Ғылыми зерттеулер мен әзірлемелердің нәтижелерін коммерцияландыру

Кадыролдина Альбина Талапжановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Магистранттар ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстардың нәтижелерін коммерцияландырудың ең тиімді сценарийлері туралы жүйелі түсінік алады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Ауызша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • магистранттарда ғылыми-зерттеу және инновациялық қызметке қатысты мәселелердің жүйелі түсінігін, сондай-ақ медициналық инженерия саласындағы ҒЗТКЖ нәтижелері мен технологияларын коммерцияландыру саласындағы кәсіби құзыреттіліктерді дамыту.
Міндет
  • Ғылыми идеялар мен әзірлемелерді коммерциялық табысты өнімге айналдырудың кезеңдері мен механизмдерін зерттеу, соның ішінде нарық қажеттіліктерін бағалау, бәсекеге қабілетті талдау және коммерцияландыру әлеуеті.
  • Нарыққа шығу стратегияларын меңгеру, бизнес-модельдерді құру және жаңа технологиялар мен өнімдерді енгізу жоспарларын әзірлеу.
  • Зияткерлік меншікті (патенттер, авторлық құқықтар, тауар белгілері) қорғаудың құқықтық негіздерін және нарықта бәсекелестік артықшылықтарды қамтамасыз ету үшін оны басқару стратегияларын зерттеу.
  • Ғылыми әзірлемелердің құндылығын бағалау әдістерін, сондай-ақ инвестиция тарту механизмдерін, соның ішінде гранттарды, венчурлық қаржыландыруды және корпорациялармен серіктестіктерді меңгеру.
  • Инновацияларды нарыққа шығару үшін жобаларды жоспарлау, басқару және жүзеге асыру, соның ішінде мониторинг және тәуекелдерді бағалау, бюджетті құру және орындалуын бақылау дағдыларын меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Нарық қажеттіліктерін анықтау, бәсекелестікті талдау және ғылыми әзірлемелердің әлеуетін бағалауды қоса алғанда, коммерцияландыру процестері мен кезеңдерін сипаттаңыз.
  • Зияткерлік меншікті (патенттер, авторлық құқықтар) қорғауға қатысты құқықтық аспектілерді және олардың коммерцияландырудағы маңызын атаңыз.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Қаржылық есептерді, маркетинг пен сату стратегиясын қоса алғанда, ғылыми әзірлемелерді коммерцияландыру үшін бизнес-жоспарлар мен үлгілерді әзірлеу.
  • Коммерцияландыруға байланысты тәуекелдерді бағалаңыз және осы тәуекелдерді басқару стратегияларын жасаңыз.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Жаңа өнімдер мен қызметтерге қажеттілікті бағалау, сондай-ақ мақсатты аудиторияны анықтау үшін нарықтық зерттеулер жүргізу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Зерттеулер мен әзірлемелердің нәтижелерін ауызша және жазбаша түрде ұсыну.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Нарық деректерін талдаңыз және түсіндіріңіз және коммерцияландыру туралы негізделген шешімдер қабылдаңыз.
  • Коммерциялық стратегиялардың табыстылығын бағалаңыз және оларды нарықтық жағдайдың өзгеруіне байланысты бейімдеңіз.
Оқыту әдістері

Модульдік оқыту технологиясы

Оқу-зерттеу іс-әрекетінің технологиялары

Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Тақырып "Ғылыми дамудың коммерциялық әлеуетін талдау." 0-100
Тақырып "Зияткерлік меншікті қорғау стратегиясын әзірлеу."
Тақырып "Бизнес моделін және монетизация стратегиясын әзірлеу."
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Тақырып "Қаржыландыруды табу және инвестициялық презентацияны дайындау" 0-100
Тақырып "Ғылыми зерттеулердің маркетингтік стратегиясын жасау."
Тақырып "Нарыққа шығу және бизнесті масштабтау жоспарын жасау."
Аралық бақылау 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
практикалық тапсырма Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, сызбаларды, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл орындайды; Қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын материал мен бұрын оқылған материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқу барысында меңгерілген материалмен байланыс орната алады. Жұмысты талапқа сай «5» деген бағаға орындады, бірақ 2-3 кемшілік болды. Студенттің сұрақтарға жауабы 5 жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда меңгерген материалмен байланысын қолданбай беріледі; бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. Мен жұмысты толық орындаған жоқпын, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін көлемнің кемінде 50%; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын меңгерудегі жеке мәселелер бар; бір өрескел қатеден және екі кемшіліктен артық жол берілмеді. Жұмыс толық орындалмаған немесе орындалған жұмыс көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 деген бағаға талап етілгеннен көп қателер мен кемшіліктер жіберілді немесе студент қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
аралық бақылау аралық тест шкала бойынша бағаланады: 18-20 балл – жоғары деңгейде көрсетілген білім аралық тест 14-17 баллдық шкала бойынша бағаланады – базалық деңгейдегі білім көрсетіледі. аралық тест келесі шкала бойынша бағаланады: 13-10 балл – қанағаттанарлық деңгейде көрсетілген білім аралық тест шкала бойынша бағаланады: 0-9 балл – білім игерілмеген болып саналады
Бақылау сұрақтары бойынша ауызша (жазбаша) сауалнамалар жүйелі теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап беру қабілетін көрсетеді нақты теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. Теориялық білімінің таяздығын көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар дамыған дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуді, терминологияны, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгергендігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателер жібереді. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологтық сөйлеуді нашар меңгергенін көрсетеді, терминологияны білмейді, баяндаудағы логикалық пен жүйеліліктің жоқтығын көрсетеді, мұғалімнің жауабымен түзетілмейтін қателер жібереді, сабақта қайталау
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Ғылыми зерттеулер мен әзірлемелерді коммерцияландыруға кіріспе
  • Зияткерлік меншікті басқару жүйелері
  • Медициналық технологиялар саласындағы патенттеу
  • Нарық тауашаларын іздеу және нарық қажеттіліктерін талдау
  • Ғылыми әзірлемелердің бизнес моделін қалыптастыру
  • Ғылыми стартаптар мен технологиялық жобаларды қаржыландыру
  • Инновациялық жобаларға гранттар мен мемлекеттік қолдау
  • Технологияларды лицензиялау және сату
  • Ғылыми зерттеулерді коммерцияландырудың құқықтық аспектілері
  • Медициналық технологияларды реттеу және стандарттарды сақтау
  • Нарыққа шығу стратегиясын әзірлеу
  • Инновациялық медициналық өнімдерді брендтеу және жылжыту
  • Ғылыми зерттеулерді стартаптар мен спин-оффтар арқылы коммерцияландыру
  • Бизнесті кеңейту және халықаралық нарыққа шығу
  • Медициналық инженериядағы коммерцияландыру тенденциялары мен перспективалары
Негізгі әдебиет
  • Кудашов В.И., Нечепуренко Ю.В., Пшебельская Л.Ю. Оценка и коммерциализация результатов интеллектуальной деятельности. - Минск: Амалфея, 2017. - 307 с.
  • Коммерциализация результатов НИР: Учебное пособие / Семиглазов В.А. - Томск:гос. ун-т систем упр. и радиоэлектроники, 2022. - 112 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Алонцева Д. Л. Research organization and planning. Lecture course (Организация и планирование научных исследований. Курс лекций на англ. .яз). Учебное пособие. ВКТУ им Д. Серикбаева, Усть-Каменогорск, 2022. - 118 с
  • Конкурсная документация по государственным закупкам услуг способом конкурса по отбору научных проектов по предоставлению грантов для выполнения инициативных и рисковых научных исследований и разработок - http:// www.scedu.kz
  • Соловьев Д.Б., Кузора С.С. Технологии нововведений: учебное пособие для вузов / Политехнический институт ДВФУ. - Владивосток: изд-во Дальневост. федерал. ун-та, 2024.