Білім беру бағдарламасы

Код – Мамандық 7M05305 - Жасыл химия және тұрақты даму
Білім беру бағдарламасының мақсаты

химия өнеркәсібі мамандарын экологиялық қауіпсіз технологиялар мен үрдістерді әзірлеуге және енгізуге дайындау. Бағдарлама экологиялық проблемалар туралы хабардарлықты арттыруға, өндірістік объектілердің тұрақтылығын жақсартуға және химиялық үрдістердің қоршаған ортаға теріс әсерін азайтуға бағытталған

Түлек моделі
Түлектің біліктілік сипаттамасы Мамандар лауазымдарының тізбесі:

экономиканың барлық салалары, индустрия, ауыл және коммуналдық шаруашылық, өндіріс және тұтыну салалары, қоршаған ортаны қорғау саласындағы мемлекеттік органдар, экологиялық қызметтер, ғылыми-зерттеу орталықтары, институттар, зертханалар
Кәсіби қызмет объектісі:

- академиялық және салалық ғылыми-зерттеу институттары;
- өндірістік кәсіпорындар, фирмалар және химия-аналитикалық зертханалар;
- ішкі істер органдары, криминалистикалық зертханалар.
- мемлекеттік, аймақтық және муниципалды басқару органдары,
- экологиялық білім беру орталықтары,
- экологиялық, химиялық-аналитикалық, кәсіпорындар мен мекемелердің бөлімшелері
Кәсіби қызмет түрлері:

- өндірістік-технологиялық;
- эксперименттік-зерттеу;
- білім беру (педагогикалық, оқу-тәрбие);
- өндірістік-басқарушылық;
- ұйымдастыру-технологиялық;
- ғылыми-зерттеу;
- жобалау.

Кәсіби қызметінің функциялары:

- қоршаған ортаның жай-күйіне мониторинг жүргізу,
- мемлекеттік бақылау желісінің жұмысын жоспарлау, ұйымдастыру және үйлестіру,
- қоршаған ортаның жай-күйі туралы есептер, ақпараттық материалдар дайындау,
- қоршаған орта сапасының жай-күйі туралы ақпарат беру,
- жоғары және өте жоғары ластану жағдайлары туралы ақпарат беру,
-бақылау желісінің химиялық-талдамалық қызметтерін әдістемелік қамтамасыз ету бойынша жұмыстарды ұйымдастыру,
- қоршаған орта сапасының деректерін талдау және өңдеу,
- жедел-өндірістік өнімді дайындау және шығару
- сынақты ұйымдастыру және алынған зерттеу нәтижелерін енгізу,
- шығарылатын өнімді дайындау үшін есептеулерді орындау
Маманның құзыреттілік картасы
Қалыпталатын негізгі құзыреттер Оқыту нәтижелері
1. Белгілі бір жағдайға сәйкес келетін қарым-қатынастың әртүрлі стильдері мен формаларын қолдана отырып, өз ойларыңызды ауызша және жазбаша түрде тиімді жеткізе білу, қақтығыстарды сындарлы түрде шеше білу, келіспеушіліктерді шешудің және ұжымдағы стрессті азайтудың оңтайлы тәсілдерін іздеу, контекст пен аудиторияны ескере отырып, әртүрлі дереккөздерді қолдана отырып, ақпаратты талдау, құрылымдау және беру мүмкіндігі Педагогикалық қызмет, ғылыми зерттеулер жүргізу, жариялау, ғылыми-әдістемелік жұмысты жүзеге асыру, мамандық бейіні бойынша оқу-әдістемелік әзірлемелерді енгізу туралы білімдерін көрсету
Барлық деңгейлердегі қоршаған ортаның жай-күйін бақылау үшін экологиялық, әлеуметтік және экономикалық факторларды біріктіретін кешенді шешімдерді әзірлеу және осы саладағы болашақ мамандарды тиімді оқыту және тәлімгерлік ету үшін жүйелік тәсілді қолдану
2. экологиялық проблемаларды әртүрлі деңгейлерде (жергілікті, аймақтық, жаһандық) анықтау және бағалау қабілеті, экологиялық процестерді, тұрақты даму принциптерін және табиғи ресурстарды сақтау принциптерін түсіну, әртүрлі әрекеттердің экожүйелер мен табиғи ресурстарға әсерін талдау және бағалау қабілеті, экожүйелердің жағдайын жақсартуға және табиғи ресурстарды тұрақты пайдалануға бағытталған жобаларды жоспарлау, ұйымдастыру және бақылау мүмкіндігі Тұрақты дамудың негізгі тұжырымдамаларын және табиғатты ұтымды пайдалану қағидаттарын түсіну, әртүрлі деңгейдегі ағымдағы экологиялық проблемаларды талдау және білім алушылардың зерттеу дағдыларын диагностикалауды жүргізу
Қоршаған ортаға әсерді барынша азайтуды ескере отырып, қоршаған орта сапасының деректерін талдай және өңдей білу, табиғи ресурстарды тұрақты пайдалануға бағытталған ғылыми зерттеулер мен технологиялардың әдістерін, әдіснамаларын қолдана білу
3. химиялық процестер мен технологиялардың экологиялық тұрақтылығын олардың адам денсаулығына, экожүйеге және табиғи ресурстарға әсері тұрғысынан бағалау қабілеті, улы немесе жаңартылмайтын материалдарды баламалы экологиялық қауіпсіз ресурстармен алмастыру әдістерін білу және қолдану, тұрақты дамуға бағытталған химиялық процестер мен өнімдерді әзірлеу және таңдау кезінде экологиялық және экономикалық аспектілерді ескеру мүмкіндігі Жасыл химияның негізгі принциптерін білу, экологиялық және әлеуметтік аспектілерді, сондай-ақ қоршаған ортаға ықтимал қауіптерді ескере отырып, химиялық заттар мен өнімдердің өмірлік циклін талдай білу
Химиялық үрдістер мен технологияларды сыни тұрғыдан бағалау, қоршаған орта сапасының деректерін талдау және өңдеу арқылы олардың тұрақтылығы мен экологиялық тәуекелдерді азайту үшін жақсартуларды ұсыну
4. химиялық процестердің қоршаған ортаға әсерін бағалау үшін мониторинг барысында алынған деректерді жинау, өңдеу және түсіндіру, қоршаған ортадағы (суда, ауада, топырақта) ластаушы заттар мен улы компоненттерге мониторинг жүргізу әдістері мен құралдарын білу, қоршаған ортаның сапасын бақылау және экологиялық қауіптерді анықтау үшін бақылау жүйелерін жобалау және енгізу мүмкіндігі Қоршаған ортаға химиялық әсерді бақылау және болжау үшін химиялық заттар мен үрдістердің өмірлік циклін бағалау
Қоршаған ортаның жай-күйін бақылау жүйелерін әзірлеу және енгізу, экологиялық тәуекелдерді басқару стратегияларын әзірлеу үшін жүйелі тәсілді қолдана білу, бақылау желісінің химиялық-талдамалық қызметтерін әдістемелік қамтамасыз ету жөніндегі жұмыстарды ұйымдастыру дағдысына ие болу
5. Ғылыми-педагогикалық қызметке деген қабілеттілік, оның ішінде: ғылыми зерттеулерді жүргізудің жұмыс жоспарлары мен бағдарламаларын әзірлеу; ғылыми-техникалық ақпаратты жинау, өңдеу, талдау және жүйелеу; эксперименттің әдістемелерін әзірлеу және өткізуді ұйымдастыру; ғылыми-техникалық есептерді дайындау; педагогикалық қызметті жүзеге асыру; оқу-әдістемелік әзірлемелерді енгізу Ғылыми зерттеулер жүргізу үшін кәсіби деңгейде шет тілін меңгеру дағдысын қолдану, зерттеулердің алынған нәтижелерін сынауды ұйымдастыру және енгізу мен әртүрлі деңгейдегі бұқаралық ақпарат құралдарында өзекті мақалаларды жариялау тәжірибесіне ие болу
Ғылыми жобаларды іске асыру шеңберінде зерттеулер мен әзірлемелер жүргізуді ұйымдастыруды жүзеге асыру; оларды практикалық қолдану бойынша ұсынымдар әзірлеу, бакалавриаттың семинар/практикалық сабақтарын өткізу кезінде пәндік салада психологиялық-педагогикалық білім мен білімнің интеграциясын қамтамасыз ету
6. өндірістік процестерді оңтайландыру және табиғатқа әсерді азайту үшін қоршаған ортаны қорғау саласындағы экологиялық стандарттар мен нормативтерді әзірлеу және қолдану қабілеті, қалдықтарды азайту, қайта өңдеу тиімділігін арттыру және қоршаған ортаға әсерді азайту жөніндегі бағдарламаларды енгізуді қоса алғанда, кәсіпорындардағы экологиялық жағдайды жақсарту жөніндегі стратегиялар мен жоспарларды әзірлеу қабілеті Қолданыстағы ұлттық және халықаралық экологиялық стандарттарды, өндірістік экологиялық бақылауды реттейтін нормативтік актілер мен талаптарды және ғылым саласындағы нормативтік құқықтық актілерді білу
Өндірістік үрдістермен байланысты экологиялық тәуекелдерді бағалау, сондай-ақ осы тәуекелдерді барынша азайту және экологиялық қауіпсіздік стандарттарын сақтау жөніндегі жоспарларды әзірлеу, ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды орындауға қатысу, тәжірибеге бағдарланған оқыту әдістері мен технологияларын қолдана отырып, кәсіптегі инновацияларды оқу үрдісіне экстраполяциялау қабілеті
Модульдік оқу жоспары
Базалық пәндер Кәсіптік пәндер Қосымша оқу түрлері