Бухгалтерлік қаржылық есеп
Сипаттама: Пән бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептілікті жүргізудің теориялық және практикалық аспектілерін қамтиды. Курс бухгалтерлік есептің негізгі принциптерін, қаржылық операцияларды тіркеу және өңдеу әдістерін және қаржылық есептерді құрастыру мен талдауды қамтиды. Қаржылық есептіліктің, салықтық есептің және ішкі бақылаудың халықаралық және ұлттық стандарттарына ерекше назар аударылады. Студенттер активтерді, міндеттемелерді, капиталды, кірістер мен шығыстарды есепке алу ережелерін үйренеді. Пән студенттерді табысты жұмыс істеу үшін қажетті білім мен дағдыларды қамтамасыз ете отырып, бухгалтерлік есеп саласындағы кәсіби қызметке дайындайды.
Кредиттер саны: 10
Пререквизиты:
- Экономикалық теория
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 45 |
Практикалық жұмыстар | 45 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 60 |
СӨЖ | 150 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Қолданыстағы ұлттық және халықаралық стандарттарға, бухгалтерлік есеп қағидаттарына, нормативтік-құқықтық құжаттарға сәйкес ұйымдарда бухгалтерлік есеп жүргізу дағдылары мен техникасын меңгерген мамандарды даярлау.
Міндет
- экономиканы басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есептің рөлі, субъектінің өндірістік-шаруашылық қызметіндегі бухгалтерлік есептің мақсаты мен орны туралы нақты түсінік алу;
- Қазақстан Республикасындағы бухгалтерлік есептің, қаржылық есептіліктің ұйымдық-құқықтық базасын білу;
- бухгалтерлік есеп стандарттарын, есеп қызметінің мазмұнын, оның әдістері мен әдістерін, мақсаттары мен тәсілдерін білу;
- қолданыстағы стандарттарға, бухгалтерлік есеп қағидаттарына, нормативтік-құқықтық құжаттарға сәйкес ұйымдарда есеп жүргізу дағдылары мен техникасын алу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептіліктің негізгі тұжырымдамалары мен принциптерін түсінуді көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- алынған білімді ұлттық және халықаралық қаржылық есептілік стандарттарының талаптарына сәйкес бухгалтерлік есеп объектілерінің құжаттамасы мен түгендеуін ұйымдастыру үшін қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- қойылған міндетке сәйкес қаржы-экономикалық ақпаратты өңдеу үшін аспаптық құралдарды таңдай білу, бухгалтерлік есепті жүргізудің дұрыстығы туралы пайымдаулар қалыптастыра білу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- кәсіби ортада оңай бейімделе алады, кәсіби қызметке байланысты әртүрлі жағдайлар мен жағдайларда икемді және мобильді
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- кәсіби қызмет үшін қажетті жаңа арнайы білім алу дағдыларын меңгеру
Оқыту әдістері
1) проблемалық және жобалық - бағдарланған оқыту технологиялары; Жобалар әдісі бойынша оқытуды ұйымдастыру оқытушының алдына барлық білім алушыларды проблемалық жағдайға және әр сабаққа тартуды қамтамасыз ету міндетін қояды. Яғни, проблемалық жағдайдың шешімін құрылымдық және жүйеленген түрде іздеу үшін ақпаратты ұсына отырып, сабақ мазмұнының проблемалық-бағдарланған сценарийін құру міндеті. 2)кейстер әдісі (жағдайды талдау); Кейс-технология білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді, шағын топтардың құрамында күрделі тапсырмаларды орындау дағдыларын қалыптастырады, мамандарға күтпеген жағдайды талдау қабілеттерін ойдағыдай игеруге, шешім қабылдау алгоритмдерін дербес әзірлеуге көмектеседі. 3) ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар. Заманауи ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану оқу нәтижесіне қол жеткізу мақсатында студент пен оқытушы арасындағы оңтайлы өзара іс-қимылды ұйымдастыруға мүмкіндік береді. 4) коммуникативтік технологиялар (пікірталас, миға шабуыл қойылған мәселелердің шешімін табу үшін шығармашылық, ұжымдық жұмыстың нысаны ретінде).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Ауызша сауалнама | 0-100 |
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Коллоквиум, тест | ||
2 рейтинг | Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | 0-100 |
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Семинардағы ауызша сауалнама | семинар сұрақтарына толық және дұрыс жауап берді, материалды логикалық құрылымдады және баяндады. Бұл жағдайда білім алушы арнайы әдебиеттерді білуі керек. Тамаша баға алу үшін тиісті саладағы проблемалық сұрақтарды анықтау, оларды талдау және шешімдер ұсыну, қосымша сұрақтарға толық жауап беру және нақтылау қабілетін көрсету қажет | Материалды ұсыну логикасын сақтай отырып, семинар сұрақтарына толығымен дұрыс жауап берді, бірақ принципті емес және жауап беру кезінде жеке дәлсіздіктерге жол берді; нақтылау және қосымша сұрақтарға нақты және толық жауап бере алмады; | семинар сұрақтарына жауап беру кезінде қателіктер мен дәлсіздіктер жіберді, жауап материалын логикалық түрде құра алмағанын және проблемалық мәселелер бойынша өз ұстанымын тұжырымдай алмағанын көрсетті, толық емес білім көрсетті. Бұл жағдайда міндеттердің кем дегенде біріндегі қателіктер түбегейлі болмауы керек | семинар сұрақтарына жауап бермейді; нақты қателіктері бар барлық сұрақтарға қате жауаптар береді; егер қосымша және нақтылау сұрақтарына жауап бере алмасаңыз |
Коллоквиум | материалды толығымен түсіндіреді (сұраққа жауап береді), негізгі ұғымдарды дұрыс анықтайды; материалды түсінуді анықтайды, өз пікірін негіздей алады, білімді іс жүзінде қолдана алады, оқулықтан ғана емес, сонымен бірге өздігінен құрастырылған қажетті мысалдар келтіре алады; егер ол материалды әдеби тілдің нормалары тұрғысынан дәйекті және дұрыс жеткізе алса | "өте жақсы" типті талаптарды қанағаттандыратын жауап береді, бірақ ол түзететін 1-2 қатеге және баяндаудың реттілігі мен тілдік дизайнында 1-2 қатеге жол береді | берілген тақырыптың негізгі ережелерін біледі және түсінеді, бірақ материалды толық көрсетпейді және ұғымдарды анықтауда немесе ережелерді тұжырымдауда дәлсіздіктерге жол береді; өз пікірлерін негіздеу және өз мысалдарын келтіру үшін жеткілікті терең және сенімді білмейді; материалды дәйекті түрде көрсетпейді және баяндауды тілдік ресімдеуде қателіктер жібереді | тиісті сұрақтың көп бөлігін білмейді, ол "қанағаттанарлықсыз" баға алады, анықтамалар мен ережелерді тұжырымдауда қателіктер жібереді, олардың мағынасын бұрмалайды, материалды ретсіз және дұрыс емес түрде баяндайды. |
Тестілеу | Тест сұрақтарының жалпы санының 100-90% | Берілген тест сұрақтарының жалпы санының 89-75% | Берілген тест сұрақтарының жалпы санының 74-50%. | берілген тест сұрақтарының жалпы санының 50% - дан азы |
Есептерді, кейстерді шешу | практикалық жұмыс пәні бойынша оқу материалын терең біледі, жұмыста қолданылатын негізгі ұғымдардың өзара байланысын көрсетеді және барлық нақтылайтын және қосымша сұрақтарға жауап бере алады. Білім алушы практикалық жұмыс тақырыбы бойынша теориялық және практикалық материал туралы білімдерін көрсетеді, есеп көрсеткіштері арасындағы байланысты анықтайды, дұрыс шешім алгоритмін береді, тапсырма шарттарына сәйкес пәнаралық байланыстарды анықтайды | оқу материалын біледі, негізгі әдебиеттерді меңгерген және барлық қосымша және нақтылау сұрақтарына толық жауап бере алады. Білім алушы практикалық жұмыс тақырыбы бойынша теориялық және практикалық материалды білетіндігін көрсетеді, есептерді шешуде кішігірім дәлсіздіктерге жол береді, есепті шешудің дұрыс алгоритмін таңдауда пәнаралық байланыстарды толық түсінбейді. | практикалық жұмыстың жалпы материалын игерді және барлық нақтылайтын және қосымша сұрақтарға жауап бермеді. Білім алушы ұсынылған тапсырманы дұрыс бағалауда қиындықтарға тап болады, егер оқытушының жетекші сұрақтарында мәселені шешу алгоритмін таңдау мүмкін болмаса, оқытушының жетекші сұрақтарын талап ететін толық емес жауап береді. | практикалық жұмыстың негізгі оқу материалын білуде айтарлықтай олқылықтар бар, егер ол сұрақтардың мазмұнын толық ашпаса, егер ол нақтылайтын және қосымша сұрақтарға жауап бере алмаса. Оқушы оқиғаны дұрыс бағаламаса, дұрыс әрекет алгоритмін таңдамайды. Білім алушының кеңейтілген жауабы берілген тақырып бойынша үйлесімді, логикалық тұрғыдан дәйекті болуы керек, оның нақты жағдайларда анықтамалар мен ережелерді қолдану қабілетін көрсетуі керек. Бағалау көрсеткіштері: 1) жауаптың толықтығы мен дұрыстығы; 2) не зерттеліп жатқанын түсіну, түсіну дәрежесі; |
Бақылау жұмысы | тапсырманы толығымен орындады, оқыған оқу материалы аясында тамаша білім мен дағдыларды көрсетті, бақылау жұмысы ұқыпты және қойылған талаптарға сәйкес орындалды. | ол тест тапсырмасын толығымен орындады, жақсы білім мен дағдыларды көрсетті, бірақ ұсынылған шешімнің оңтайлылығын негіздей алмады, тест жұмысын құруда кемшіліктер бар. | ол тест тапсырмасын толығымен орындады, бірақ айтарлықтай дәлсіздіктерге жол берді, нәтижелерді дұрыс түсіндіре алмады, тест сапасы жеткіліксіз болды. | Орындалған тапсырмалардың 49% -0% |
Емтихан | 90%-100% орындалған тапсырмалар | 89% -70% орындалған тапсырмалар | 69%-50% орындалған тапсырмалар | Орындалған тапсырмалардың 49% -0% |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Ұйымды басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есеп
- Бухгалтерлік есептің мәні мен объектілері
- Бухгалтерлік баланс
- Шоттар жүйесі және екіжақты жазба
- Бухгалтерлік есепте құжат айналымын ұйымдастыру
- Ақша қаражаттары мен олардың баламаларын есепке алу
- Ақшаның уақытша құны
- Дебиторлық берешекті және басқа активтерді есепке алу
- Қорларды есепке алу (ҚЕХС 2)
- Негізгі құралдарды есепке алу (ХҚЕС 16)
- Материалдық емес активтерді есепке алу (ҚЕХС 38)
- Активтердің құнсыздануы (ҚЕХС 36)
- Ұйымның міндеттемелерін есепке алу
- Кірістер, кірістер мен шығыстарды тану
- Капитал мен резервтерді есепке алу
- Қаржылық есептілікті ұсыну (ҚЕХС 1)
Негізгі әдебиет
- Анциферова, И. В. Бухгалтерский финансовый учет : учебник / И. В. Анциферова. — Москва : Дашков и К, 2017. — 558 c. — ISBN 978-5-394-01988-3. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/85144.html
- Анциферова, И. В. Бухгалтерский финансовый учет : практикум / И. В. Анциферова. — Москва : Дашков и К, 2018. — 556 c. — ISBN 978-5-394-01102-3. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/85153.html
- Матвеева, И. Г. Бухгалтерский учет : учебно-методическое пособие для практических занятий / И. Г. Матвеева, Д. А. Аристова, Т. М. Гаврилюк. — Москва : Российский университет транспорта (МИИТ), 2021. — 67 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/115831.html
- Гутковская, Е. А. Бухгалтерский учет : учебное пособие / Е. А. Гутковская. — Москва : Российский университет транспорта (МИИТ), 2021. — 48 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/122090.html
- Бухгалтерский учет : учебное пособие / Е. Р. Антышева, О. А. Банкаускене, Н. Л. Вещунова [и др.] ; под редакцией Н. Г. Викторовой. — Санкт-Петербург : Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого, 2019. — 251 c. — ISBN 978-5-7422-6355-5. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/83324.html
- Курс по бухгалтерскому учету / . — Новосибирск : Сибирское университетское издательство, Норматика, 2017. — 119 c. — ISBN 978-5-4374-0844-5. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/65162.html
- Мелехина, Т. И. Практикум по бухгалтерскому учету : учебное пособие / Т. И. Мелехина. — Москва : Московский гуманитарный университет, 2017. — 104 c. — ISBN 978-5-907017-09-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/74735.html
- Колесникова, Е. В. Бухгалтерский финансовый учет : учебное пособие: курс лекций / Е. В. Колесникова. — Симферополь : Университет экономики и управления, 2023. — 228 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/144280.html
- Вандина, О. Г. Теория бухгалтерского учета : учебное пособие / О. Г. Вандина. — Армавир : Армавирский государственный педагогический университет, 2019. — 122 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/85913.html
- Свистунов, А. В. Бухгалтерский учет: теоретические основы и практика : учебно-методическое пособие / А. В. Свистунов. — Саратов : Ай Пи Эр Медиа, 2019. — 127 c. — ISBN 978-5-4486-0791-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/86334.html
- Ковалева, В. Д. Бухгалтерский учет : лабораторный практикум / В. Д. Ковалева. — Саратов : Вузовское образование, 2018. — 158 c. — ISBN 978-5-4487-0109-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/72535.html
Қосымша әдебиеттер
- "Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы"Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 28 ақпандағы № 234-III Заңы
- Шоттардың үлгілік жоспары (ҚР Қаржы министрінің 2018 жылғы 2 қазандағы № 877 бұйрығы.
- Назарова В.Л. Бухгалтерский учет. Учебное пособие - Алматы: Экономика, 2011.
- Проскурина В.П. Бухгалтерский учет от азов до баланса, практическое пособие. - Алматы. «LEM», 2012.
- Нурсеитов Э. О. Бухгалтерский учет в организациях (учебное пособие). - Алматы. «LEM», 2015 г., 432 с.
- Проскурина В.П. Сборник бухгалтерских проводок по разделам «Типового плана счетов бухгалтерского учета», вводимого в действие с 01.01.2019 г. - Алматы. «LEM», 2021 г., 274 с.
- "Бухгалтерлік есепті жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 31 наурыздағы № 241 бұйрығы
- Проскурина В.П. Сборник задач по бухгалтерскому учету. - Алматы. «LEM», 2021 г., 200 с.