Financing and crediting of investments
Description: The investment activity of an enterprise determines its success in the medium and long term, ensures high rates of its development and increased competitiveness. We study the concept and types of investments, investment activities of the enterprise. Investment cycle, project business plan and stages of its development. Static and dynamic methods for evaluating investments. Project cash flow. Analysis under conditions of risk and uncertainty
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Introduction to Finance
Course Workload:
| Types of classes | hours |
|---|---|
| Lectures | 15 |
| Practical works | 30 |
| Laboratory works | |
| SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
| SAW (Student autonomous work) | 75 |
| Form of final control | Exam |
| Final assessment method |
Component: Component by selection
Cycle: Base disciplines
Goal
- Цель преподавания курса «Финансирование и кредитование инвестиций», предполагает получение студентами комплекса экономических знаний в области инвестиционной деятельности предприятия, принятия управленческих решений в данной сфере, а также приобретение практических навыков по проектированию и оценке инвестиционных проектов, выборе способов их финансирования.
Objective
- Задача дисциплины «Финансирование и кредитование инвестиций» обеспечить теоретическую подготовку студентов в усвоении всех инвестиционно-финансовых категорий и понятий, уяснить их социально-экономическое содержание и значение.
Learning outcome: knowledge and understanding
- Иметь представление о различных видах инвестиций, месте и роли инвестиционной деятельности в системе управления предприятием, факторах, влияющих на принятие инвестиционных решений 2. Знать структуру и этапы осуществления инвестиционных проектов, различные методики анализа и оценки инвестиций, способы и источники финансирования проектов, методы оптимизации бюджета капиталовложений
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Уметь применить теоретические знания, полученные в процессе изучения дисциплины, при решении конкретных задач, стоящих перед финансовым менеджером в его деятельности по принятию инвестиционных решений
Learning outcome: formation of judgments
- практические навыки в разработке инвестиционных проектов в использовании различных методов оценки инвестиций, в рациональном выборе источников финансирования инвестиционных проектов
Learning outcome: communicative abilities
- Использование для решения коммуникативных задач современных технических средств и информационных технологий при принятии решений о целесообразности финансирования проектов.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- Проведение оценки эффективности инновационных проектов с использованием методологических принципов и способов анализа; объективное аналитическое заключение об использовании результатов анализа для оценки эффективности ведения бизнеса, а также в целях принятия управленческих решений.
Teaching methods
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
| Period | Type of task | Total |
|---|---|---|
| 1 rating | 0-100 | |
| 2 rating | 0-100 | |
| Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
| Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory | |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
| FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
| 2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
| Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
| F | 0 | 0-24 |
Topics of lectures
Key reading
- Закон Республики Казахстан от 9 января 2012 года № 534-IV «О государственной поддержке индустриально-инновационной деятельности».