Лингвистикалық есептерді шешудің практикумы
Сипаттама: Лингвистикалық есептер тіл білімі, формальды логика, математика саласындағы ұғымдар жүйесін анықтайды. Тұлғаның дамуы мен өзін-өзі жетілдірудегі тілдің рөлі туралы мәліметтер. Білім алушылардың сөйлеуі мен ойлауын дамыту бойынша жұмыс жасалатын логикалық ұғымдар; лингвистикалық тапсырмаларды шешу барысында Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар, тапсырмалар, конкурстар.
Кредиттер саны: 3
Пререквизиты:
- Алгебра және геометрия
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 30 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Курстың мақсаты - студенттердің лингвистикалық, коммуникативтік, тілдік құзыреттілігін қалыптастыру, когнитивті қызығушылықты дамыту, жалпы білім беру дағдылары.
Міндет
- студенттердің білімін тілдік мәселелерді шешу үшін қажетті психология, математика, логика, лингвистикадан байытуға үлес қосу;
- студенттердің шығармашылық белсенділігін ынталандыру, тиімді, жемісті ойлау сапасын дамыту үшін арнайы таңдалған тапсырмалардың көмегімен; ойлау стратегиясы;
- әр түрлі типтегі лингвистикалық мәселелерді шешу әдістерін үйрету;
- орыс тілінің сабақтары, шет тілі, математика, логика арасындағы байланысты жүзеге асыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- 1. Ақыл-ой қызметінің тәсілдерін қолдану тәжірибесін жинақтау. 2. Түрлі танымдық тапсырмаларды шешуде идеяларды білу және дәлелдеу. 3. Дәлелдің құқықтық бағдарын түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Әртүрлі жағдайда, лингвистикалық және қолданбалы есептерді шешу кезінде жүйелік-құрылымдық талдау әдістерін, тәсілдерін, заңдылықтарын, өзара байланысын, әдістерін қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Лингвистикалық міндеттерді жүзеге асыру тәсілдері мен ережелерін ұғынуды; ереже-бағдар және пайымдау;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Жалпы жағдайды, заңдарды, құбылыстармен, шынайы әлем процестерімен байланысқан қызметінің жалпыланған әдістері зерттеу үшін коммуникативті қабілеттерге ие болу,
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Шешім жоспарын құру, шешімнің әр түрлі нұсқаларын салыстыру, бақылау негізінде жаңа шешім жолдарын жүзеге асыру, әр түрлі ақпаратты талдау негізінде гипотезаны қалыптастыру, оны негіздеу, дәлелдеу және теріске шығару.
Оқыту әдістері
Ақпараттық-коммуникациялық технология; сыни ойлауды дамыту технологиясы; Жобалау технологиясы; кіріктірілген оқыту технологиясы; деңгейлік дифференциация технологиясы; топтық технологиялар; дәстүрлі технологиялар(дәріс, практикалық сабақтар))
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Негізгі ұғымдар мен міндеттер
- OCR жұмысының негізгі принциптері
- Мәтінді автоматты аннотациялау және рефераттау әдістері
- "Мәтінді компьютермен түсіну"ұғымын анықтау
Негізгі әдебиет
- 1. Вентцель А.Д. Аффинная геометрия и лингвистические задачи. М., Лань. 2008 Зализняк А.А. Лингвистические задачи. М., Лань, 2003. Кривин Ф. Несерьёзные Архимеды. М., 2011. Лингвистические задачи. Пособие. М., «Просвещение», 1983. Одинцов В.В. Лингвистические парадоксы. М., Лань 2002. Родари Д. Грамматика фантазии. Введение в искусство придумывания историй. М., 1998.