Білім беру бағдарламасы

Толығырақ
Код – Мамандық 7M11201 - Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі
Білім беру бағдарламасының мақсаты

қауіпсіздік, еңбек және қоршаған ортаны қорғау саласындағы білім беру, ғылыми және экологиялық қызметтің инновациялық сипатын қамтамасыз ету үшін ғылымды және өнеркәсіптің жоғары технологиялық секторларын дамытуда жаңа формациядағы кадрларды даярлау

Түлек моделі
Түлектің біліктілік сипаттамасы Мамандар лауазымдарының тізбесі:

әскери-өнеркәсіптік кешен, индустрия, ауыл және коммуналдық шаруашылық, өндіріс және тұтыну салалар, тіршілік қауіпсіздігі,еңбекті және қоршаған ортаны қорғау, төтенше жағдайларда қорғану салаларының мемлекеттік органдары, экологиялық қызметтер, экономиканың барлық салалары, ғылыми-зерттеу орталықтары, институттар, зертханалар
Кәсіби қызмет объектісі:

ақпараттық жүйелер мен оларды құрауыштар, табиғатты құраушы, техногендік, әлеуметтік әсер ететін кәсіпорындар мен ұйымдар; су, жер, биотикалық және өзге де ресурстар; тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін, қоршаған ортаны қорғауды анықтайтын факторлар; төтенше жағдайларда технологиялық жүйелерді, желілерді әзірлеумен, енгізумен және пайдаланумен және қорғаумен айналысатын ұйымдар; өрт, экологиялық, химиялық, радиациялық және басқа да қауіптерді болдырмауға мүмкіндік беретін әртүрлі меншік нысанындағы, жобалау-іздестіру институттары, бюролары, фирмалар мен т. б.
Кәсіби қызмет түрлері:

- ұйымдастырушылық-басқарушылық;
- инновациялық;
- ұйымдастырушылық-басқарушылық;
- инновациялық;
- жобалық-технологиялық;
- жобалық-конструкторлық;
- өндірістік-технологиялық;
- эксперименттік-зерттеушілік;
- сервистік-пайдалану және т.б.
Кәсіби қызметінің функциялары:

- тіршілік қауіпсіздігі, еңбекті және қоршаған ортаны қорғау, төтенше жағдайларда қорғау жағдайларын жасау жөніндегі зерттеу жұмыстарды жүргізу;
- қауіпсіздік техникасы, еңбекті және қоршаған ортаны қорғау бойынша оқыту және нұсқама жүргізу;
- тіршілік қауіпсіздігі, қоршаған ортаны қорғау бойынша талаптардың орындалуын бақылауды жүзеге асыру.
Маманның құзыреттілік картасы
Қалыпталатын негізгі құзыреттер Оқыту нәтижелері
1. Қазіргі заманғы ғылыми жетістіктерді талдау мен бағалауда жүйелі ойлау, зерттеу және практикалық міндеттерді шешу кезінде жаңа идеяларды тудыру. Өмір тіршілігінің қауіпсіздігі, еңбекті және қоршаған ортаны қорғау саласында күрделі инженерлік-техникалық шешімдерді әзірлеуді жүзеге асыру
Жоғары техногендік тәуекел аймағы мен жоғары ластану аймағын бағалау және болжау саласында білімге ие болу
2. Жобалау-технологиялық қызметке қабілеттілік, соның ішінде: жобаларды әзірлеуге техникалық тапсырма дайындау; жобалар бойынша есептер жүргізу; әдістемелік және нормативтік құжаттарды әзірлеу; өндірістік нысандардың жағдайлары мен жобаларына сараптама жасау; қоршаған отаны қорғау және өмір тіршілгінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін үрдістерді жобалау; жоспарлау құжаттамасын әзірлеу Кәсіби қызметте ұйымдастырушылық және басқару дағдыларын қолдана білу
Өмір сүрудегі және қызметтегі маңызды басымдылықтар ретінде қарастырылатын қауіпсіздік және қоршаған ортаны қорғау мәселелерінде қарастырылатын қауіпсіздік мәдениетін және тәуекелге бағдарланған ойлауды түсіндіру кезінде білімге ие болу
3. Ұйымдастыру-басқару қызметіне деген қабілеттілік, оның ішінде: ұжым жұмысын ұйымдастыру; жұмыстарды орындау кезінде оңтайлы шешімдерді іздеу; өндірістік жарақаттанудың, кәсіптік аурулардың, экологиялық бұзушылықтардың алдын алу; өнертабысқа өтінім дайындау Әр түрлі ақпарат көздерін қолдана отырып, өз бетінше білім алу дағдыларына ие болу
Педагогикалық қызмет туралы білімге ие болу, ғылыми зерттеулер жүргізу, жариялау, ғылыми-әдістемелік жұмысты жүзеге асыру, мамандық бейіні бойынша оқу-әдістемелік әзірлемелерді енгізу. білім алушылар арасында тәрбие жұмысын жүргізу
4. Ғылыми-педагогикалық қызметке деген қабілеттілік, оның ішінде: ғылыми зерттеулерді жүргізудің жұмыс жоспарлары мен бағдарламаларын әзірлеу; ғылыми-техникалық ақпаратты жинау, өңдеу, талдау және жүйелеу; эксперименттің әдістемелерін әзірлеу және өткізуді ұйымдастыру; ғылыми-техникалық есептерді дайындау; педагогикалық қызметті жүзеге асыру; оқу-әдістемелік әзірлемелерді енгізу Эксперимент нәтижелерін шығармашылық тұрғыдан түсінуге жұмылдыра білу, ғылыми (ғылыми-техникалық, инновациялық) жобаларды іске асыру шеңберінде зерттеулер мен әзірлемелерді жүргізуді ұйымдастыруды жүзеге асыра білу, оларды практикалық қолдану бойынша ұсынымдар әзірлеу, ғылыми идеялар ұсыну және кәсіби қызметтің қорытындыларын қойылатын талаптарға сәйкес ресімделген есептер, рефераттар, мақалалар түрінде ұсыну
Ғылыми зерттеулер жүргізу үшін кәсіби деңгейде шет тілін қолдану дағдыларын меңгеру
5. Ғылыми-зерттеу қызметіне қабілеттілік, оның ішінде: зияткерлік меншік объектілерін тіркеу және қорғау, патенттік зерттеулер жүргізу; қабылданған шешімдерді негіздей отырып, жобаланатын объектілердің әрекет ету қағидаттарын және құрылысын сипаттау; жобаның инновациялық әлеуетін, инновациялық тәуекелдерді бағалау Қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі саласындағы жаңа жаңалықтарды қолдана білу, оларды техникалық жүйелер мен құрылғыларды құру үшін пайдалану мүмкіндіктерін талдау, терең кәсіби білімді қажет ететін кәсіби қызмет барысында туындайтын міндеттерді тұжырымдау және шешу, қоршаған ортаны қорғау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі саласында сараптамалық бағалау жүргізу
Атмосфераның, гидросфераның және литосфераның шекті ластану нормаларын есептеу үшін қажетті материалдарды дайындау, мониторинг жүргізуді, оның ішінде өңірлік және жаһандық мониторинг жүргізуді жүзеге асыру, алынған деректер негізінде жағдайдың дамуының қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді болжамын жасау, кәсіпорын орналасқан ауданда қоршаған ортаның нормативтік жай-күйін қамтамасыз етуді бақылауды жүзеге асыру
6. Адамға қауіптің әсер ету механизмдерін талдау, зиянды заттардың уытты әсер ету механизмінің ерекшелігін, энергетикалық әсер ету және зиянды факторлардың аралас әсер ету ерекшеліктерін ескере отырып, адам ағзасының тіршілік ету ортасының қауіптерімен өзара әрекет ету сипатын анықтау қабілеті мониторинг жүргізу, оның ішінде өңірлік және жаһандық мониторингтік зерттеулер жүргізу, алынған деректер негізінде жағдайдың қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді дамуынның болжамын жасау
тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласындағы жаңа жаңалықтарды бағдарлай білу, техникалық жүйелер мен құрылғыларды құру үшін оларды келешекте пайдалану және тереңдетілген кәсіби білімді талап ететін кәсіби қызмет барысында туындайтын міндеттерді тұжырымдау мен шешу, сонымен бірге тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласында сараптамалық бағалауды жүргізе білу
Модульдік оқу жоспары
Базалық пәндер Кәсіптік пәндер Қосымша оқу түрлері