Қазандық агрегаттарынан шығатын қалдықтарды азайтудың заманауи әдістері

Байдилдина Айжан Толеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән от жағу процесін ұйымдастырудың технологиялық әдістерімен, сондай-ақ шаң жинайтын және газ тазартатын жабдықты қолдану арқылы қазандықтардан атмосфераға ластаушы заттардың шығарындыларын азайтуды зерттейді. Онда аталған технологиялардың дамуы, қазіргі жағдайы және жетілдіру перспективалары қарастырылады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Қазан қондырғылары және бу генераторлары

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 75
СӨЖ 30
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Жану процесін ұйымдастырудың технологиялық әдістерімен, сондай-ақ шаң жинайтын және газ тазартатын жабдықты қолдану арқылы қазандық қондырғыларынан атмосфераға ластаушы заттардың шығарындыларын азайту жолдарын зерттеу
Міндет
  • ауаның ластануы тұрғысынан жылу электр станцияларының технологиялық сипаттамаларын зерттеу, - қазандық қондырғыларынан атмосфераға ластаушы заттардың шығарындыларына шектеулерді қарастыру; - қазандық қондырғыларынан ластаушы заттар шығарындыларының пайда болуының алдын алу технологияларын оқу, - ластаушы заттардан түтін газдарын тазарту технологияларын оқу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Қазандық қондырғыларында өтетін технологиялық процестерді білу және олардың ластаушы заттардың шығарындыларына әсерін түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Ластаушы заттардың шығарындыларын азайту технологияларын талдау және әзірлеу үшін қазандық қондырғылары туралы білім мен түсінікті қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Қазандық қондырғыларынан шығарындылардың пайда болу фактілерін теңестіру қабілетіне ие болу және технологиялық, экономикалық және экологиялық критерийлерді ескере отырып, оларды азайтудың ықтимал тәсілдері.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Қазандықтардың шығарындыларын азайту технологиялары бойынша өзекті мәселелерді тұжырымдап, талқылап, түсіндіре білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Қажетті қазандықты азайту технологиялары бойынша дағдыларға ие болыңыз жоғары дербестік дәрежесімен оқуды жалғастыру.
Оқыту әдістері

Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Студенттерді білімді іздеу мен басқаруға, өз бетінше есеп шығару тәжірибесін меңгеруге ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды бөліп көрсетуіміз керек: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; - оқу және ғылыми-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, білім беру дебаттары және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - студенттер іскерлік, рөлдік, симуляциялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (қашықтықтан оқытуды қоса алғанда) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Жүйелерден газ тәріздес шығарындыларды тазалау әдістері, құралдары және жабдықтары энергетикалық кешен және олардың қоршаған ортаға зиянды әсерін азайту сәрсенбі 0-100
Циклонды, электрофильтрді есептеу
Атом электр станцияларының негізгі және қосалқы жабдықтары және олардың қоршаған ортаға әсері
Бақылай жұмысы 1
ауызша сұрау
2  рейтинг Атмосфераға зиянды заттардың шекті рұқсат етілген шығарындыларының дисперсиясын және нормативтерін есептеу 0-100
Атмосфераға зиянды заттардың шығарылуын шектеу шаралары.
Атом электр станцияларында газды тазалау
Бақылай жұмысы 2
ауызша сұрау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Қоршаған ортаға қауіптілік дәрежесі бойынша салалардың жіктелуі
  • Өнеркәсіптің негізгі салалардың экологиялық проблемалары
  • Жылу электр станцияларының (ЖЭС) қоршаған ортаға әсері
  • Атом энергиясын пайдаланудағы экологиялық шектеулер
  • Энергетикалық кешен жүйелерінің, өнеркәсіптік кәсіпорындардың газ тәрізді қалдықтарын тазалау және олардың қоршаған ортаға зиянды әсерін азайту әдістері мен құралдары
  • Атом электр станцияларының негізгі және қосалқы жабдықтары және олардың қоршаған ортаға әсері
  • Атмосфераға зиянды заттардың шығарылуын шектеу шаралары
  • Атом электр станцияларында газды тазалау
  • Ластаушы заттардың шығарындыларын нормалау
  • Дренаждарды тазалау
Негізгі әдебиет
  • Экология энергетики: Учебное пособие / Под общей редакцией В.Я. Путилова. – М.: Издательство МЭИ, 2003. – 716 с.
  • Мельников А.А. Проблемы окружающей среды и стратегия ее сохранения / А.А. Мельников – М.: Академический проект; Гаудеамус, 2009. – 720 с.
  • Стриха И.И. Экологические аспекты энергетики: атмосферный воздух / И.И. Стриха, Н.Б. Карницкий – Мн.: УП»Технопринт», 2001 – 304 с.
  • Панин В.Д. Экология для инженера / В.Д. Панин, А.И Сечин, В.Д Федосов – М.: Издательский дом «Ноосфера», 2001. – 284 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Зайцев В.А. Промышленная экология / В.А. Зайцев – М.: МХТИ, 2000. – 291 с.