Қолайлы еңбек жағдайларын қамтамасыз ету жүйелерін есептеу мен жобалау
Сипаттама: Пән төтенше жағдайларда қауіпсіз еңбек жағдайларын қамтамасыз ету және қоршаған ортаны қорғау, өнеркәсіптік қауіпсіздік және қауіпсіздікті қамтамасыз ету құралдары мен жүйелері саласындағы қазіргі заманғы отандық және шетелдік әзірлемелерді оқытады; қауіптілікті сәйкестендіреді, оларды жүзеге асыру тәуекелін бағалайды, қауіптерден қорғау құралдары мен жүйелерін және тіршілік әрекетінің жайлы жағдайларын қамтамасыз ету тәсілдерін таңдайды.
Кредиттер саны: 5
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- қауіпсіздіктің, оның максимум өнімділігі кезінде еңбек жағдайлары зиянсыздығының теориялық және практикалық негіздерін білетін жас мамандарды даярлау, мамандарда адамның қауіпсіздігі мен қорғалғандығына қойылатын талаптармен тиімді кәсіптік қызметтің, оның денсаулығы мен жұмысқа қабілеттілігін, экстремальды жағдайларда әрекеттерге әзірлігін сақтудың үздіксіз бірлігі туралы ұғымды қалыптастыру.
Міндет
- адамдардың зақымдану немесе ауыру және олардың жұмысқа қабілеттілігін сақтау ықтималдығын минимумға келтіруден тұрады.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- - қауіпсіздік, қоршаған ортаны қорғау және еңбек қорғау облысындағы білімді тиімді пайдалану, әлеуметтік-гуманитарлық, табиғи, жалпы кәсіптік және арнайы ғылымдар, ойлау мәдениеті және өзінің кәсіптік қызметінің нәтижелерін баяндау облысында бағдарлану дағдыларын иелену керек
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- оқу және арнайы әдебиетпен жұмыс жасау, еңбек қорғау бойынша есептердің қойылымы және шешу, қорғаудың жеке құралдарын қолдануды меңгере білу; өндірісте мүмкін болатын қауіптілктер мен зияндылықтарды алдын ала көре білу және дер кезінде ескерте білу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- зиянды және нормативтік-құқықтық база, техникалық және жобалық құжаттамны, эксперименттік-зерттеу жұмыстарын және тіршілік әректінің қауіпсіздігі мен еңбек қорғауға қатысты барлық аспектілерде бақылауды, әзірлеу мен құрастыруды ұйымдастыру және жүргізу мәселелерінде құзыретті болу керек
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- жанаауи техникалармен жұмыс істеу, ақпараттық технологияларды ресурстарды қауіпсіз жұмыс істеу үшін қолдану
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- қауіпсіздік техникасы құжаттарымен жұмыс істеу, Қазақстан Республикасы Конституциясының негізгі ережелерінжәне тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі облысындағы нормативтік актілерді, өндірісте еңбек қорғауды басқару жүйесін, төтенше жағдайлар кезіндегі қауіпсіздіктің және қорғаудың әлеуметтік-экономикалық және экологиялық мәселелерін білу керек
Оқыту әдістері
1) дәстүрлі оқу қызметінің технологиялары (дәріс-семинар). 2) оқу-кәсіптік қызмет технологиясы. 3) проблемалық оқыту технологиясы. 4) дамыта оқыту технологиялары. 5) саралап оқыту технологиясы. 6) іскерлік ойын технологиясы.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Практикалық сабақтар | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Дәріс материалдарын тапсыру | ||
Нормативтік құжаттармен жұмыс | ||
Тестілеу | ||
2 рейтинг | Практикалық сабақтар | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Дәріс материалдарын тапсыру | ||
Нормативтік құжаттармен жұмыс | ||
Тестілеу | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Дәріс жазбасын тексеру және жеке ауызша сауалнама | Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | Ол күшті теориялық білімді көрсетеді, минологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуді еркін меңгереді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | Теориялық емес білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптасқан дағдыларын, дәлелді тұжырымдар мен мысалдар келтірудің жеткіліксіз дағдыларын көрсетеді, моно-логикалық сөйлеуді, минологияны, логикалық сөйлеуді және Ізбасарды жеткіліксіз меңгеруді көрсетеді-жіберуші түзеткен кезде ғана түзете алатын қателерді жояды. | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеудің әлсіз білімін көрсетеді, минологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, оқытушы түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық тапсырмаларды қорғау | Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды.қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, жаңа жағдайда білімді қолдана алады; зерттелетін және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде материалмен байланыс орната алады | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланыссыз берілген; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады | Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді | Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білімдер мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Жазбаша жұмыс, қорғау | Тақырып бойынша толық және біртұтас сурет, оның ішінде тақырып бойынша тарих, жетекші ғалымдар, қазіргі көзқарас, жағымсыз салдардың алдын алу әдістері мен әдістері | Мәселенің шығу тегі мен проблемалары толық ашылмаған. Жалпы алғанда, толық таным, мүмкін жеткіліксіз жүйеленген таным көрсетіледі | Эпизодтық, эскиздік білім, жүйеленбеген. | Failure to complete the task or complete ignorance of the material, problem |
Аралық тестілеу | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (90-100) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (70-89) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (50-69) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (0-49) |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Технологиялық процестердің қауіпсіздігі
- Нормативтік - құқықтық және нормативтік-техникалық база қауіпсіздікті қамтамасыз ету жүйелерін есептеу және жобалау
- Қауіпті өндірістік объектілердің өнеркәсіптік қауіпсіздігін қамтамасыз ету
- Өндірістік объектілерді орналастыруға қойылатын санитарлық-гигиеналық талаптар
- Жұмыс орнына және еңбек үдерісіне қойылатын санитарлық-гигиеналық талаптар
- Өндірістік үй-жайдың микроклиматы туралы түсінік
- Өндірістік желдету, түрлері, мақсаты, есептеу принциптері және конструктивтік орындалуы
- Жұмыс орнындағы ауаны шаңнан және зиянды химиялық заттардан тазарту
- Өндірістік жарықтандыру, жүйелер және түрлері
- Өндірістегі шу көздері, гигиеналық нормалау, шудан қорғау құралдары мен әдістері
- Өндірістегі діріл көздері
- Электр қондырғыларымен өзара әрекеттесуі кезінде адамдардың электр тогының зақымдануынан қорғау тәсілдері мен құралдарын жобалау
- Өрт қауіпсіздігін қамтамасыз ету жүйелері мен құралдарын есептеу және жобалау
Негізгі әдебиет
- 1. Трудовой Кодекс Республики Казахстан, 2016 г. 2. Закон Республики Казахстан «О гражданской защите, 2014 г. 3. СН РК 2.02-01-2014 "Пожарная безопасность зданий и сооружений" 4. Сборник нормативных актов Республики Казахстан по охране труда /под ред. Адбаевой К. А., Спатаева Н. Д., 2019. - 356 с. 5. Говоров Е. И., Степанов А. Т. Общие основы охраны труда.- Алматы.: РИК по УМЛ, 2013.— 113с.
Қосымша әдебиеттер
- 6 Безопасность жизнедеятельности./Под ред. С.В.Белова. 2-е изд. - М.: Высшая школа, 1999. 7 Безопасность жизнедеятельности. Безопасность технологических процессов и производств (Охрана труда). /П.П.Кукин, и др. - М.: Высш. шк., 1999. 8 Аманжолов Ж. , Охрана труда и техника безопасности; Астана : Фолиант,2011 9 Арустамов Э.А. Безопасность жизнедеятельности:Учебник для студентов высшего профессионального заведения-М.: Академия, 2008. 10 Аипов А.К., Охрана труда и безопасность жизнедеятельности; Учебное пособие,-Астана: Каз.УЭФМТ, 2013