Конкурс атауы: 2025-2027 жылдарға арналған «Жас ғалым» жобасы бойынша жас ғалымдардың зерттеулерін гранттық қаржыландыру.
Жоба жетекшісінің: Базарова Мадина Жомартовна.
Идентификаторлар:
- Scopus ID автора: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57105383700),
- ORCID 0000-0003-2580-6580 (ссылка https://orcid.org/0000-0003-2580-6580),
- Web of Science Researcher ID: ABG-3710-2021.
Жобаның зерттеу тобы
№ | ТАӘ | Жоба бойынша лауазымы | Сәйкестендіргіштері (Scopus Author ID, Researcher ID, ORCID, егер бар болса) және тиісті бейіндерге сілтемелері |
---|---|---|---|
1. |
Увалиева Индира Махмутовна |
Ғылыми кеңесші |
ResearcherID Web of Science: N-9474-2017, |
Жобаның аңдатпасы
Соңғы жылдары Қазақстанда «Цифрлық Қазақстан», "білім беруді дамытудың 2022-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы", "цифрлық трансформация тұжырымдамасы, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мен киберқауіпсіздік саласын дамытудың 2023 - 2029 жылдарға арналған тұжырымдамасы", "білім беруді дамыту жөніндегі тұжырымдама" сияқты жаңа мемлекеттік бағдарламаларды енгізумен байланысты білім беру жүйесін белсенді реформалау байқалуда 2024-2029 жылдарға арналған жасанды интеллект", "педагог мәртебесі туралы" Заң, Болон процесінің тұжырымдамасы," жаңа кәсіптер мен құзыреттер атласы", ҚР Кәсіби стандарттары. Бұл бағдарламалар мен стандарттар білім беру мазмұнын жаңарту және оқытушылардың біліктілігін арттыру қажеттілігін көрсетеді, өйткені жоғары оқу орындарына "білім, ғылым, шығармашылық және білім беру"орталықтарының рөлі беріледі. Қазақстан нарыққа бағдарланған инновациялық университет тұжырымдамасын үш негізгі құрамдас бөлікке: білім, ғылым және инновацияға негізделген қолдайды. Мемлекет адами ресурстарға инвестиция салуға, кәсіби дағдыларды дамытуға және ғылыми зерттеулер жүргізуге бағытталған. Сондай-ақ, білімге бағдарланған жаһандық экономиканың қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін білім беру жүйесін жаңғырту басымдық болып табылады. Бұл басымдықтарға ХХІ ғасырдың заманауи сын-қатерлеріне, инновациялық экономика талаптарына және қоғам мен жекелеген азаматтардың қажеттіліктеріне сәйкестік жатады. Қазіргі білім берудің негізгі бағыттарының бірі-өзгермелі әлемге бейімделе алатын, бәсекеге қабілетті және бірегей бола алатын тұлғаны дамыту. Өз білімін өз бетінше жаңарта алатын, пайдалы ақпарат алып, мақсаттары мен құндылықтарын жүзеге асыра алатын шығармашылық тұлғаны қалыптастыру маңызды. Ол үшін ғылым, математика, технология және инженерия сияқты негізгі академиялық салаларда танымдық-зерттеу қызметін белсенді пайдалану ұсынылады.
STEM-білім беру элементтері бар оқытушылардың біліктілігін арттыру процесін онтологиялық модельдеуді зерттеудің өзектілігі бірнеше факторларға байланысты. Біріншіден, STEM пәндеріне (ғылым, технология, инженерия, математика) назар аудару өсуде, өйткені олар инновация мен экономика үшін маңызды. Екіншіден, АКТ-ны дамыту оқытудың жаңа әдістері мен модельдеріне әкеледі. Үшіншіден, оқытушылардың біліктілігін арттырудың онтологиялық моделі жекелендірілген білім беру бағдарламаларын құруды және енгізуді жеңілдетуі мүмкін.
Мақсаты еңбек нарығының заманауи талаптарына сәйкес келетін мамандарды даярлау тиімділігін арттыру үшін STEM-әдістер мен заманауи цифрлық технологияларды біріктіретін оқытушылардың біліктілігін арттыру процесінің бейімделген онтологиялық моделін әзірлеу.
Жобаның күтілетін нәтижелері және алынған нәтижелері:
Год |
Зерттеу бойынша алынған нәтижелері. |
---|---|
2025 жыл |
Оқытушылардың құзыреттерін қарқындату процесінде STEM-тәсіл және онтологиялық инжиниринг саласындағы әлемдік тәжірибені зерделеу. Оқытушылардың біліктілігін арттыру процестерін талдау және онтологиялық модель құру құралдарын таңдау. |
2026 жыл |
Оқытушылардың біліктілігін арттыру процесіне тиімді интеграциялануы мүмкін негізгі STEM әдістерін анықтау. STEM-білім беру элементтері бар оқытушылардың біліктілігін арттыру процесінің онтологиялық білім базасының ақпараттық моделін әзірлеу. |
2027 жыл |
STEM-білім беру элементтерін пайдалана отырып, оқытушылардың біліктілігін арттыру процесінің бейімделген онтологиялық моделін әзірлеу. STEM әдістері мен заманауи цифрлық технологияларды біріктіретін оқытушылардың біліктілігін арттыру процесінің онтологиялық моделін қолдаудың цифрлық платформасының пилоттық жобасын әзірлеу және тестілеу. |
Инфографика
Соңғы өзгерістер күні:02.06.2025