Медициналық-биологиялық деректерді талдау әдістері мен технологиялары
Сипаттама: ән машиналық оқытудың негізгі алгоритмдерін олардың математикалық сипаттамасына және биомедициналық деректерге қолдану ерекшеліктеріне баса назар аудара отырып зерттеуге арналған. Деректерді дайындау, маңызды белгілерді таңдау, дисперсияны талдау, шешім ағаштары мен ормандар, нейрондық желілер және BigData технологиялары қарастырылады.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Ақпараттық- өлшеу технологияларының негіздері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | 30 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Магистранттарда медициналық және биологиялық мәліметтерді талдау бойынша білім мен дағдыларды қалыптастыру, медицина мен биологияда ақпаратты өңдеудің заманауи әдістерін қолдану және арнайы бағдарламалық қамтамасыз ету арқылы нәтижелерді түсіндіру.
Міндет
- Биомедициналық мәліметтерді талдау негіздерін меңгеру
- Медициналық мәліметтерді талдауда статистикалық әдістерді меңгеру
- Машиналық оқытуды және болжамды модельдеу әдістерін зерттеу
- Медициналық деректерді өңдеу және визуализациялау құралдарын меңгеру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Заманауи күрделі жүйелерді зерттеу мен әзірлеуде жүйелік теория мен жүйелік талдаудың ғылыми әдістерін анықтау;
- Биомедициналық ақпаратты ұсыну теориясының ерекшеліктерін сипаттай алу;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Медициналық ақпаратты өңдеу және талдау әдістерін жіктеу, оларды медициналық және биологиялық мәліметтерді талдауда дұрыс қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Деректердің үлкен көлемін өңдеумен байланысты биомедициналық есептерді шешудің әртүрлі тәсілдерінің негізінде жатқан қажетті математикалық модельдерді таңдау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Деректерді талдау нәтижелерін графиктер мен есептерде ұсыныңыз және клиникалар мен зерттеушілерге нәтижелер мен шешімдерді түсіндіріңіз.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Қазіргі заманғы аналитикалық құралдармен жұмыс істеу.
- Медициналық деректерді талдаудың жаңа әдістерін меңгеру.
Оқыту әдістері
- интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін пайдалану: жетекшілік ететін (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтар немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу);
- берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру;
- ақпарат және коммуникация (мысалы, кәсіби қолданбалы бағдарламалық пакеттерді пайдаланатын компьютерлік сыныптағы сабақтар);
- ізденушілік және зерттеушілік (оқу процесі кезіндегі студенттердің өз бетінше зерттеушілік әрекеті);
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зертханалық жұмыс "MATLAB/Python жүйесінде медициналық деректерді алдын ала өңдеу және тазалау" | 0-100 |
Зертханалық жұмыс "Медициналық мәліметтерді статистикалық талдау" | ||
Зертханалық жұмыс "Биомедициналық сигналдарды сүзу және талдау" | ||
Аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Зертханалық жұмыс "Патологияларды жіктеу және тану әдістері" | 0-100 |
Зертханалық жұмыс "Медициналық деректерді кластерлеу және аномалияны анықтау" | ||
Зертханалық жұмыс "Медициналық мәліметтерді визуализациялау" | ||
Зертханалық жұмыс "Медицинада болжамды талдау әдістерін қолдану" | ||
Аралық бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Оқу үлгерімінің ағымдағы бақылау нәтижелерін оқытушы студенттердің жеке тапсырмалар түрлерін орындап, тапсыру кезінде силлабусқа сәйкес жазып отырады. Тапсырмаларды орындау студенттердің сабаққа қатысуы мен үлгерімі журналында, сондай-ақ «Даллес әдіскерінде» студенттердің білімін ағымдағы бақылауға арналған электрондық есеп картасына жазылады. Студенттер оқу жоспарына сәйкес барлық тапсырмаларды сәтті орындаған жағдайда емтихан сессиясы басталғанға дейін рұқсат рейтингін алады. Оқытушы оқытушы ағымдағы және аралық бақылаудың барлық түрлерін жүргізеді және студенттердің ағымдағы оқу үлгерімінің сәйкес бағасын алады (ағымдық және аралық бақылау бағасының орташа арифметикалық мәні). Бұл жағдайда оқушылардың оқу жетістіктері әрбір орындалған тапсырма үшін 100 баллдық жүйе бойынша бағаланады. | Қойылған сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, объект туралы саналы білімдер жиынтығы көрсетіледі, тақырыптың негізгі ережелері нанымды ашылады; жауап ашылатын ұғымдардың, теориялардың, құбылыстардың мәнін көрсететін нақты құрылымды, логикалық жүйелілікті көрсетеді. Объекті туралы білім оны түсіну фонында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыста көрсетіледі. Жауабы әдеби тілде ғылыми тұрғыда берілген. Жауап беру барысында студент өз бетінше түзете алатын ұғымдарды анықтауда қателер болуы мүмкін. 95-100 ұпай Сұраққа толық, егжей-тегжейлі жауап беріледі, объект туралы саналы білімдер жиынтығы көрсетіледі, түсініктердің еркін әрекетінен, оның маңызды және маңызды емес белгілерін, себеп-салдарлық байланыстарын анықтай білуінен көрінеді. Объекті туралы білім оны түсіну фонында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыста көрсетіледі. Жауап ғылыми тұрғыда тұжырымдалған, әдеби тілде берілген, қисынды, дәлелді, автордың оқушы ұстанымын көрсетеді. | Қойылған сұраққа толық, бірақ жеткілікті дәйекті емес жауап берілді, бірақ сонымен бірге маңызды және маңызды емес белгілер мен себеп-салдар байланыстарын анықтау мүмкіндігі көрсетілді. Жауап логикалық және ғылыми терминдермен C+ 70-74 арқылы берілген. Студент ғылыми тұрғыдан өз бетінше түзетуге қиналатын негізгі ұғымдарды анықтауда 1-2 қате болуы мүмкін. Студент өз бетінше түзетуге қиналатын негізгі ұғымдарды анықтауда 1-2 қате болуы мүмкін. 75-79 ұпай Қойылған сұраққа жан-жақты жауап беріледі, маңызды және маңызды емес белгілерді, себеп-салдар байланыстарын анықтай білу қабілеттері көрсетіледі. Жауап анық құрылымдалған, логикалық және ғылыми түрде берілген. Дегенмен, кішігірім қателер немесе кемшіліктер жіберілді, жетекші сұрақтар арқылы түзетілді 80-84 ұпай Сұраққа толық, маңызды және маңызды емес белгілерді, себеп-салдарлық байланыстарды бөліп көрсету мүмкіндігі көрсетіледі, жауап анық құрылымдалған, логикалық, әдеби тілде қысқаша түрде келтірілген немесе ғылыми тұрғыдан түзетілген. 85-89 ұпай Сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, жауапта түсініктер, теориялар мен құбылыстардың мәнін көрсететін нақты құрылымы, логикалық бірізділігі көрсетіледі. | Берілген жауап толық немесе жеткілікті егжей-тегжейлі емес. Ұсынудың логикасы мен реттілігі бұзылған. Ұғымдарды ашуда, терминдерді қолдануда қателер болды. Студент маңызды және маңызды емес белгілерді және себеп-салдар байланыстарын өз бетінше анықтай алмайды. Студент жалпыланған білімді оның негізгі ережелерін мысалдар арқылы дәлелдеу арқылы мұғалімнің көмегімен ғана нақтылай алады. Сөйлеу дизайны түзетулер мен түзетулерді талап етеді. 60-64 ұпай Жауап толық емес баяндау логикасы мен реттілігінде елеулі бұзушылықтар бар; Ашық болып жатқан ұғымдардың, теориялардың, құбылыстардың мәнін анықтауда олардың маңызды және маңызды емес белгілері мен байланыстарын оқушының түсінбеуінен өрескел қателіктер жіберілді. Жауапта қорытындылар жоқ. Жалпылама білімнің нақты көріністерін ашу қабілеті көрсетілмейді. Сөйлеу дизайны түзетулер мен түзетулерді талап етеді. 55-59 ұпай Толық емес жауап берілді. Презентацияда қисынсыздық бар. Оқушы дәлелдеуге қиналады. Терминдерге, ұғымдарға, фактілер мен құбылыстарға сипаттама беруде елеулі қателер көп. Жауапта қорытындылар жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Қосымша сұрақтарға жауап бергенде студент білім арасындағы байланыстың бар екенін мұғалімнің нұсқауынан кейін ғана түсіне бастайды. 50-54 ұпай Анықтамаларда елеулі қателері бар сұрақ тақырыбы бойынша фрагменттелген білімді білдіретін толық емес жауап беріледі. Презентацияда бөлшектену мен қисынсыздық бар. Студент берілген ұғымның, теорияның немесе құбылыстың пәннің басқа объектілерімен байланысын түсінбейді. Презентацияда қорытындылар, ерекшеліктер немесе дәлелдер жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Оқытушының қосымша және нақтылау сұрақтары студенттің тек қойылған сұраққа ғана емес, пән бойынша басқа сұрақтарға да жауабын түзетуге әкелмейді. | Пәннің негізгі сұрақтарына жауаптар алынған жоқ. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Биомедициналық деректерді талдауға кіріспе
- Мәліметтерді алдын ала өңдеу және сүзгілеу әдістері
- Медициналық деректерді талдау үшін машиналық оқыту негіздері және статистика
- Биомедициналық сигналдарды өңдеу және талдау
- Патологияны тану әдістері
- Медициналық мәліметтерді кластерлеу және классификациялау әдістері
- Медициналық мәліметтерді визуализациялау әдістері
- Медицинадағы болжамды модельдеу негіздері
- Медициналық деректерді талдаудың автоматтандырылған жүйелері
Негізгі әдебиет
- Фролов А.В.Цифровая обработка биомедицинских сигналов и изображений. – Москва: МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2020. – 400 с.
- Кубланов В.С., Долганов А.Ю., Костоусов В.Б.Биомедицинские сигналы и изображения в цифровом здравоохранении: хранение, обработка и анализ. – Екатеринбург: УрФУ, 2021. – 350 с.
- Красько О.В. Статистический анализ данных в медицинских исследованиях / О. В. Красько. – Минск: МГЭУ им. А.Д. Сахарова, 2024. – Ч. I. – 127 с.
- В.Н.Канюков, А.А. Стадников, О.М. Трубина, А.Д. Стрекаловская Методы исследования в биологии и медицине: учебник / В.Н.Канюков, А.А. Стадников, О.М. Трубина, А.Д. Стрекаловская; Оренбургский гос. ун-т. – Оренбург: ОГУ, 2013. – 192с.
Қосымша әдебиеттер
- Васильев В.Г., Куженькин С.Н.Прикладная обработка биомедицинских изображений в среде MATLAB. – Санкт-Петербург: Лань, 2019. – 280 с.
- Макарова Н.В. Статистический анализ медико-биологических данных с использованием пакетов статистических программ Statistica, SPSS, NCSS, SYSTAT: методическое пособие / Н.В. Макарова; Всерос. центр экстрен. и радиац. медицины им. А.М. Никифорова МЧС России – СПб.: Политехника-сервис, 2012. – 178 с.
- Меньшиков В.В., Клинико-лабораторные аналитические технологии и оборудование./ Меньшиков В.В. - М. : Академия, 2007 – 240 с.
- Открытые курсы (МООК) по машинному обучению на Coursera – https://www.coursera.org/courses?query=machine%20learning