Control the behavior of consumers in the market
Description: This course examines the issues of conducting marketing activities, taking into account the orientation to the interests and behavior of consumer groups. The following aspects are studied: the awareness of human needs and the mechanism of searching for an interesting offer on the market, the psychology of customer motivation, triggers and “motivators” of various groups of customers and methods of their research, the basics and influence of the direction of “consumerism”, analytical maps of consumer experience, “customer loyalty loop”, etc.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Principles of Marketing
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: University component
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- Понимание основных потребностей потребителей. Влиять на потребности потребителей, прогнозировать и моделировать поведение потребителей.
Objective
- Отработать навыки понимания причино-следственных поведенческих реакций людей. Механизмы и эффекты восприятия.
Learning outcome: knowledge and understanding
- Обладает знаниями в области реализации принципов маркетинга в условиях глобализации экономики
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Владеет системой знаний и методов по изучению и прогнозированию рынка
Learning outcome: formation of judgments
- Имеет способность использовать количественные и качественные методы для анализа и использования информации для управления бизнес-процессами
Learning outcome: communicative abilities
- Обладает навыками для принятия эффективных экономических и управленческих маркетинговых решений на основе соблюдения канонов деловой этики
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- Знает и понимает законы развития природы, общества и мышления и умеет оперировать этими знаниями в профессиональной деятельности
Key reading
- Алешина И.В. Поведение потребителей: Учебное пособие для вузов. – М.: ФАИР-ПРЕСС, 2010г. Гантер Б., Фернхам. Типы потребителей: введение в психографику–СПб: Питер, 2011г.