Қаржылар теориясы

Ислям Гульнара Ислямовна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Берілген курста "қаржы" санатының мәні мен жұмыс істеу ерекшеліктері, оның құрылымдық компоненттері, олардың қасиеттері мен әрекет ету принциптері көрсетілген. Ішкі және сыртқы қатынастардағы қаржы жүйесінің, қаржы механизмінің өзара әрекеттесу заңдылықтары ашылды. Қазіргі әлеуметтік-экономикалық жағдайдағы қаржының өзекті мәселелері бөлінді.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Қаржы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Қаржының теориялық аспектілері, бюджеттік және салық жүйелерінің жұмыс істеу негіздері, ҚР Бюджеттік процесінің кезеңдері бойынша білім жиынтығын кешенді түрде ұсыну, сондай-ақ қажеттіліктерді қанағаттандыруға арналған мемлекет пен жеке қорлардың функцияларын іске асыруға арналған мемлекеттік қорларды қалыптастыру, бөлу және пайдалануды ұйымдастырудың теориялық негіздері мен заңдылықтарын зерделеу.
Міндет
  • - негізгі қаржы санаттарымен танысу;
  • – қаржы саясаты мен қаржыны басқару әдістеріне назар аудара отырып, қаржы жүйесі, оның функциялары мен буындары туралы ақпарат алу;
  • – қазіргі әлемдегі қаржылық қатынастардың алуан түрлілігін, олардың басқа экономикалық қатынастармен байланысын түсіну;
  • - қазіргі нарықтық шаруашылық жағдайында практикалық міндеттерді шешу дағдыларын қалыптастыру;
  • - қаржыны басқаруды ұйымдастыру негіздерін білу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Пәнді оқытудағы негізгі міндеттер студенттерге: - қаржылардың, жалпы алғанда қаржылық жүйенің теориясы бойынша тиісті білім беру; - қаржылық сферада қызмет ету үшін қажетті практикалық дағдыларды дарыту; - қаржы жүйесінің болашақ мамандарына мүмкін болатын қаржылық жаңалықтар, интернет-технологиялар және басқаларды ескере отырып жұмыстың негізгі бағыттарын белгілеу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • - қаржы санатының саласы мен мәнін, яғни мемлекет функцияларын іске асыруды және қоғамның қажеттіліктерін қанағаттандыруды қамтамасыз ететін ақша қорларын қалыптастыру, бөлу және пайдалануды ұйымдастыру жөніндегі қатынастар жүйесін білу және түсіну. Осы қатынастарды басқару туралы озық білімге ие болу; - бұл білімді кәсіби қызметте қолдану; - қаржылық қатынастарды реттеу саласындағы ҚР заңнамасының нормаларын практикада қолдану; - аргументтерді тұжырымдай білу және қаржылық қатынастардың тиімділігін қамтамасыз ететін мәселелерді шеше білу - Әлеуметтік, этикалық және ғылыми пайымдауларды ескере отырып, пайымдауларды қалыптастыру үшін ақпаратты жинақтай және түсіндіре білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • - мемлекет функцияларын іске асыру және тауарлар, жұмыстар мен қызметтер өндіру кезінде ақша қорларын қалыптастыру және бөлу жөніндегі қатынастар жүйесін бағдарлай білу; - шектеулі және белгісіздік жағдайында қаржы ресурстарын қалыптастырудың серпінді өзгеретін жағдайларына бейімделу - белгісіздік пен тәуекел жағдайында экономикалық және ұйымдастырушылық сипаттағы шешімдер қабылдау дағдыларын меңгеру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Аталған курс студенттерді кәсіптік қызметтерімен байланысты іскерлік этика нормаларын қадағалауды; дәстүрге, қоғамдық нормаларға, қоғадық пікірлерге негізделген әлеуметтік-этикалық құндылықтарды; кәсіптік қызметінде – командада жұмыс істеу қабілеттілігін, өзінің көзқарасын дұрыс дәлелдей білуін, жаңа шешімдерді ұсына білуін; тіл табыса білуін, ұжымның пікірімен санаса білуін, әр түрлі ситуацияларда, әр түрлі жағдайларда мобильді және икемді болуыу қабілеттіліктерінің болуына тәрбиелейді.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • күнделікті кәсіби қызмет үшін қажетті жаңа арнайы білім алу дағдыларын меңгеру; Алған білімдерін кәсіби қызметке бейімдеу; ресурстарды қалыптастыру және бөлу кезінде тиімді қаржылық шешімдер таба білу; кәсіби және жеке өсуге ұмтылу.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану қарастырылады: - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді формаларын қолдану: жетекшілікпен (жетекшілікпен) талқылау немесе әңгіме; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу); - көрсетілген жағдайларға негізделген әр түрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпарат және байланыс (мысалы, кәсіби бағдарламалық пакеттерді қолданатын компьютерлік сыныптағы сабақтар); - ізденіс пен зерттеу (оқу үдерісінде студенттердің өз бетінше ізденушілік қызметі); - тәрбиелік мәселелерді шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Тапсырманы орындау 0-100
Жеке тапсырма бойынша есеп
Презентация дайындау. қорғау
Тестілеу
Коллоквиум
2  рейтинг Презентация дайындау. қорғау 0-100
Жеке тапсырма бойынша есеп
Тестілеу
Тапсырманы орындау
Коллоквиум
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Ауызша сауалнаманы бағалау критерийлері (пікірталас) теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін дұрыс және дәйекті түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, моно-логикалық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді ол берік теориялық білімді көрсетеді, минологияны біледі, мәні, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуді еркін меңгереді, бірақ сонымен бірге өз бетінше немесе елеусіз түзететін негізгі қателіктер жібереді оқытушымен түзету ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, оқытушы түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады
Практикалық тапсырманы (жұмысты)бағалау критерийлері қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; басқа пәндерді оқу кезінде үйренген зерттелген және бұрын зерттелген материал арасында байланыс орната алады "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде бұрын үйренген материалмен және материалмен байланысты пайдаланбай берілген; од-қатеге немесе екіден көп емес кемшіліктерге жол берілген, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды
Тест тапсырмаларын бағалау критерийлері: берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің -100 – 90 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің – 89-75 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 74-50 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 50% - дан азы тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Қаржы ғылымының пайда болуы мен дамуы, олардың басқа экономикалық категориялармен байланысы
  • Мемлекеттік қаржы жүйес
  • Мемлекеттік қаржы саясаты
  • Қаржыны басқару
  • Қаржылық бақылау
  • Қаржылық қатынастар жүйесіндегі салықтар
  • Экономикалық қатынастар жүйесіндегі сақтандырудың мәні мен рөлі
  • Мемлекеттік бюджет
  • Мемлекеттік несие және мемлекеттік қарыз
  • Халықаралық экономикалық қатынастар жүйесіндегі қаржы
Негізгі әдебиет
  • Яндиев М.И. Теория финансов : учебное пособие / Яндиев М.И.. — Санкт-Петербург : Интермедия, 2016. — 144 c. — ISBN 978-5-4383-0131-8.
  • Саденова, Асель Маратовна. Мемлекеттік бюджет. Оқу құралы / А. М. Саденова ; Қазақстан Республикасы гылым және жоғары білім министрлігі, Д. Серікбаев атындағы Шығыс Қазақстан техникалық университеті (Өскемен). - Өскемен : ШҚТУ, 2023. - 179 б
  • Матыцына, Т. В. Финансовое моделирование проектов: теория и практика : учебное пособие / Т. В. Матыцына, Т. Г. Погорелова. — Ростов-на-Дону, Таганрог : Издательство Южного федерального университета, 2022. — 212 c. — ISBN 978-5-9275-4296-3.
  • Финансы бюджетных организаций : учебник для студентов вузов, обучающихся по экономическим специальностям, специальности «Финансы и кредит» / Г. Б. Поляк, Л. Д. Андросова, В. В. Карчевский [и др.] ; под редакцией Г. Б. Поляка. — 2-е изд. — Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2023. — 463 c. — ISBN 978-5-238-02088-4.
  • Құлпыбаев С., Ынтықбаева С.Ж., Мельников В.Д. Қаржы: Оқулық / – Алматы. Экономика, 2015 – 737…бет
  • Қазақстан Республикасының Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы Кодексі (Салық кодексі) (12.02.2024 ж. жағдай бойынша өзгерістер мен толықтырулармен)
  • 3. Melnikov V.D. Finance.-Almaty. Издатеоьство «LEM», 2016
Қосымша әдебиеттер
  • Государственный бюджет: учебное пособие - Алматы: ТОО Издательство «Фортуна Полиграф». 2019 - 324 ст
  • Майкопова Г. С. Исиргепова Д. Б. Финансы: учебное пособие. - Костанай: КГУ им. А. Байтурсынова, 2019. - 85 С.
  • https://www.gov.kz/memleket/