Компьютерлік көру және үлгіні тану
Сипаттама: Пән компьютерлік көру негіздерін, цифрлық кескіндерді математикалық бейнелеуді, кескінді өңдеу және талдау әдістерін және үлгіні тануды зерттеуге арналған.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Техникалық жүйелерді автоматтандыру
- Автоматты реттеудің сызықтық жүйесі
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | 30 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Ауызша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- оқушылардың үлгіні тану және компьютерлік көрудің математикалық негіздері мен алгоритмдері туралы білімдерін дамыту, кескіндермен жұмыс істеу және кескінді талдаудың қолданбалы есептерін шешуде практикалық дағдыларды дамыту
Міндет
- Машиналық көру технологиясының негізгі ұғымдарымен таныстыру.
- Бейнені өңдеудің негізгі түсініктері мен алгоритмдерін оқу, оның ішінде тікбұрышты тереземен конволюция операциясын қолдану, кескін туындыларын есептеу және т.б.
- Кескіннің ерекшеліктерін бөлектеу және кескінді сегменттеу техникасын меңгеру.
- Суреттерді тану әдістерін меңгеру.
- Сандық кескіндерді өңдеу және тану үшін бағдарламалық қамтамасыз етуді қолдану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Компьютерлік көруде қолданылатын машиналық оқытудың негізгі ұғымдары мен әдістерін сипаттаңыз, мысалы, нейрондық желілер, конволюциялық нейрондық желілер және т.б.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- бетті тану, нысанды анықтау немесе медициналық кескінді талдау сияқты нақты мәселелерді шешу үшін компьютерлік көру туралы біліміңізді пайдаланыңыз.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- кескінді өңдеудің, сегменттеудің, объектіні анықтаудың және үлгіні танудың әртүрлі алгоритмдері мен әдістерін қолдану;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- құрдастарына және компьютерлік көру сарапшыларына компьютерлік көру ұғымдарын түсіндіру және талқылаулар мен жобаның презентацияларына қатысу;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- тақырыпты терең меңгеру үшін әртүрлі көздерден алынған ақпаратты талдау, сонымен қатар компьютерлік көру және үлгіні тану саласындағы практикалық есептерді өз бетінше шешу.
Оқыту әдістері
интерактивті лекция (оқытудың келесі белсенді түрлерін пайдалану: жетекшілік ететін (бақыланатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтар немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу);
берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру; - ақпарат және коммуникация (мысалы, кәсіби қолданбалы бағдарламалық қамтамасыз ету пакеттерін пайдаланатын компьютерлік зертханадағы сабақтар);
ізденіс пен зерттеу (оқу процесі кезіндегі студенттердің өз бетінше ізденіс әрекеттері);
тәрбие мәселелерін шешу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зертханалық жұмыс. Суреттерді сүзу | 0-100 |
Зертханалық жұмыс. Жиектерді анықтау | ||
Зертханалық жұмыс. Суретті бинаризациялау | ||
Зертханалық жұмыс. Суреттегі нысандарды таңдау | ||
Зертханалық жұмыс. Қарапайым кескін сегментациясы | ||
аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Зертханалық жұмыс. Үлгіні сәйкестендіру | 0-100 |
Зертханалық жұмыс. Геометриялық пішіндердің анықтамасы | ||
Зертханалық жұмыс. Қарапайым кескін классификаторы | ||
Зертханалық жұмыс. Қарапайым деректерді кеңейту | ||
Зертханалық жұмыс. Градиенттің бағытын анықтау | ||
аралық бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау сұрақтары | жүйелі теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап беру қабілетін көрсетеді | нақты теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. | Теориялық білімінің таяздығын көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар дамыған дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуді, терминологияны, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгергендігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателер жібереді. | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологтық сөйлеуді нашар меңгергенін көрсетеді, терминологияны білмейді, баяндаудағы логикалық пен жүйеліліктің жоқтығын көрсетеді, мұғалімнің жауабымен түзетілмейтін қателер жібереді, сабақта қайталау |
Практикалық сабақтар | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, сызбаларды, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл орындайды; Қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын материал мен бұрын оқылған материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқу барысында меңгерілген материалмен байланыс орната алады. | «5» деген баға талаптарын орындады, бірақ 2-3 кемшілікке жол берілді. Студенттің сұрақтарға жауабы 5 жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда меңгерген материалмен байланысын қолданбай беріледі; бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. | жұмысты толық көлемде орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын меңгерудегі жеке мәселелер бар; бір өрескел қатеден және екі кемшіліктен артық жол берілмеді. | жұмысты толық орындамаған немесе орындалған жұмыс көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 деген бағаға талап етілгеннен көп қателер мен кемшіліктер жіберілді немесе студент қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Емтихан | барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; - практикалық тапсырма толығымен шешілді; - материал сауатты және логикалық реттілікпен берілген; -шығармашылық қабілеттерін көрсетті. | барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, болмашы қателер немесе дәлсіздіктерге жол берілді; - практикалық тапсырма орындалды, бірақ шамалы қате жіберілді; - материал сауатты және логикалық тәртіпте берілген. | теориялық сұрақтарға жауаптар негізінен дұрыс, бірақ толық емес тұжырымдар мен логикалық қателер; - практикалық тапсырма толық орындалмады; - материал дұрыс берілген, бірақ логикалық жүйелілік бұзылған | теориялық сұрақтарға жауаптарда өрескел қателер бар; - практикалық тапсырма орындалмады; - жауаптың баяндалуында грамматикалық және терминологиялық қателер бар, логикалық жүйелілік бұзылған. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Үлгіні тану және компьютерлік көру пәні
- OpenCV кітапханасымен жұмыс істеу негіздері
- Суреттерді қалыптастыру және көрсету
- Адамның көру жүйесін модельдеу
- Екілік кескінді талдау
- Үлгіні тану туралы негізгі түсініктер
- Сандық сүзгілеу және жарықтықты түрлендіру
- Мазмұнға негізделген кескін іздеу
Негізгі әдебиет
- Richard Szeliski. Computer Vision: Algorithms and Applications. - c 2010 Springer, 2010. - p. 979
- Simon J.D. Prince. Computer Vision: Models, Learning, and Inference - Cambridge University Press, 2012. - 581 p. ISBN-13 978-1107011793
- Joe Minichino, Joseph Howse. Learning OpenCV 4 Computer Vision with Python 3: Get to grips with tools, techniques, and algorithms for computer vision and machine learning - Packt Publishing; 3rd ed. edition (February 20, 2020). - 372 p.