Топырақ тану

Асылханова Жанна Александровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс студенттерді топырақтанудың негізгі ұғымдарымен, оның даму тарихымен таныстыруға бағытталған. Студенттер топырақ түзудің негізгі факторлары, топырақ жамылғысын жіктеу принциптері, топырақтың әртүрлі типтерінің топырақ кескіндерінің құрылымы, топырақтың физикалық, физика-химиялық, химиялық және биологиялық қасиеттері, топырақты ұтымды пайдалану туралы білім алады, топырақ сорттарына морфологиялық зерттеу жүргізу дағдыларын алады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • География. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • «Топырақтану» пәнін оқып үйрену мақсаты жерді басқару мәселелерін шешуде топырақтанудың маңыздылығын түсіну, топырақтың шығу тегі мен дамуы, құрылымы, құрамы мен қасиеттері, олардың кеңістіктегі жер шарындағы орналасуы, қоршаған ортаның өзара әрекеттесу үрдістері, құнарлылығын қалыптастыру және дамыту туралы білім алуға мүмкіндік береді. , топырақты тиімді және ұтымды пайдалану, топырақтың эрозиядан, тұзданудан, зақымданудан қорғау жолдары туралы және ластануды қарастырады.
Міндет
  • Қазіргі заманғы топырақтану келесі міндеттерді шешеді: Топырақтың құрылымы, қасиеттері мен құрамы, олардың географиялық таралуының заңдылықтарын зерттеу; · Топырақтың сыртқы ортамен өзара әрекеттесу процестерін зерттеу; · Топырақты ұтымды пайдалану принциптерін ашу; · Топырақ қабатын бүлінуден және ластанудан мұқият қорғау қажеттілігін негіздеу. Топырақтанудың маңызды міндеттері жер ресурстарын бағалау болып табылады. Қазіргі уақытта белгілі бір санаттағы жерлердің коммерциялық айналымы жағдайында бұл мәселе өзекті болып отыр. Оның шешімі топырақтың сапасын анықтауды, білікті экономикалық және экологиялық бағалауды және, ақырында, оның құндылығын анықтауды талап етеді.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Білу: топырақтың табиғи тарихи формациялары және экономикалық пайдалану объектілері ретінде топырақтың құнарлылығын арттырудың ғылыми негіздері, пайда болуы, құрамы, қасиеттері, динамикасы және географиялық таралуы туралы жалпы кәсіби теориялық ойларды қалыптастыра білуі керек. сонымен қатар, топырақтанудағы негізгі ақпаратты түсіну, талдау және талдау; теориялық білімдерін іс жүзінде қолдануға, топырақтың зерттеу әдістерін және топырақ картасын пайдалану; топырақтың негізгі физикалық-химиялық қасиеттерін анықтауды түсіне білуі керек.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Түсіну: ластанудың түрлері мен себептері, әдістері мен шаралары топырақ эрозиясы, ауылшаруашылық жерлерді шөлейттену, суарылатын жерлердің қайталама тұздануы, топырақтың техногендік ластануы және т.б. топырақ түрлерін ұтымды пайдалану жолдары; Топырақтың химиялық негіздерін және топырақтың құнарлылығын білу тәжірибесін енгізу; топырақтың органикалық және минералдық құрамдас бөліктерінің химиялық трансформациясын практика жүзінде қолдана білуі шарт. Оқытылатын салаға қатысты кең ауқымды (немесе пәнаралық) салалардағы және контексттердегі жаңа немесе белгісіз жағдайларда проблемаларды шешуге, білуге, түсінуге және қолдана алады.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Тақырыпты игеру нәтижесінде кәсіпорын алдында тұрған іскерлік проблемаларды шешудің ең жақсы жолдарын таңдауға және атқарушы және басқарушылық сипаттағы кәсіби мәселелерді шешуге оңтайлы жол табу үшін ғылыми және креативті ойлауды дамыту қажет; мамандандырылған компания ретінде одан әрі белсенді кәсіптік іс-әрекеттер үшін практикалық дағдыларды көрсете білуі шарт.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Коммуникативтік дағдыларды меңгеру, сондай-ақ олардың ғылыми дамуына негізделген ережелер мен принциптерді еркін түсіндіру, өндірісте ұсынылған теориялық тұжырымдамаларды қайта қарау және оларды эксперименталды тексеру әдістерін ұсыну және олардың нәтижелерін нақты және нақты айқындай білуі қажет.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Топырақты тозудан қорғау және топырақты пайдалану; реттеу агротехнологиялардағы топырақ жағдайларын дамытады, сонымен қатар топырақтың эрозиядан қорғау, дефляция және т.б. тозудың басқа түрлері; топырақтың жіктелуін және топырақ жамылғысының үлгілерін, жер классификациясын қолданып, әр түрлі дақылдарды өсіру үшін топырақтың жарамдылығын бағалай білуі керек. соымен қатар топырақ өңдеу тәсілдері мен ресурстарды үнемдейтін жүйенңғ ерекшеліктерін толықанды ұғына білуі өте қажет.
Оқыту әдістері

Қоғамның ақпараттық және телекоммуникациялық жүйелерді (технологияларды) дамытуға байланысты білім алу және беру кезеңіне енуінде ғылым дамуының қазіргі кезеңі маңызды. Бұл тірі және биокосистемалар туралы ғылымдарға (биология, топырақтану, география, геология және т.б.) бұрын пайдаланылуы мүмкін емес пәндерді тереңірек және жан-жақты зерттеу мен оқытуға кең мүмкіндіктер береді.

Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Понятие о почве
  • Основные морфологические признаки почв
  • Классификация почв
  • Почвообразующие факторы
  • Климат как важный фактор почвообразования
  • Процессы почвообразования
  • Органическая часть почвы
  • Почвенные ресурсы мира
  • Почвы и земельные ресурсы Казахстана
  • Черноземы
  • Каштановые почвы
  • Бурые почвы
  • Сероземные почвы
  • Такыры и солончаки на территории Казахстана
  • Полугидроморфные и гидроморфные почвы
Негізгі әдебиет
  • Белобров, В. П. География почв с основами почвоведения / В.П. Белобров, И.В. Замотаев, С.В. Овечкин. - М.: Academia, 2016. - 384 c.
  • Ващенко, И. М. Основы почвоведения, земледелия и агрохимии / И.М. Ващенко. - М.: Прометей, 2017. - 935 c.
  • Геннадиев, А. Н. География почв с основами почвоведения / А.Н. Геннадиев, М.А. Глазовская. - М.: Высшая школа, 2016. - 464 c.
  • Геннадиев, А.Н. География почв с основами почвоведения. Гриф МО РФ / А.Н. Геннадиев. - М.: Высшая школа, 2018. - 119 c.
  • Глазовская, М.А. Общее почвоведение и география почв / М.А. Глазовская. - М.: Книга по Требованию, 2018. - 202 c.
  • Добровольский, Г. В. Лекции по истории и методологии почвоведения / Г.В. Добровольский. - Москва: РГГУ, 2018. - 232 c.
  • Мария, Коснырева und Людмила Золотая Геофизические методы в почвоведении / Мария Коснырева und Людмила Золотая. - М.: LAP Lambert Academic Publishing, 2018. - 132 c.
Қосымша әдебиеттер
  • Қабышева Ж.К. Топырақтану//Оқулық.- Алматы, ЖШС РПБК «Дәуір», 2016.-416 б.
  • Жамалбеков Е.Ү. Топырақтану және топырақ географиясы мен экологиясы Е.Ү. Жамалбеков, Р.М. Білдебаева.- Алматы: Қазақ университеті, 2006-320 c.
  • Мирзадинов Р.А. Топырақтану: оқу құралы / Р.А. Мирзадинов, Қ.Үсен, Ә.Ә. Торғаев. – Алматы: ҚАЗ ККА, 2009. – 245 б.