Техниклық термодинамиканың толықтырушы бөлімі

Байдилдина Айжан Толеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән жылу және масса алмасудың ерекше мәселелерін қарастырады. Жылу және масса алмасуды интенсификациялау әдістері. Күрделі жүйелердің термодинамикалық тепе-теңдігінің шарттары. тепе-тең емес процестердің және ашық жүйелердің термодинамикасы, Онсажер қатынастары, жану процестерінің термодинамикалық сипаттамасы.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Жылу техникасының теориялық негіздері

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Магистрантты жылу техникалық қондырғылар мен жүйелерді жобалау,зерттеу және пайдалану мәселелерін шешуге, энергияны түрлендіру схемаларының тиімділігін талдауға, энергия өндірудің жаңа тәсілдерінің перспективалылығын бағалауға, инновациялық әзірлемелерді практикаға енгізуге дайындау
Міндет
  • термодинамикалық жүйелердің күйлерін және оларда болып жатқан процестерді сипаттауға және талдауға арналған статистикалық және термодинамикалық аппарат туралы, әртүрлі энергия көздерінің термодинамикалық негіздері туралы түсінік қалыптастыру;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Термодинамиканың негізгі заңдарын, принциптерін және әдістерін білу және тәжірибеде қолдану
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Термодинамикалық жүйелер мен жылу қозғалтқыштарының циклдерінің сипаттамаларын есептеу арқылы техникалық термодинамика есептерін шеше білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Техникалық термодинамиканың термодинамикалық жүйелерінің параметрлері, есептеулер үшін, сонымен қатар циклдік және жылу қозғалтқыштарының есептеулері үшін білімді пайдалану
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Топтық жұмыста термодинамикалық талдау негізінде күрделі есептерді шығара білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Өнеркәсіптік кәсіпорындардың жылу-энергетикалық жүйелерінің жұмысын, өнеркәсіптік кәсіпорындардың жылу-энергетикалық жүйелерін ұтымды ұйымдастыру принциптерін түсіну және бағалай білу
Оқыту әдістері

Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар көбінесе белсенді және шығармашылық түрде өткізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялардың қатарында: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; -оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; -коммуникативтік технологиялар (дискуссия, пресс-конференция, ми шабуылы, оқу пікірсайыстары және басқа да белсенді формалар мен әдістер)); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары;

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практика 1- Газотурбинные установки. Расчет адиабатных и политропных циклов 0-100
Практика 2- Расчет цикла Карно для реального газа
Практика 3- КПД термодинамических циклов
Рубежный контроль 1
устный опрос
2  рейтинг Практика 4- Расчет и исследование циклов теплосиловых и холодильных установок. 0-100
Практика 5- Расчет параметров в цикле паросиловых и газотурбинных установках.
Практика 6- Построение и расчёт тепловых и эксергетических балансов теплогенерирующего и теплопотребляющего оборудования и их анализ.
Рубежный контроль 2
Устный опрос
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділігін талдаудың физикалық негіздері; · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу әдістері; · берілген сенімділік деңгейінде электр энергетикалық жүйелер мен желілерді синтездеу әдістері. Істей білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік деңгейінің көрсеткіштерін есептеу; · берілген сенімділік деңгейі бойынша электр энергетикалық жүйелердің диаграммаларын синтездеу; Меншік: · электр энергетикалық жүйелер мен желілердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу үшін эквивалентті сұлбаларды жобалау дағдылары. Қойылған сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, объект туралы саналы білімдердің жиынтығы көрсетіледі, тақырыптың негізгі ережелері тұжырымды түрде ашылады; жауапта ашылатын ұғымдардың, теориялардың, құбылыстардың мәнін көрсететін нақты құрылым, логикалық жүйелілік көрсетіледі. Объекті туралы білім оны түсіну аясында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыстарда көрсетіледі. Жауабы әдеби тілде ғылыми тұрғыда айтылады. Жауап беру барысында студент өз бетінше түзететін ұғымдарды анықтауда кемшіліктер болуы мүмкін. Қойылған сұраққа толық, бірақ жеткіліксіз дәйекті жауап беріледі, бірақ сонымен бірге маңызды және маңызды емес белгілерді және себеп-салдарлық байланыстарды анықтау мүмкіндігі көрсетіледі. Жауап логикалық және ғылыми терминдерде C+ 70-74 көрсетілген. Негізгі ұғымдарды анықтауда 1-2 қате жіберілуі мүмкін, оны оқушы өз бетімен түзету қиынға соғады. Анықтамалардағы елеулі қателермен сұрақ тақырыбы бойынша шашыраңқы білімді білдіретін толық емес жауап берілді. Бөлшектену және қисынсыз ұсыну бар. Студент бұл ұғымның, теорияның, құбылыстың пәннің басқа объектілерімен байланысын түсінбейді. Тұсаукесердің қорытындылары, ерекшелігі және дәлелдері жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Мұғалімнің қосымша және нақтылайтын сұрақтары студенттің тек қойылған сұраққа ғана емес, сонымен қатар пәндер бойынша басқа сұрақтарға да жауабын түзетуге әкелмейді Пәннің негізгі сұрақтары бойынша жауаптар алынған жоқ
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Методы интенсификации тепло и массообмена
  • Уравнение состояния идеального газа
  • Первый закон термодинамики
  • Второй закон термодинамики
  • Термодинамика топливного элемента
  • Термодинамические характеристики эпектродных реакций
  • Тепловые насосы, виды, принцип работы
  • Преимущества конденсационной турбины с позиции технической термодинамики
  • Потери в котлоагрегатах связанные с конструкцией и видом топлива
  • Применение ГТУ в теплоэнергетике: преимущества и недостатки
  • Современные комбинированные тепловые станции с использованием ГТУ и паровой турбины
  • Классификация потерь паровой турбины
  • Типы котлов: преимущества и недостатки
  • Хладагенты использующиеся в тепловых насосах: требования и их классификация
  • Назначение питательного насоса с позиции технической термодинамики
Негізгі әдебиет
  • Гажур А.А. Теплотехника. Теплопередача и термодинамика : учебник / Гажур А.А.. — Москва, Вологда : Инфра-Инженерия, 2023. — 312 c. — ISBN 978-5-9729-1174-5. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/132884.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
  • Техническая термодинамика и теплопередача : учебное пособие / А.В. Делков [и др.].. — Красноярск : Сибирский государственный университет науки и технологий имени академика М.Ф. Решетнева, 2020. — 102 c. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/107226.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
  • Шаров Ю.И. Техническая термодинамика : учебно-методическое пособие / Шаров Ю.И., Григорьева О.К.. — Новосибирск : Новосибирский государственный технический университет, 2019. — 40 c. — ISBN 978-5-7782-3761-2. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/99225.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
  • Трегулов В.В. Техническая термодинамика и теплотехника : учебное пособие / Трегулов В.В., Трегулов В.Р.. — Рязань : Рязанский государственный радиотехнический университет, 2014. — 128 c. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/121437.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
Қосымша әдебиеттер
  • Кудинов И.В. Теоретические основы теплотехники. Часть I. Термодинамика : учебное пособие / Кудинов И.В., Стефанюк Е.В.. — Самара : Самарский государственный архитектурно-строительный университет, ЭБС АСВ, 2013. — 172 c. — ISBN 978-5-9585-0554-8. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/22626.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей