Жылулық процестерінің гидрогазодинамика негіздері
Сипаттама: Жылу процестерінің гидродинамика негіздері сұйықтықтың қозғалыс және тепе-теңдік заңдарын және олардың қатты денемен өзара әрекеттесуін, сондай-ақ практикалық есептерде осы міндеттерді шешу үшін пайдаланылатын әдістерді зерттейтін жалпы техникалық ғылымдардың бірі болып табылады. Әртүрлі құбырлардың жылу процестерінің гидродинамикасының негізгі принциптерінің заңдары.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Физика
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 15 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 75 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Оқу мақсаттары пәннің заңдылықтарын жылу станцияларының жабдықтары мен өлшеу жүйелерін газдинамикалық және жылу есептеулерін орындау кезінде тұтас деформацияланатын ортаның қозғалысы, физикалық және математикалық үлгілеу арқылы Сұйықтықтар мен газдардың ағыстарын есептік және эксперименттік зерттеу дағдыларын меңгеру.
Міндет
- Пәннің міндеттері: - сұйықтар мен газдардың статикасы мен динамикасының негізгі физикалық қасиеттерін, жалпы заңдары мен теңдеулерін оқып үйрену; - сұйықтар мен газдарда әсер ететін кернеулер мен күштерді, олардың негізгі физикалық қасиеттерін, массаны сақтау теңдеулерін, қозғалыс және энергия мөлшерін ескере отырып оқып үйрену; - қатты дене мен қозғалатын орта арасындағы өзара әрекеттесудің әртүрлі есептерін есептеу үшін теңдеулерді және анықтамалық әдебиетті қолдана білу; - қозғалатын ортаның әртүрлі нүктелерінде және ағатын дененің бетінде; - бастапқы және соңғы параметрлердің әсерін және ағатын беттің пішіндерін энергетикалық қондырғылар элементтерінің жұмыс тиімділігіне талдау жасай білу; - зерттелген құбылыстар мен процестерді физикалық және математикалық модельдеу негіздерін, типтік әдістемелер бойынша сипаттамаларды есептеуді меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- қойылған мақсаттарға жету үшін өз жұмысын ұйымдастыру қабілеті; инновациялық идеяларды пайдалануға дайындығы (ОК-6); өз бетінше жұмыс істеу қабілеті (ОК-8); танымдық іс-әрекетке қабілеттілігі (ОК-10); кәсіби міндеттерді шешу кезінде математика, жаратылыстану, гуманитарлық және экономикалық ғылымдар заңдары мен әдістерін қолдану қабілеті (ОК-11); зерттеулерді, соның ішінде эксперименталды (ОК-16) жүргізу және сипаттау дағдыларын практикада қолдану қабілеті. графикалық құжаттаманы әзірлеу және пайдалану қабілеті (ПК-2); ұжым құрамында күрделілігі орташа деңгейдегі инженерлік әзірлемелерге қатысу қабілеті (ПК-3); төтенше жағдайларда әртүрлі өндірістік процестер қауіпсіздігінің ұйымдастырушылық негіздерін білу қабілеті (ПК-13). адам ағзасының тіршілік ету ортасының қауіптерімен өзара әрекеттесу сипатын анықтау, зиянды заттардың уытты әсер ету механизмінің ерекшеліктерін, энергетикалық әсер ету және зиянды факторлардың аралас әсерлерін есепке ала отырып, адамға қауіптіліктің әсер ету механизмдерін талдау қабілеті (КҚ-16); (КҚ-17); дайындық бейіні бойынша ғылыми-зерттеу әзірлемелеріне қатысу қабілеті: зерттеу тақырыбы бойынша ақпаратты жүйелеу, эксперименттерге қатысу, алынған мәліметтерді өңдеу (КҚ-20); ғылыми-зерттеу ұжымы құрамында кәсіби қызметтің міндеттерін шешу қабілеті (КҚ-21).
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- білуге тиіс: сұйықтар мен газдардың негізгі физикалық қасиеттерін, сұйықтар мен газдардың статика, кинематикасы мен динамикасының жалпы заңдары мен теңдеулерін, идеалды және нақты сығылмайтын және сығылатын сұйықтықтардың бір өлшемді және үш өлшемді, дыбыстан жоғары дыбысты, ламинарлы және турбулентті ағымдарының физикалық және математикалық моделдеудің ерекшеліктерін; меңгеру: қолданбалы сипаттағы инженерлік есептерді шешуде білімді қолдануды; эксперимент жүргізу және тәжірибелік деректер нәтижелерін пысықтау әдістерін; гидрогазодинамикалық процестердің параметрлерін есептеу әдістерін.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Ағымдағы ортаның қозғалмалылығының физикалық табиғаты туралы, ағымдағы ортаның физикалық параметрлерінің өзара байланысы туралы пайымдауларды қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Ағымдағы ортаның қозғалысын ұйымдастыру.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Аэродинамикалық және гидравликалық есептерді орындау дағдылары
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар көбінесе белсенді және шығармашылық түрде өткізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялардың қатарында: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; -оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; -коммуникативтік технологиялар (дискуссия, пресс-конференция, ми шабуылы, оқу пікірсайыстары және басқа да белсенді формалар мен әдістер)); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (соның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Гидравликаға кіріспе, негізгі ұғымдар
- Гидростатика 1
- Гидростатика 2
- Гидростатика 3
- Гидродинамиканың негізгі ұғымдары
- Сұйықтықтың қозғалыс түрлері, ағынның ажырамау теңдеуі
- Сұйықтықтың қозғалыс режимдері
- Бернулли Теңдеуі
- Ағын ұзындығы бойынша арынның жоғалуы
- Жергілікті кедергіге арынның жоғалуы
- Гидравликалық соққы
- Сұйықтықтардың тесіктер мен саптамалар арқылы өтуі
- Аэродинамикаға кіріспе, негізгі ұғымдар
- Газ статикасы мен динамикасы
- Инженерлік желілердің аэродинамикасы
Негізгі әдебиет
- 1. Лапшев, Николай Николаевич. Гидравлика: учеб.: рек. УМО / Н. Н. Лапшев, 2012. - 270 с. 2. Петров, Александр Георгиевич. Аналитическая гидродинамика: учеб.пособие / А.Г. Петров, 2011. - 519 с. 3. Малашкина, В.А. Гидравлика: учеб. пособие.- 2-е изд. стереотип.- М.: Моск. горный ун-т, 2015.- 103 с. 4. Метревели, Виктор Николаевич. Сборник задач по курсу гидравлики с решениями / В. Н. Метревели, 2012. - 192 с. 5. Основы гидравлики, теплотехники и аэродинамики: учебник / О. Н. Брюханов, В. И. Коробко, А. Т. Мелик-Аракелян. - М. : Инфра-М, 2012.
Қосымша әдебиеттер
- 6. Гидравлические и пневматические системы : учебник / А. Г. Схиртладзе, В. И. Иванов, В. Н. Кареев ; под ред. Ю. М. Соломенцева. - М. : Высш. шк., 2006. 7. Гидравлика, пневматика и термодинамика : учеб. пособие / В. Ф. Нуждин [и др.] ; под ред. В. М. Филина. - М. : ИД "Форум" - ИНФРА-М, 2008. 8. Гидравлика : учебник / Б. В. Ухин, А. А. Гусев. - М. : Инфра-М, 2010. 9. Гидрогазодинамика. Часть I. Гидравлика: учеб. пособие/ АмГУ, ЭФ: М.В.Гриценко и [и др.].- Благовещенск: Изд-во Амурск. гос. ун-та, 2008.- 75 с. 10. Чугаев, Роман Романович. Гидравлика [Текст]: (Техническая механика жидкости): учеб. / Р. Р. Чугаев, 2008. - 672 с. 11. Я. М. Вильнер, Я. Т. Ковалев, Б. Б Некрасов. Справочное пособие по гидравлике, гидромашинам и гидроприводам. Минск: Вышэйш. школа, 1976.