Development of electronic media products and advertising
Description: This course provides students with practical skills in developing digital products of the media market and advertising. The following issues are considered: the content and specifics of building an advertising communications system in the field of web-media, the concept of an organization's media product, practical techniques and methods for creating and improving a company's media product.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Principles of Marketing
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: Component by selection
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- preparation for such professional tasks as the collection and analysis of information for the development of media products, current and future planning of media activities. To lay the foundations of the role of marketing in the development of the media industry and the promotion of mass information products, on approaches to the implementation of advertising marketing tasks.
Objective
- -get acquainted with various tools used for the media market; -understand the goals and objectives of advertising; -define the concept of a media product and its role in promotion in the information market;
Learning outcome: knowledge and understanding
- Обучающиеся приобретают знания об основах медиапроизводства и рекламной индустрии, включая методы разработки идей и стратегии создания контента для привлечения аудитории и повышения узнаваемости бренда.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Освоение дисциплины позволяет применять полученные знания для создания медиапродуктов и разработки рекламных кампаний, включая процесс создания концепции, выбор подходящих медиа и форматов для целевой аудитории.
Learning outcome: formation of judgments
- Обучающиеся развивают способность критически оценивать медиапродукты и рекламные материалы, анализировать их эффективность и соответствие целям, а также формировать обоснованные выводы об их качестве и воздействии на аудиторию.
Learning outcome: communicative abilities
- Курс способствует развитию коммуникативных навыков для эффективного выражения идей через визуальные и текстовые форматы, позволяет овладеть инструментами взаимодействия с аудиторией и понимания потребностей различных сегментов.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- Обучающиеся осваивают навыки самообучения, учатся адаптироваться к новым тенденциям и технологиям в сфере медиапроизводства и рекламы, что способствует их постоянному профессиональному развитию и совершенствованию компетенций.
Teaching methods
When conducting training sessions, it is planned to use the following educational technologies: 1) technologies of problem- and project-oriented learning; Project-based learning is built as a process of finding a solution to a problem (theoretical or practical) through the formulation of several specific, logically related tasks. At the same time, the topics of the projects are formulated within the framework of the approved curriculum for the discipline. The project is carried out for a certain period of time and with a different composition of students (individual, pair, group training). 2) case study method (situation analysis); Case technology allows students to develop their creative abilities, forms the skills of performing complex tasks in small groups, helps specialists successfully master the ability to analyze an unforeseen situation, independently develop decision-making algorithms. 3) information and communication (including distance education) technologies. The use of modern information and communication technologies makes it possible to organize optimal interaction between a student and a teacher in order to achieve a learning outcome. 4) communication technologies (discussion, brainstorming as a form of creative, collective work to find solutions to the problems posed).
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
Period | Type of task | Total |
---|---|---|
Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
F | 0 | 0-24 |
Topics of lectures
- The concept, essence and properties of a media product
- Advertising, classification of types, means and forms of advertising activity , NPA about advertising
- The use of psychological techniques in the sale
- Sales funnel and advertising tools
- Goals, objectives, and functions of advertising
- Rules for successful advertising-what and how to advertise
- Personal brand: creation and promotion
- Advertising on social networks: channels and types
- Content plan, goals and basic rules of compilation, advertising content
- Interaction between the customer and the contractor when setting up advertising
Key reading
- 1. Интегрированные маркетинговые коммуникации : учебник для студентов вузов, обучающихся по специальностям «Маркетинг», «Рекламное дело», «Связи с общественностью» / И. М. Синяева, В. М. Маслова, О. Н. Романенкова, В. В. Синяев ; под редакцией И. М. Синяева. — Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2017. — 504 c. — ISBN 978-5-238-02309-0. — Текст : электронный // Электронно-библиотечная система IPR BOOKS : [сайт]. — URL: http://www.iprbookshop.ru/71238.html. 2. Шпаковский В.О., Егорова Е.С. PR-дизайн и PR-продвижение: Учебное пособие / В.О. Шпаковский, Е.С. Егорова. - Вологда: Инфра-Инженерия, 2018. - 452 с. - URL: http://znanium.com/bookread2.php?book=989613 3. Ананьева, Н.В. Рекламная деятельность : учеб. пособие / Н.В. Ананьева, Ю.Ю. Суслова. - Красноярск : Сиб. федер, ун-т, 2017. - 198 с. - URL: http://znanium.com/bookread2.php?book=1031865 4. Сенаторов А.. Контент-маркетинг: Стратегии продвижения в социальных сетях: Учебное пособие / А. Сенаторов. - М.:Альпина Паблишер, 2016. - 153 с. - URL: http://znanium.com/bookread2.php?book=1002559 5. Давыдкина И.Б. Социальная реклама в системе социальных коммуникаций и социального управления : монография / И.Б. Давыдкина. - М.:ИНФРА-М, 2018. - 126 с. - URL: http://znanium.com/bookread2.php?book=961951 6. Эйнштейн М. Реклама под прикрытием. Нативная реклама, контент-маркетинг и тайный мир продвижения в интернете / М. Эйнштейн. - М.:Альпина Паблишер, 2017. - 301 с. - URL: http://znanium.com/bookread2.php?book=1003009 7. Новикова, Т. Е. Психология телерекламы : учебно-методическое пособие / Т. Е. Новикова. — Нижний Новгород : ННГУ им. Н. И. Лобачевского, 2016. — 16 с. — Текст : электронный // Лань : электронно-библиотечная система. — URL: https://e.lanbook.com/book/153229. 8. Игнатьева О. В. Методические указания для самостоятельной работы студентов по дисциплинам «Продвижение СМИ», «Продвижение СМИ и SMM» для студентов бакалавриата по направлению 42.03.02 «Журналистика» всех форм обучения / О. В. Игнатьева; УлГУ, Фак. культуры и искусства. - Ульяновск : УлГУ, 2019. - Загл. с экрана. - Электрон. текстовые дан. (1 файл : 215 Кб). - Текст : электронный. - http://lib.ulsu.ru/MegaPro/Download/MObject/6888.
Further reading
- 1. Основы медиабизнеса : учебник для студентов вузов по направл. ВПО 030600 "Журналистика" / под ред. Е. Л. Вартановой. - Москва : Аспект Пресс, 2014. - 400 с. - (Учебники нового поколения) (Для бакалавров). - ISBN 978-5-7567-0724-3 (в пер.). . 2. Карпова С. В. РЕКЛАМНОЕ ДЕЛО [Электронный ресурс]: Учебник и практикум / Светлана Васильевна ; Карпова С.В. - 2-е изд. ; пер. и доп. - М. : Издательство Юрайт, 2015. - 431с. 3. Синяева И. М. РЕКЛАМА И СВЯЗИ С ОБЩЕСТВЕННОСТЬЮ [Электронный ресурс] : Учебник для бакалавров / Инга Михайловна ; Синяева И.М., Романенкова О.Н. - М. : Издательство Юрайт, 2015. – 552 с. 4. Ткаченко, Н.В. Креативная реклама: технологии проектирования : учебное пособие / Н.В. Ткаченко, О.Н. Ткаченко ; под ред. Л.М. Дмитриевой. - М. : ЮнитиДана, 2015. - 336 с. - (Азбука рекламы). - ISBN 978-5-238-01568-2 ; То же [Электронный ресурс]. - URL: http://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=114422 (25.06.2017).