Биотехникалық жүйелер және технологиялар
Сипаттама: Пән биотехникалық жүйелерді құру принциптерін, медициналық мақсаттағы биотехникалық жүйелерді модельдеу, синтездеу және зерттеу әдістерін, сонымен қатар биотехникалық жүйелер мен технологияларды қолдануды зерттеуге арналған.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Интегралдық және микропроцессорлық сұлбатехника
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | 30 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Ауызша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- магистранттар арасында әртүрлі мақсаттағы жаңа биотехникалық жүйелер мен технологиялар, медициналық мақсаттағы биотехникалық жүйелерді құрудың әдістемесі мен негізгі принциптері, медициналық мақсаттағы биотехникалық жүйелер мен құрылғыларды модельдеу, синтездеу және зерттеу мәселелері бойынша білімдерін дамыту.
Міндет
- әр түрлі мақсаттағы заманауи биотехникалық жүйелер мен технологияларды зерттеу,
- биотехникалық жүйелердің функционалдық құрылымын және сипаттамасын зерттеу,
- биотехникалық жүйелер мен медициналық бұйымдарды жүйелік талдау әдістері мен әдістерін меңгеру,
- науқастарды диагностикалау және емдеу, пациенттердің денсаулық жағдайын бақылау, бақылау және болжау міндеттері үшін биотехникалық жүйелерді синтездеу дағдыларын дамыту.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- БТС талдауы мен синтезі негізделген жүйелік тәсілдің негізгі принциптерін атаңыз; БТС және әртүрлі типтегі технологиялардың жіктелуі мен құрылымы,
- биологиялық жүйелердің қасиеттерін, өлшеу және бақылау техникалық жүйелерінің элементтері ретінде биологиялық жүйелердің сипаттамаларын, сигналдар мен мәліметтердің көздері мен сипаттамаларын сипаттау,
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- BTS және технологияларды талдау мен синтездеуге жүйелік тәсілдің принциптерін қолдану,
- энергияны үнемдейтін, ресурстарды үнемдейтін және экологиялық таза технологиялық жүйелерді құру үшін модельдеу әдістері мен принциптерін қолдану,
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- биомедициналық және экологиялық инженериядағы дамудың перспективалық бағыттарын инженерлік енгізу бойынша міндеттерді тұжырымдау,
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- биомедициналық және экологиялық инженерия дамуының негізгі тенденцияларын, оның перспективалық бағыттары мен практикалық қолдану мүмкіндіктерін мамандарға да, маман еместерге де жеткізу;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- биоотын жүйесін синтездеуде сатылы модельдеу әдісін, биоотын жүйесінің негізгі функционалдық сипаттамаларын есептеу әдістерін меңгеру; мәліметтерді талдаудың статистикалық әдістері; БТС негізгі функционалдық сипаттамаларын есептеу әдістері;
- биотехникалық жүйелер мен технологиялар саласындағы әдеби, патенттік және басқа да ақпарат көздерін таңдау, зерттеу және талдау арқылы ғылыми-техникалық мәселенің жай-күйін талдау.
Оқыту әдістері
интерактивті лекция (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: жетекшілік ететін (бақыланатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтар немесе оқу фильмдерін көрсету);
ізденіс пен зерттеу (оқу процесі кезіндегі студенттердің өз бетінше зерттеушілік әрекеті).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зертханалық жұмыс «Зерттеу объектісі ретінде биотехникалық жүйені талдау» | 0-100 |
Зертханалық жұмыс «Медициналық мақсаттағы биотехникалық жүйелерді модельдеу және синтездеу» | ||
Зертханалық жұмыс «Биомедициналық инженерияда 3D басып шығаруды қолдану» | ||
аралық бақылау 1 | ||
аралық бақылау 2 | ||
2 рейтинг | Зертханалық жұмыс «Медициналық деректерді талдауда машиналық оқыту әдістерін қолдану» | 0-100 |
Зертханалық жұмыс «Науқас жағдайын бақылаудың интеллектуалды жүйелері» | ||
Зертханалық жұмыс «Адамның функционалдық жағдайын бағалау» | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат | жүйелі теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап беру қабілетін көрсетеді | нақты теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. | Теориялық білімінің таяздығын көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар дамыған дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуді, терминологияны, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгергендігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателер жібереді. | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологтық сөйлеуді нашар меңгергенін көрсетеді, терминологияны білмейді, баяндаудағы логикалық пен жүйеліліктің жоқтығын көрсетеді, мұғалімнің жауабымен түзетілмейтін қателер жібереді, сабақта қайталау |
Зертханалық сабақтарда жұмыс | Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, сызбаларды, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл орындайды; Қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын материал мен бұрын оқылған материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқу барысында меңгерілген материалмен байланыс орната алады. | Жұмысты талапқа сай «5» деген бағаға орындады, бірақ 2-3 кемшілік болды. Студенттің сұрақтарға жауабы 5 жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда меңгерген материалмен байланысын қолданбай беріледі; бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. | Мен жұмысты толық орындаған жоқпын, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін көлемнің кемінде 50%; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын меңгерудегі жеке мәселелер бар; бір өрескел қатеден және екі кемшіліктен артық жол берілмеді. | Жұмыс толық орындалмаған немесе орындалған жұмыс көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 деген бағаға талап етілгеннен көп қателер мен кемшіліктер жіберілді немесе студент қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Жүйе зерттеу объектісі ретінде
- Биотехникалық жүйелердің ерекшеліктері
- Математикалық модель және медициналық мақсаттағы биометриялық жүйелерді синтездеу процедуралары
- Биотехникалық жүйелерді модельдеу
- Диагностикалық мақсаттағы биотехникалық жүйелер
- Медициналық терапиялық биотехникалық жүйелер мен технологиялар
- Медициналық терапиялық биотехникалық жүйелер мен технологиялар
- Адам өмірін қамтамасыз етудің биотехникалық жүйелері
Негізгі әдебиет
- Оленев Е.А., Аль-Хайдри В.А.А., Лебединская Е.А. Биотехнические системы и технологии. - Учебное пособие. - Владимир: Владимирский государственный университет им. А.Г. и Н.Г. Столетовых (ВлГУ), 2020. -180 с.
Қосымша әдебиеттер
- Канюков В.Н., Стрекаловская А.Д., Лявданская О.А. Введение в теорию биотехнических систем. Учебное пособие. - Оренбург: Оренбургский государственный университет, 2009. -121 с.
- Биотехнические системы : Теория и проектирование. Учеб. пособие / [В. М. Ахутин, Е. П. Попечителев, А. П. Немирко и др.]; Под ред. В. М. Ахутина. - Ленинград : Изд-во ЛГУ, 1981. - 220 с.
- Бондарева, Л.А. Биотехнические медицинские системы терапевтического назначения. Учебное пособие / Л.А. Бондарева, А.В. Дунаев. – Орел: ОрелГТУ, 2005. – 64 с.