Басқару есебі 2

Байтикенова Гульжан Альпековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: "Басқару есебі 2" курсы студенттерде бухгалтерлік басқару есебінің әдістері, нысандары мен принциптері туралы кәсіби білімді қалыптастырады, оны практикалық қолдану дағдыларын қалыптастырады. Басқарушылық есеп кәсіпорындардың болашақ стратегиясын және қызмет ету тактикасын жоспарлау үшін қазіргі заманғы бизнес-ортада тиімді басқарушылық шешімдерді қабылдауға ықпал етуге арналған.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • басқару функцияларын орындау үшін мамандарды экономикалық ақпаратпен қамтамасыз ету, оларға: жоспарлау, үйлестіру, бақылау, талдау, басқарушылық шешімдерді қабылдау, ынталандыру, коммуникациялар жатады.
Міндет
  • бухгалтерлік басқару есебінің принциптері, ерекшеліктері, критерийлері және қазіргі заманғы мәселелері туралы білімді қалыптастыру;
  • шаруашылық жүргізуші субъектінің есептік-экономикалық қызметіне байланысты мәселелерді дербес шешу дағдыларын қалыптастыру;
  • изучение современных методов учета (стандарт-костинг, директ-костинг, Just -in-Time (точно в срок), Target costing (целевая стоимость), Kaizen costing (инструмент снижения затрат), CVP- анализ);
  • қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді сипаттағы басқарушылық шешімдер қабылдау үшін басқару есебінің ақпаратын пайдалану;
  • басқару есебін ұйымдастырудың халықаралық тәжірибесін зерттеу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • қазіргі жағдайда басқару есебінің функциялары мен ерекшеліктерін білу; бюджеттік жүйелердің түрлері;
  • өзіндік құнның функционалдық калькуляциясы (ABC), нормативтік калькуляция негізінде сметаларды құрастыра білу. Белгісіздік жағдайында сметаны құру.
  • жауапкершілік орталықтары бойынша шығындарды есепке алуды жүзеге асыру. Трансферттік бағаның мәнін түсіну.
  • басқарушылық шешімдерді қабылдауға талдау жүргізу алгоритмін білу;
  • Басқару есебін жүргізу шеңберінде қойылған мақсаттарға қол жеткізу үшін шығындарды есепке алу жүйесін қолдана білу (компания қызметінің шығындары мен нәтижелерін оңтайландыру, шығындарды бюджеттеу және бақылау және т.б.).
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • ауытқуларға талдау жүргізе білу, өз өндірісі немесе сатып алу туралы; сату бағасы туралы арнайы шешімдер қабылдау; ұзақ мерзімді тапсырысты бағалау; қуатқа шектеу қою кезінде өнімнің түр-түрі туралы; жабдықтарды ауыстыру туралы шешім қабылдау үшін релевантты шығындар мен кірістерді өлшеу;
  • тактикалық және стратегиялық басқарушылық шешімдерді негіздеу үшін басқарушылық ақпаратты талдау және интерпретациялау дағдыларын, сондай-ақ есептілікті дайындау үшін басқарушылық есептің деректерін пайдалану дағдыларын меңгеру
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • басқарушылық шешімдердің ұсынылған нұсқаларын сыни бағалауға және тиімділік өлшемдерін, тәуекелдерді және ықтимал әлеуметтік-экономикалық салдарларды ескере отырып, оларды жетілдіру бойынша ұсыныстарды әзірлеуге және негіздеуге қабілетті;
  • Фирмаішілік стандарттарды әзірлеуге және стандартты емес жағдайларда басқару шешімдерін қабылдауға қабілетті.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • экономикалық проблемаларды түсінуді дәлелдей отырып, ықпал етуге және сендіруге қабілетті;
  • басқару есебінің функцияларын іске асыру шеңберінде кәсіпорын стратегиялары мен таңдалған нұсқаларын іске асыру кезінде жауапкершілік алу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • күнделікті кәсіби қызметке және магистратурада білімін жалғастыруға қажетті жаңа арнайы білім алу дағдыларын меңгерген.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану көзделеді: 1) проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиялары; Жоба әдісі бойынша оқыту қандай да бір проблеманың (теориялық немесе практикалық) шешімін табу процесі ретінде бірнеше нақты, логикалық байланысты тапсырмалар қою арқылы құрылады. Бұл ретте жоба тақырыбы пән бойынша бекітілген оқу бағдарламасы шеңберінде қалыптасады. Жоба белгілі бір уақыт аралығында және білім алушылардың әртүрлі құрамымен (жеке, жұптық, топтық оқыту) орындалады. 2) кейс әдісі (жағдайды талдау); Кейс-технология білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді, шағын топтар құрамында күрделі тапсырмаларды орындау дағдыларын қалыптастырады, мамандарға күтпеген жағдайды талдау қабілеттерін табысты меңгеруге,

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Подготовка презентации, эссе 0-100
Решение задач, разбор практических ситуаций
Решение задач, разбор практических ситуаций
Решение задач, разбор практических ситуаций
Решение задач, разбор практических ситуаций
Коллоквиум
2  рейтинг Решение задач, разбор практических ситуаций 0-100
Решение задач, деловая игра
Решение задач, разбор практических ситуаций
Решение кейса, разбор практических ситуаций
Решение кейса, разбор практических ситуаций
Тестирование
Коллоквиум
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Қазіргі жағдайдағы басқару есебінің функциялары мен ерекшеліктері
  • Өнімнің өзіндік құнын калькуляциялаудың процессуалды әдісі кезінде аяқталмаған өндірісті бағалау
  • "Стандарт-кост" жүйесі шығындарды есепке алудың нормативтік әдісінің жалғасы ретінде
  • Кәсіпорынның жиынтық бюджетін бюджеттеу және құру
  • Қызмет нәтижелерін бақылау және бағалау
  • "Шығындар-көлем-пайда" арақатынасын талдау немесе шешім қабылдау процесінде CVP-талдау
  • "Шығындар-көлем-пайда" арақатынасын талдау немесе шешім қабылдау процесінде CVP-талдау
  • Ұзақ мерзімді басқару шешімдерін қабылдау
  • Баға белгілеу бойынша шешімдер қабылдау
  • Басқару есебі жүйесіндегі шығындарды басқару
  • Кәсіпорында басқару есебін ұйымдастыру
Негізгі әдебиет
  • Вахрушина М.Д. Бухгалтерский управленческий учет: учебник для вузов – Москва: Омега-Л, 2019. - 393 c.
  • Кондраков Н.П. Бухгалтерский учет (финансовый и управленческий): Учебник для ВУЗов - Москва: ИНФРА-М, 2018. - 584 c.
  • Лысенко Д.В. Бухгалтерский управленческий учет: Учебник / Д.В. Лысенко. - М.: Инфра-М, 2017. - 32 c.
  • Астафьева И.В. Управленческий учет. Первый уровень (с практическими заданиями) / Алматы: Изд. «Lem», 2011. – 392 с.
  • Астафьева И.В. Управленческий учет. Второй уровень (с практическими заданиями) / Алматы: Изд. «Lem», 2011. – 514 с.
  • Этрилл П. Финансовый менеджмент и управленческий учет для руководителей и бизнесменов / П. Этрилл. - М.: Альпина Паблишер, 2016. - 648 c.
  • Воронова Е.Ю. Управленческий учет: Учебник для академического бакалавриата / Е.Ю. Воронова. - Люберцы: Юрайт, 2016. - 428 c.
  • Нургазина Ж. К. Управленческий учет: учебник / Ж. К. Нургазина; МОиН РК. - Алматы, 2014. - 410 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Вахрушина М.А. Стратегический управленческий учет: Учебник / М.А. Вахрушина, М.И. Сидорова. - М.: КноРус, 2017. - 320 c.
  • Керимов, В.Э Бухгалтерский управленческий учет: практикум для бакалавров / В.Э Керимов. - М.: Дашков и К, 2016. - 96 c
  • Серебрякова Т.Ю. Бухгалтерский и управленческий учет. Лабораторный практикум: Учебное пособие / Т.Ю. Серебрякова, М.В. Антонова, О.Р. Кондрашова. - М.: Инфра-М, 2017. - 128 c.
  • Иванов В.В. Управленческий учет для эффективного менеджмента / В.В. Иванов, О.К. Хан. - М.: Инфра-М, 2018. - 223 c.
  • Каверина О.Д. Управленческий учет: Учебник и практикум для академического бакалавриата / О.Д. Каверина. - Люберцы: Юрайт, 2016. - 389 c.
  • Друри Колин. Управленческий и производственный учет. Вводный курс: Учебник для студентов ву-зов. 5-е изд. Переработанное и дополненное – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2012.