Educational program

More details
Code – Speciality

6B04107 - Social media marketing


(Joint EP - Международный университет информационных технологий (г.Алматы))-
The aim of the educational program

Подготовка высокопрофессиональных дипломированных специалистов в области маркетинга, профессионально владеющих технологиями медиапланирования, разработки и реализации стратегий в цифровой среде, инструментами цифровых и маркетинговых коммуникаций для реализации поставленных бизнес-задач и достижения целей развития компании.

Graduate model
Graduate qualification Professional sphere:

- организация и осуществление управленческой деятельности отдела social media маркетинга организации;
- организация регулярного процесса работы с контентом в компании: создание уникального контента от идеи до реализации с привлечением внутренних и внешних подрядчиков (дизайнер, фотограф, видео-оператор, монтажер), написание, редактирование и публикация контента в соц.сетях и на различных интернет площадках;
- разработка контент-стратегии и воплощение ее в реальность: умение составить и реализовать контент планы в зависимости от сегментов ЦА и каналов коммуникаций, а также с учетом целей компании.
The object of professional occupation:

Различные экономические структуры, социологические службы, межотраслевые комплексы, акционерные общества, хозяйственные товарищества, некоммерческие организации, предпринимательство
Types of professional occupation:


Functions of professional occupation:

- настройка и ведение контекстной, таргетированной и ретаргетированной рекламы;
- разработка контент-плана, создание, продвижение и оптимизация в социальных сетях;
- анализ статистических данных SMM-продвижения компании, мониторинг упоминания бренда в социальных сетях, анализ инструментов конкурентов, разработка новых каналов и методов для продвижения;
- администрирование различных цифровых площадок присутствия компании;
- построение карты потребителей: сегментирование аудиторий, портрет ЦА, анализ потребностей, формирование уникального торгового предложения
Graduate competences map
Formed core competencies Program outcome
1. Evaluate different situations based on a holistic systemic scientific worldview Analyze information of philosophical and historical content, methods of discussion and controversy
Express a thought, reasonably defend one’s own opinion on issues of social significance
2. Carry out cultural and verbal communication using modern communication tools and technologies Demonstrate proficiency in written, oral, and non-verbal communication
Search and process information using ICT
3. Define a person in a social environment and focus on a healthy lifestyle Express knowledge of holistic personality in economic and legal environment
Apply methods of ensuring the safety of social systems in order to preserve, develop and effectively function of an individual, society and the state
4. The ability to identify trends in the development of the economy, to collect, process and analyze data necessary for solving professional tasks. Master concepts and categories in the field of economics, management, marketing, understand market processes and relationships.
Have the skills to collect, process and analyze statistical information using mathematical methods.
5. The ability to create and promote a communication and media product in demand by society, including using digital technologies. Be able to work with hardware, information and communication technologies to solve the tasks of professional activity.
To create a professional modern media product in digital, written, auditory, visual forms, demanded by the target audience.
6. The ability to develop a communication strategy and determine the order of its implementation in accordance with the socio-political situation. Develop an effective strategy of social communication in the field of mass media.
To create a favorable image of the company in order to increase the economic efficiency of economic activity.
7. The ability to plan and implement projects and activities aimed at implementing the marketing strategy of the organization. Demonstrate oral and written professional communication skills.
Be able to effectively use modern social media marketing tools.
8. The ability to develop and post unique text and visual content necessary for the implementation of the SMM marketing plan. Be able to generate original and edit existing visual corporate content on various Internet sites of the company's presence.
Evaluate options for management decisions in the field of SMM activity, develop proposals for their improvement, taking into account the criteria of effectiveness and risks.
9. The ability to carry out activities of the SMM marketing communication unit: attracting an audience, working with the brand's reputation in social networks. Plan, coordinate and make a correct assessment of the effectiveness of ATL, BTL, promotional events.
Proficiency in conducting partner projects and advertising campaigns online and offline, event events, PR.
Modular Curriculum
Secondary disciplines Base disciplines Profiling disciplines