Сәулеттік сын

Иноземцева Татьяна Александровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Архитектуралық дизайнның шығармашылық процесінің маңызды және ажырамас бөлігі ретінде, сондай-ақ қазіргі сәулет өнеріндегі архитектуралық зерттеулерді дамыту контекстінде архитектуралық сынның теориялық, әдіснамалық және практикалық аспектілерін зерттеу және меңгеру.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Жобалау алдындағы анализ

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 45
Практикалық жұмыстар
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Шығармашылық емтихан сыни эссе түрінде.

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • магистранттарды сынның кәсіби ғылыми теориясы тұрғысынан "архитектуралық сын" ұғымдарының негіздерімен таныстыру, сынның сәулеттанудың басқа пәндерімен өзара іс-қимыл мәселелерін және кәсіби қоғамдастықтағы қазіргі заманғы сынның рөлін көрсету.
Міндет
  • кәсіби сәулет сынының қалыптасуы мен дамуының теориялық базасын зерттеу;
  • сәулет сынының ерекшелігімен және оның қоғам мен кәсіп дамуының қазіргі кезеңіндегі даму тенденцияларымен танысу;
  • материалдық объектілерді және сәулет қызметінің әртүрлі салаларын (ғылыми, жобалық, публицистикалық, білім беру) кәсіби сыни талдау негіздерін игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • сәулет сынының негізгі ұғымдарын, теориялық және әдіснамалық негіздерін білу;
  • архитектуралық сын жанрларының типологиясы мен түрлері туралы түсінікке ие болу;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • сәулет сынының жанрларын анықтау;
  • архитектурадағы форманы түсіндіру процесін сыни тұрғыдан зерттеу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • понимать роль и значение профессиональной критики как коммуникативной системы между архитектурой, дизайном и обществом;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • ауызша жазбаша және ауызша түрде идеяларды сауатты баяндау, сәулет процесінің құрамдас бөліктерін сыни бағалау, сондай-ақ сәулет-қала құрылысы қызметінің мәселелері бойынша кәсіби пікірталастарға қатысу;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • сәулет объектісіне өз бетінше сыни талдау жүргізу.
Оқыту әдістері

дәстүрлі технологиялар;

инновациялық технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Авторлық мақала: Дереккөздермен жұмыс нәтижелері. Библиографиялық тізім 0-100
Сыншылардың шығармашылығын талдайтын кесте
Бақылау жұмысы
Өздік жұмыс бойынша тапсырмаларды орындау
2  рейтинг Мақаланың аудармасы 0-100
Мақала мәтінін талдау
Эссе
Авторлық мақала
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Шығармашылық емтихан сыни эссе түрінде. Жұмыс барлық талаптарға толық жауап береді, сонымен қатар ғылыми жаңалығымен ерекшеленеді. Эссе тақырыбы толық ашылған, автордың ұстанымы айқын көрсетілген, логикалық және дәлелді тұжырымдар бар. Эсседе қарастырылған мәселені сенімді және толық сипаттайтын әлемдік сәулет-қала құрылысы теориясы мен практикасынан мысалдар келтірілген. Жұмыс барлық талаптарға толық жауап береді, сонымен қатар ғылыми жаңалығымен ерекшеленеді. Жалпы эссе тақырыбы ашылды; тұжырымдар тұжырымдалған, бірақ жеткілікті негізделмеген. Автордың ұстанымы жеткіліксіз. Әлемдік сәулет-қала құрылысы теориясы мен практикасынан мысалдар келтірілген, олар проблеманы ішінара және өте сенімді түрде сипаттамайды. Жалпы жұмыс қойылатын талаптарға жауап береді. Эссе тақырыбы толық ашылмаған, өз ұстанымы нашар көрсетілген, қорытындылар бар, бірақ олар негізделмеген; материал сәйкес келмейтін, тиісті дәлелсіз баяндалған. Әлемдік сәулет-қала құрылысы тәжірибесінен жеткілікті мысалдар келтірілмеген. Жұмыс қойылатын талаптарға сәйкес келмейді. Эссе тақырыбы ашылмаған; материал өзінің бағалауынсыз және қорытындысыз баяндалған. Немесе тұжырымдар дәлелденбеген. Әлемдік сәулет-қала құрылысы тәжірибесінен мысалдар жоқ.
Бақылау жұмысы Қатесіз және кемшіліксіз орындалған жұмыс үшін қойылады, тапсырмалардың кемінде 90% - ы орындалуы тиіс. Онда бір өрескел қатеден және бір кемшіліктен, үш кемшіліктен аспайтын жұмыс үшін қойылады. Тапсырмалардың 70-89% - ы орындалуы керек. Егер білім алушы барлық жұмыстың кем дегенде 50% -. дұрыс орындаған болса немесе төрт-бес кемшілік болған кезде бір өрескел қателік пен екі кемшілік, бір өрескел және бір өрескел қателік, үш өрескел қателік, бір өрескел қателік және үш кемшілік жіберген болса қойылады. Егер қателер мен кемшіліктер саны барлық тапсырмалардың 50% - дан азы қанағаттанарлық немесе дұрыс орындалған бағалау нормасынан асып кетсе қойылады.
Авторлық мақала: Мақаланың тақырыбы өзекті және ғылыми жаңалығымен ерекшеленеді. Құрылым мен дизайн барлық талаптарға сәйкес келеді. Тақырып толығымен ашылды, Мәтін негізделген тұжырымдармен қисынды түрде баяндалды. Кем дегенде 25 дереккөз пайдаланылды, оның ішінде 5-тен кем емес шет тілінде. Плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі кемінде 80% құрайды. Мақаланың тақырыбы өзекті және ғылыми жаңалығымен ерекшеленуі мүмкін. Құрылым мен дизайн барлық талаптарға сәйкес келеді, бірақ бірнеше маңызды емес кемшіліктерді қамтуы мүмкін тақырып толығымен дерлік ашылды, Мәтін жеткілікті негізделген қорытындылармен презентация логикасының шамалы бұзылуларымен көрсетілген. Кем дегенде 20 дереккөз пайдаланылды, оның ішінде 5-тен кем емес шет тілінде. Плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі кемінде 75% құрайды. Мақаланың тақырыбы өзекті. Құрылым мен дизайн қойылатын талаптарға сәйкес келеді, бірақ бірнеше маңызды емес кемшіліктерді қамтуы мүмкін тақырып толық ашылмаған, мәтін презентация логикасының бұзылуымен көрсетілген, қорытындылар аз сенімді. Кем дегенде 20 дереккөз пайдаланылды, оның ішінде 5-тен кем емес шет тілінде. Плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі кемінде 70% құрайды. Мақаланың тақырыбы маңызды емес. Құрылым мен дизайн қойылатын талаптарға сәйкес келмейді немесе көптеген маңызды кемшіліктерді қамтиды. Тақырып ашылмаған немесе мәтін презентация логикасынан айырылған, тұжырымдар дәлелденбеген. 20-дан аз дереккөз пайдаланылды, оның ішінде 5-і шет тілінде жоқ. Плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі 70% - дан аз.
Мақаланы талдау Мақаланы талдаудың барлық кезеңдері сауатты және толық көлемде орындалды. Мақаланы талдаудың барлық кезеңдері өте сауатты орындалды, бірақ толық көлемде емес – 70-тен 89% - ға дейін. Мақаланы талдаудың жеке кезеңдерінде қателер бар, ал талдаудың толықтығы 50-ден 69% - ға дейін. Мақаланы талдау өрескел қателіктермен, сондай – ақ толық емес көлемде-50% - дан аз.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе дәріс
  • Сәулет және дизайн
  • Сәулет өнері
  • Тарихи, теориялық және әдістемелік мәселелер
  • Сәулет сынының типологиясы
  • Сәулет өнері сәулет сынының нысаны ретінде
  • Сәулет сынының жанрлары
  • Сәулет журналы және сын
  • Сәулет өнері сәулет ойының дамуы туралы ғылым ретінде
  • Сәулет өнері сәулет ойының дамуы туралы ғылым ретінде
  • Сәулет өнері сәулет ойының дамуы туралы ғылым ретінде
  • Архитектуралық ойдың мұрасын игеру
  • Архитектурадағы пішінді түсіндіру процесі
  • Қазіргі заманның сәулет сыншылары
Негізгі әдебиет
  • Архитектуроведение и архитектурная критика [Текст] : учебное пособие / О. А. Шипицына. - 2-е изд., испр. и доп. - Екатеринбург : Архитектон, 2012. - 336 с.
  • Шипицына О.А., Тарасова И.В. Парадигма архитектурной критики: архитектурно-критическая деятельность в стратегическом измерении / О. А. Шипицына, И.В. Тарасова // Вестник Томского государственного архитектурно-строительного университета. – 2007. – №2. – С.52–59.
  • Швец А.В., Тарасова И.В. Доктринальная критика как один из методов архитектурной критики [Электронный ресурс] / А.В. Швец, И.В. Тарасова // Архитектон: известия вузов. № 46. Июнь 2014. - URL: http://archvuz.ru/2014_2/22
  • Кислых Т.А. Модель систематизации методов критического исследования архитектурного объекта [Электронный ресурс] / Т.А. Кислых // Актуальные проблемы архитектуры и дизайна: Мат-лы науч. студенческой конф. // Архитектон: известия вузов. № 22 (Приложение). 2008. – URL: http://archvuz.ru/2008_22/38
Қосымша әдебиеттер
  • Шипицына О.А. Место и значение критики в процессе обучения магистров архитектуры [Электронный ресурс] /О.А. Шипицына //Архитектон: известия вузов. – 2005. – №1(9). – URL: http://archvuz.ru/2005_1/9
  • Борев Ю.Б. Эстетика. В 2-х т. Т.2 – 5-е изд., допол. – Смоленск: Русич, 1997. – 640 с.
  • Раппопорт А.Г. К вопросу о смысле и перспективах развития архитектуроведения// Методологические проблемы современного архитектуроведения. – М.: ВНИИТАГ, 1989. С.6-39
  • Заварихин С.П. История и теория архитектурной критики: Учебное пособие. – Л., 1986
  • Рунге В., Сеньковский В. Основы теории и методологии дизайна: Учебное пособие. – М.: МЗ-Пресс, 2003. – 253 с.
  • Интервью с известными зарубежными критиками [Электронный ресурс]. http://archi.ru/world/
  • базы данных Scopus (scopus.com), Thomson Reuters (thomsonreuters.com), Академия Google (scholar.google.ru).