Қолайлы басқарудың негізгі теориясы
Сипаттама: Пәнде дағдылар мен әдеттер келесі мәселелер бойынша зерттеледі: оңтайлы басқарудың негізгі ұғымдары мен анықтамалары; оңтайлы басқару мәселелерін жіктеу; статикалық және динамикалық оңтайландыру; оңтайлы басқару теориясында қолданылатын математикалық әдістер; бір айнымалы классикалық талдау функцияларының экстремумын табу әдістері; вариационды есептеу әдісі; динамикалық бағдарламалау; сызықтық программалаудың негізгі идеялары; сызықсыз бағдарламалау.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Автоматты реттеудің сызықтық жүйесі
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Ауызша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- магистранттарға робототехника, автоматика, экономика және т.б. сияқты әртүрлі салалардағы оңтайлы басқару жүйелерін жобалау және талдау бойынша теориялық білім мен практикалық дағдыларды беру.
Міндет
- оңтайлы басқаруды пайдалана отырып, күрделірек басқару жүйелері туралы білім мен түсінік алу.
- оңтайлы басқару жүйелерін талдау және синтездеу әдістерін оқу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Оңтайлы басқарудың негізгі принциптерін білу және түсіну, оның ішінде оңтайлылық, сапа функциялары, Понтрягиннің максималды принциптері және динамикалық бағдарламалау ұғымдарын түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- автоматтандыру, робототехника, экономика және т.б. сияқты әртүрлі салалардағы оңтайлы басқару жүйелерін талдау және жобалау, сондай-ақ нақты жобаларда басқаруды оңтайландырудың практикалық мәселелерін шешу үшін алынған білім мен түсінікті қолдану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- әртүрлі практикалық жағдайларда оңтайлы басқару әдістерінің қолданылуы мен тиімділігі туралы пайымдауларды қалыптастыру, нақты жүйелерді басқару мәселелері үшін қолайлы әдістерді талдау және таңдау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Оңтайлы басқарудың негізгі ұғымдары мен принциптерін басқаларға, соның ішінде мамандар мен маман еместерге түсіндіріңіз және жүйені басқарудағы мәселелер бойынша пікір алмасу және талқылау.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- оңтайлы басқару саласындағы ақпаратты жүйелеу және талдау, қосымша материалдарды зерделеу, зерттеулер жүргізу және өз қызметінде жаңа білім мен әдістерді қолдану.
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану көзделеді: - ғылыми-зерттеу қызметінің технологиясы; - оқу және зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, оқу пікірсайысы және басқа да белсенді формалар мен әдістер); - ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тәжірибелік жұмыс 1 | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыс 2 | ||
Тәжірибелік жұмыс 3 | ||
Тәжірибелік жұмыс 4 | ||
2 рейтинг | Тәжірибелік жұмыс 5 | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыс 6 | ||
Тәжірибелік жұмыс 7 | ||
Тәжірибелік жұмыс 8 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Тәжірибелік жұмыс | Қойылған сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, объект туралы саналы білімнің жиынтығы көрсетіледі, оның маңызды және маңызды емес белгілерін, себеп-салдарлық байланыстарын анықтай білу. Объекті туралы білім оны түсіну аясында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыстарда көрсетіледі. Жауап ғылыми тұрғыда тұжырымдалған, әдеби тілде берілген, логикалық, демонстрациялық және студенттің авторлық позициясын көрсетеді. | Қойылған сұраққа егжей-тегжейлі жауап беріледі, маңызды және маңызды емес белгілерді және себеп-салдарлық байланыстарды анықтау қабілеті көрсетіледі. Жауап анық құрылымдалған, логикалық және ғылыми терминдермен баяндалған. Дегенмен, кішігірім қателер немесе олқылықтар жіберілді, оларды студент «жетекші сұрақтар» көмегімен түзетеді. | Толық емес жауап берілді. Баяндауда қисынсыздық бар. Магистрант дәлелдеуде кедергіге тап. Терминдерге, ұғымдарға, фактілер мен құбылыстардың сипаттамаларына анықтама беруде елеулі қателер көп. Жауапта қорытындылар жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Қосымша сұрақтарға жауап бергенде магистрант білім арасындағы байланыстың бар екенін оқытушының нұсқауынан кейін ғана түсіне бастайды. | Пәннің негізгі сұрақтары бойынша жауаптар алынған жоқ. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Негізгі терминдер мен анықтамалар
- Оңтайлы басқару есебінің қойылымы
- Оңтайлылық критерийлері
- Статикалық оңтайландыруда қолданылатын математикалық әдістер
- Динамикалық оңтайландыруда қолданылатын математикалық әдістер
- Реттегіштердің аналитикалық жобасы
- Сызықтық программалау
- Сызықтық емес программалау
Негізгі әдебиет
- Методы классической и современной теории автоматического управления: Учебник в 5-и томах / Под ред. К.А. Пупкова, Н.Д. Егупова. – М.: Издательство МГТУ им. Н.Э. Баумана. 2004. – 656 с.
- Справочник по теории автоматического управления /Под ред. А.А. Красовского. – М.: Наука, 1987. – 712 с.
- Афанасьев В.Н., Колмановский В.Б., Носов В.Р. Математическая теория конструирования систем управления. – М.: Высш. шк., 1998. – 574 с.
- Сейдж Э.П., Уайт Ч.С., III. Оптимальное управление системами /Пер. с англ. – М.: Радио и связь, 1982. – 392 с.
Қосымша әдебиеттер
- Дорф Р, Бишоп Р. Современные системы управления /Пер. с англ. – М.: Ла-боратория Базовых Знаний, 2002. – 832 с.
- Изерман Р. Цифровые системы управления /Пер. с англ. – М.: Мир, 1984. – 541 с.