Public relations
Description: The features of the implementation of modern PR projects and programs, their consideration in making managerial decisions are studied. The public relations model. Social marketing as a result of the mutual influence of public relations and marketing. The main areas of activity. Differences between propaganda and public relations. Corporate social responsibility. Corporate identity: features of creation and use. The mechanism of interaction with the media. Consumer behavior: definition, meaning, content. Factors influencing consumer behavior.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Principles of Marketing
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: Component by selection
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- дать знания о концепциях организации общественных связей
Objective
- дать возможность студентам освоить некоторые методы и технологии связей с общественностью в бизнесе и в политике.
Learning outcome: knowledge and understanding
- знать основные развития, теории и практики связи с общественностью; ключевые положения нормативно-правовых документов, регламентирующих деятельность в области PR, рекламы, СМИ
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- умение налаживать диалог с партнерами
Learning outcome: formation of judgments
- знать основные развития, теории и практики связи с общественностью; ключевые положения нормативно-правовых документов, регламентирующих деятельность в области PR, рекламы, СМИ
Learning outcome: communicative abilities
- владеть правилами организации мероприятий, управлением информационными потоками, инструментарием для изучения общественного мнения
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- развитие способности учиться, умение находить и анализировать информацию из различных источников; решение проблем; формирование исследовательских навыков
Teaching methods
Technology of problem and project-oriented training; technology research and development activities; communication technologies (discussion, press conference, brainstorming, educational debate and other active forms and methods)
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
Period | Type of task | Total |
---|---|---|
Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
F | 0 | 0-24 |
Topics of lectures
- Сущность паблик рилейшнз
- Функции и методы паблик рилейшнз
- Роль и место паблик рилейшнз в современном мире
- Работа с различными аудиториями потребителей
- Принципы паблик рилейшнз в основных сферах жизнедеятельности
- Формирование имиджа и престижа в паблик рилейшнз
- Планирование паблик рилейшнз деятельности: исследование, стратегия, тактика
- PR-мероприятия
- Паблик рилейшнз в системе коммуникаций: каналы и взаимодействие со СМИ
- PR-продвижение в интернете
Key reading
- 1. PR в бизнесе. Его разновидности : [Электронный ресурс] – URL : http://www.castcom.ru/publications/pr/PR-v-biznese-ego-raznovidnosti.html – 15.10 2017. 2. Емельянов, С. М. Как управлять общественным мнением [Электронный ресурс] / С. М. Емельянов. – URL: https://delovoymir.biz/kak–upravlyat–obschestvennym–mneniem.html – 23.09.2017. 3. Мамонтов, А. А. Практический PR. Как стать хорошим PR-менеджером. Версия 3.0 [Электронный ресурс] // Интернет-проект «ВикиЧтение», URL: https://marketing.wikireading.ru/11935 – 25.10.2017. 4. Байбардина, Т. Н. Поведение потребителей. Практикум / Т.Н. Байбардина, Г.Н. Кожухова. - М.: Издательство Гревцова, 2018. - 140 c. 5. Вертакова, Ю. В. Связи с общественностью / Ю.В. Вертакова, О.В. Согачева. - М.: ООО "ТНТ", 2017. - 316 c. 6. Ворошилов, В. В. Современная пресс-служба / В.В. Ворошилов. - Москва: Мир, 2018. - 224 c. 7. Гринберг, Т. Э. Коммуникационная концепция связей с общественностью. Модели, технологии, синергетический эффект / Т.Э. Гринберг. - М.: Издательство МГУ, 2018. - 328 c. 8. Кривоносов, А. Д. Основы теории связей с общественностью / А.Д. Кривоносов, О.Г. Филатова, М.А. Шишкина. - М.: Питер, 2017. - 384 c. 9. Кузнецов, В. Ф. Связи с общественностью. Теория и технологии / В.Ф. Кузнецов. - М.: Аспект пресс, 2018. - 304 c. 10. Асланов Т. PR-тексты. Как зацепить читателя. СПб: Питер, 2017 11. Бердников И. П., Стрижова А. Ф. PR-коммуникации. Практическое пособие. 2-е изд. М.: Дашков и К, 2017. 12. Связи с общественностью: Теория, практика, коммуникативные стратегии: учеб. пособие / под ред. В. М. Горохова, Т. Э. Гринберг. 2-е изд., испр. и доп. М.: Аспект Пресс, 2017
Further reading
- 1. PR в бизнесе. Его разновидности : [Электронный ресурс] – URL : http://www.castcom.ru/publications/pr/PR-v-biznese-ego-raznovidnosti.html – 15.10 2017. 2. Емельянов, С. М. Как управлять общественным мнением [Электронный ресурс] / С. М. Емельянов. – URL: https://delovoymir.biz/kak–upravlyat–obschestvennym–mneniem.html – 23.09.2017. 3. Мамонтов, А. А. Практический PR. Как стать хорошим PR-менеджером. Версия 3.0 [Электронный ресурс] // Интернет-проект «ВикиЧтение», URL: https://marketing.wikireading.ru/11935 – 25.10.2017. 4. Байбардина, Т. Н. Поведение потребителей. Практикум / Т.Н. Байбардина, Г.Н. Кожухова. - М.: Издательство Гревцова, 2018. - 140 c. 5. Вертакова, Ю. В. Связи с общественностью / Ю.В. Вертакова, О.В. Согачева. - М.: ООО "ТНТ", 2017. - 316 c. 6. Ворошилов, В. В. Современная пресс-служба / В.В. Ворошилов. - Москва: Мир, 2018. - 224 c. 7. Гринберг, Т. Э. Коммуникационная концепция связей с общественностью. Модели, технологии, синергетический эффект / Т.Э. Гринберг. - М.: Издательство МГУ, 2018. - 328 c. 8. Кривоносов, А. Д. Основы теории связей с общественностью / А.Д. Кривоносов, О.Г. Филатова, М.А. Шишкина. - М.: Питер, 2017. - 384 c. 9. Кузнецов, В. Ф. Связи с общественностью. Теория и технологии / В.Ф. Кузнецов. - М.: Аспект пресс, 2018. - 304 c. 10. Асланов Т. PR-тексты. Как зацепить читателя. СПб: Питер, 2017 11. Бердников И. П., Стрижова А. Ф. PR-коммуникации. Практическое пособие. 2-е изд. М.: Дашков и К, 2017. 12. Связи с общественностью: Теория, практика, коммуникативные стратегии: учеб. пособие / под ред. В. М. Горохова, Т. Э. Гринберг. 2-е изд., испр. и доп. М.: Аспект Пресс, 2017