Автоматизированные системы управления лечебно-профилактическим учреждением
Description: Stages of automation of control system by establishment. Project group of automation. A project was realized in seven stages. Stage 1. Analysis of business processes. Description of way of request on repair of medical equipment :. Stage 2. Creation of new business processes. Stage 3. Development of regulations for техслужбы. Stage 4. Setting, tuning and testing of the informative system. Stage 5. Educating of employees. Stage 6. Stimulation of employees to work in the program. Stage 7. Technical and methodical support.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Engineering Graphics
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: Component by selection
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- изучить процесс проектирования автоматизированной системы
Objective
- Задачи дисциплины: -Проектная группа автоматизации. - Этап 1. Анализ бизнес-процессов. Описание пути заявки на ремонт медицинского оборудования:. -Этап 2. Создание новых бизнес-процессов. -Этап 3. Разработка регламентов для техслужбы. -Этап 4. Установка, настройка и тестирование информационной системы. -Этап 5. Обучение сотрудников. -Этап 6. Стимулирование сотрудников к работе в программе. -Этап 7. Техническая и методическая поддержка.
Learning outcome: knowledge and understanding
- Знать теоретические основы автоматизации деловых процессов в медицине
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Применять знания в системе технического обслуживания медоборудования
Learning outcome: formation of judgments
- способность прогнозирования надежность эксплуатации медицинского оборудования и их элементов с учетом безопасного их применения для пациентов и персонала;
Learning outcome: communicative abilities
- организовывать и планировать работу коллектива для научных исследований и технического обслуживания медицинского оборудования;
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- изучать и приобретать навыки ремонта медицинской техники
Key reading
- 1. Информационные и коммуникационные технологии в образовании / И.В. Роберт [и др.]. – М.: Дрофа, 2008. – 313 с. ISBN 978-5358-02633-9. 2. Красильникова, В.А. Информационные и коммуникационные технологии в образовании: учебное пособие/ В.А. Красильникова. М.: Дом педагогики, 2006. 231 с. ISBN 5-89382-108-4.