттанарлық деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты және стандартты шешімдер қолданылады. - жұмысты мерзімінде және 50%-дан аз көлемде орындау; - жұмыс тапсырмаға сәйкес келмесе; - тапсырманың 50%-дан астамы қате орындалған; - қанағаттанарлықсыз деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - шығармада плагиат элементтері бар; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер пайдаланылмайды.
Шығармашылық емтихан шарты. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы терең және толық қамтылған. Сөйлемнің элементтері композициялық жағынан дұрыс, логикалық және жүйелі түрде орналастырылған. Графикалық әдістердің, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің стильдік бірлігі толық сақталған. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы жоғары деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 90-100% құрайды. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы толық қамтылған. Масштабты және композициялық тұтастықты аздап бұзған сөйлем элементтерінің орналасуы. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі аздап бұзылған. Шығарманың эстетикасы жақсы деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 70-89% құрайды. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы көбірек қамтылған. Сөйлем элементтерінің орналасуында масштаб пен композициялық тұтастық бұзылған, өңдеу тереңдігі жеткіліксіз. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі айтарлықтай бұзылған. Шығарманың эстетикасы қанағаттанарлық деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50-ден 69%-ға дейін. Жұмыс тапсырмаға сәйкес келмейді. Элементтердің орналасуы композициялық жағынан дұрыс емес, элементтердің масштабының жетіспеушілігімен және тармақтың мақсаты мен міндеттері туралы түсінік жоқ. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы қанағаттанарлықсыз деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50%-дан төмен немесе жұмыс плагиат болып табылады.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Практикалық сабақтардың тақырыптары
  • Тапсырма беру, аумақты таңдау
  • Таңдалған аумақтың типологиясын анықтау
  • Жоспардың композициялық негізін жасау
  • Макет
  • Функционалды-технологиялық және бейнелі-композициялық шешімді нақтылау
  • Территорияның жарықтандыру және түс схемасы
  • Стиль жасаушы элементтерді анықтау
  • Жоба композициясын әзірлеу
  • Ғарыштық және объектілік жабдық типологиясының матрицасы
  • Жоба композициясын қалыптастыру
  • Жобалық шешімнің детализациясы
  • 3D визуализациясын дамыту
  • Жобаның графикалық дизайны
  • Презентация материалдарын дайындау
  • Жобалар көрмесі
Негізгі әдебиет
  • Қазақстан Республикасының аумақтарын кешенді дамыту стандарты [Мәтін]. - Астана: [б. i.], 2023 - Каталог 1: Ашық кеңістіктердің элементтері мен түйіндерінің каталогы: стандартты / өңделген. Әбдіранова А.Н. - 460 с.
  • Қазақстан Республикасының аумақтарын кешенді дамыту стандарты [Мәтін]. - Астана: [б. i.], 2023 - . 1-кітап: Қалалық аумақтарды кешенді дамыту принциптерінің жинағы: стандарт / редакцияланған. Әбдіранова А.Н. - 294 с. : түс ауру. - Библиография: б. 289.
  • Қазақстан Республикасының аумақтарын кешенді дамыту стандарты [Мәтін]. - Астана: [б. i.], 2023 - . 2-кітап: Елді мекендерді дамытудың стандарты: стандартты / редакцияланған. Әбдіранова А.Н. - 233 б. : түсі нашар. - Библиография: б. 232.
  • Қазақстан Республикасының аумақтарын кешенді дамыту стандарты [Мәтін]. - Астана: [б. i.], 2023 - . 3-кітап: Еркін аумақтарды дамыту стандарты: стандарт / редакцияланған. Әбдіранова А.Н. - 288 б. : түс ауру. - Библиография: б. 285.
  • Қазақстан Республикасының аумақтарын кешенді дамыту стандарты [Мәтін]. - Астана: [б. i.], 2023 - . 5-кітап: Жобаны әзірлеу жөніндегі нұсқаулық: стандартты / редакцияланған. Әбдіранова А.Н. - 316 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Я.Гейл "Города для людей", 2016
  • Бакутис В.Э., Горохов В.А., Лунц Л.Б., Расторгуев О.С. Инженерное благоустройство городских территорий, 1979