Металлургиядағы үдерістерді модельдеу және оңтайландыру

Абдулина Сауле Амангельдыевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Күрделі жүйелердің фазалық және химиялық тепе-теңдігін термодинамикалық талдаудың заманауи әдістері мен алгоритмдері, көп элементті гетерогенді орта, нәтижелердің шынайылығын бағалауды қамтитын термодинамикалық үлгілеу әдістері, металлургиялық процестерге қолданылатын термодинамикалық үлгілеудің ерекшеліктері мен нәтижелерін талдау, сипаттамасы мен қасиеттері, сондай-ақ HSC Сhemistry және Metsim бағдарламалар пакеттерінің мүмкіндіктері қарастырылады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Металлургиялық процестердің теориясы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны ауызша

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Металлургиядағы технологиялық процестер мен басқа да объектілерді компьютерлік модельдеудің теориялық негіздері мен практикалық дағдыларын меңгеру
Міндет
  • Осы процестерді зерттеу үшін және оларды әрі қарай оңтайлы басқару үшін маңызды процестерді модельдеудің әдістері мен практикалық әдістерін меңгеру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Металлургиялық эксперименттің мәні; негізгі статистикалық критерийлер және оларды бағалау; модельдеудің негізгі ұғымдары және n-факторлық эксперимент модельдерін құру әдістері; экспериментті сипаттайтын математикалық теңдеулерді алу әдістері; металлургиялық кәсіпорынның өндірістік қызметін Математикалық талдау әдістері.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Есепті дұрыс қою, шешім жолдарын анықтау және нәтижені болжау; эксперимент нәтижелері бойынша сызықтық және сызықтық емес регрессиялық модельдерді есептеу, олардың сәйкестігін тексеру және модельдерді таңдау туралы негізделген шешімдер қабылдау; оңтайлы іздеу үшін факторлық экспериментті жоспарлау, нәтижелерді талдау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Күрделі металлургиялық объектілердің математикалық модельдерінің құрамында көп мөлшерде ақпаратты өңдеуге мүмкіндік беретін компьютерлік модельдеуді меңгеру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Жеке, пәнаралық тақырыптағы топ мүшесі ретінде тиімді жұмыс жасаңыз, сонымен қатар команданы басқарыңыз.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Зерттеу нәтижелерін есептер, эсселер, Жарияланымдар және қоғамдық талқылаулар нысандарында ұсыну қабілеті, ғылыми зерттеулердің нәтижелерін пайдалану бойынша практикалық ұсыныстарды тұжырымдау қабілеті.
Оқыту әдістері

Пікірталас, топтық жұмыс, жеке оқыту

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Семестрлік тапсырмалар 0-100
Жеке тапсырмалар. Тесттік бақылау
2  рейтинг Семестрлік тапсырмалар 0-100
Жеке тапсырмалар. Тесттік бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Индивидуальные задания представлено логичное содержание; отражена актуальность рассматриваемой темы, верно определены основные категории; в заключении сформулированы развернутые, самостоятельные выводы представлено логичное содержание; раскрыта актуальность темы; имеются незначительные ошибки и недочеты по изученному материалу; в заключении сформулированы общие выводы представлено логичное содержание; актуальность темы раскрыта не полностью; теоретический анализ дан описательно, студент не отразил собственной позиции по отношению к рассматриваемым материалам; не сформулированы выводы не усвоено и не раскрыто основное содержание материала; отсутствие выводов и обобщений; отказ студента от ответа
Устные ответы по контрольным вопросам демонстрация глубокого и полного знания и понимания всего объема изученного материала; полного понимания сущности рассматриваемых понятий, явлений и закономерностей, теорий, взаимосвязей; умение составлять полный и правильный ответ на основе изученного материала; выделять главные положения, самостоятельно поддерживать ответ конкретными примерами, фактами; самостоятельно аргументировано делать анализ, обобщать выводы знание всего изученного программного материала; полный и правильный ответ на основе изученных теорий; незначительные ошибки и недочеты при воспроизведении изученного материала, определения понятий, неточности при использовании научных терминов или в выводах и обобщениях; материал излагается в определенной логической последовательности, но при этом допускается одна негрубая ошибка или не более двух недочетов, и студент может их исправить самостоятельно при требовании или при небольшой помощи преподавателя; в основном усвоил учебный материал; подтверждает ответ конкретными примерами в ответе допущены существенные отклонения от темы; анализ проблемы, предусмотренный вопросом, носит фрагментный, неполный характер; факты не всегда отделяются от мнений, но студент понимает разницу между ними не усвоено и не раскрыто основное содержание материала; отсутствие выводов и обобщений; грубые ошибки в ответе студента; существенное отклонение от темы и изучаемой программы в процессе изложения ответа; отказ от ответа
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Модельдер мен модельдеу түрлері, модельдердің жіктелуі
  • Металлургиялық процестерді модельдеу
  • Жүйелік талдау
  • Технологиялық жүйелерді оңтайландырудың математикалық әдістері
  • Математикалық модельдерді құрудағы ұқсастық теориясы және өлшемдерді талдау
  • Математикалық модельдерді құрудағы статистикалық әдістер
  • Таңдамалы үлестірімдерді жуықтау
  • Технологиялық процестердің материалдық және жылу баланстарын модельдеу
  • Модельдеудегі визуализация ұғымдары, визуализация әдістері
  • Металлургиялық процестерді модельдеу мысалдары
Негізгі әдебиет
  • Агеев, Н.Г. Моделирование процессов и объектов в металлургии. — Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2016. — 108 с.
  • Быкова, П.О. Моделирование объектов и процессов в металлургии. – Пермь: Изд-во Перм. гос. техн. ун-та, 2010. – 132 с.
  • Б. М. Горенский, Л. А. Лапина, А. Ш. Любанова, А. В. Паршаков, Р. А. Шигапов, С. В. Капустина. Моделирование процессов и объектов в металлургии. – Красноярск: ИПК СФУ, 2008. – 145 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Советов Б.Я. Моделирование систем: практикум / Б.Я. Советов, С.Ф. Яковлев.М.: Высш. шк., 1999.
  • Цымбал, В. П. Математическое моделирование металлургических процессов. - М.: Металлургия, 1986. - 240 с.