Төтенше жағдайларда аман қалу мен өмір тіршілігінің қауіпсіздігін қамтамасыз етудің негіздері

Азаматова Жанерке Кыдырбековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: "ТЖ тіршілігін және өмір сүруін қамтамасыз ету негіздері" – адамның тіршілік ету ортасымен (өндірістік , тұрмыстық, қалалық, Табиғи) қауіпсіз өзара іс-қимыл тәсілдерін, Төтенше жағдайлар кезінде шаруашылық жүргізу объектілерінің (ұйымдарының) тұрақты жұмыс істеуін, жағымсыз факторлардан қорғау, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлардың алдын алу және олардың салдарын жою мәселелерін зерделейтін пән және қазіргі заманғы зақымдау құралдарын қолдану.

Кредиттер саны: 3

Пререквизиты:

  • Математика 1

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 15
СӨЖ 45
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Пәннің мақсаты-міндеттерді шешу үшін қажетті теориялық білім мен практикалық дағдылардың көлемін игеру: - адамның еңбек қызметі мен тынығу аймақтарында қалыпты жағдай жасау; - адамды және оның тіршілік ету ортасын зиянды әсерлерден қорғау шараларын әзірлеу және іске асыру; - оларды пайдалану қауіпсіздігі жөніндегі қазіргі заманғы талаптарға сәйкес жаңа техника мен технологиялық процестерді жобалау; - қалыпты жағдайларда және ТЖ-да шаруашылық жүргізу объектілері мен техникалық жүйелердің жұмыс істеуінің тұрақтылығы; - ТЖ салдарын болжау және бағалау; - халықты, өндірістік персоналды авариялардың, апаттардың, дүлей зілзалалардың зардаптарынан қорғау және қазіргі заманғы зақымдау құралдарын қолдану жөнінде шешімдер қабылдау, сондай-ақ оларды жою жөнінде шаралар қабылдау.
Міндет
  • Қауіпсіздікті қамтамасыз ету; -қауіпсіздікті қамтамасыз ету үшін құқықтық, әлеуметтік - экономикалық, техникалық, гигиеналық және ұйымдастырушылық іс-шаралардың теориялық негіздері; - Табиғи және техногендік сипаттағы ТЖ-да Қазақстан Республикасының заңдарын іс жүзінде қолдану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Тіршілік ету ортасының жай-күйі мен жағымсыз факторларын білу және түсіну; - Төтенше жағдайлар саласындағы негізгі заңдарды біледі және түсінеді; - өндірістік қызметтің қауіпсіздігі мен экологиялық тазалығын қамтамасыз ету жөніндегі іс-шараларды әзірлейді;-шаруашылық объектілерінің өндірістік қызметінің тұрақтылығын арттыру жөніндегі іс-шараларды жоспарлайды және жүзеге асырады; - ТЖ-да өндірістік персонал мен халықты қорғау жөніндегі іс-шараларды жоспарлайды.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Өмір қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелеріне кәсіби көзқарасты көрсететін өз білімі мен түсінігін қолдану.; дәлелдерді ұсыну және қорғау, сондай-ақ тіршілік қауіпсіздігін қамтамасыз ету саласындағы міндеттерді шешу қабілетінде көрінетін құзыреттерге ие болу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Тіршілік қауіпсіздігін қамтамасыз етуге байланысты тиісті әлеуметтік, ғылыми және техникалық, технологиялық проблемалар бойынша пайымдаулары бар көзқарастарды қалыптастыру үшін тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету саласындағы қажетті деректерді жинау және түсіндіру қабілеті
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Техногендік, табиғи сипаттағы төтенше жағдайлардың алдын алу және жою мақсатында мамандардан да, мамандардан да құралған аудиторияның тыныс-тіршілігінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері бойынша ақпаратты, идеяларды, проблемалар мен шешімдерді беру.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • "Адам-тіршілік ету ортасы" жүйесінде төтенше жағдайлардың туындау қаупін азайтуды қамтамасыз ететін, дербестігі жоғары деңгейдегі тіршілік қауіпсіздігі негіздері бойынша одан әрі оқыту үшін қажетті дағдыларды әзірлеу
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - интерактивті дәріс (оқытудың мынадай белсенді нысандарын қолдану: құл (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін қолдана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздестіру-зерттеу (оқу процесінде студенттердің дербес зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Қауіп туралы түсінік
  • Тәуекел
  • Техносфераның жағымсыз факторларының адамның тіршілік ету ортасындағы қауіпсіздігіне және олардан қорғауға әсері
  • Төтенше жағдайлар туралы жалпы мәліметтер, олардың жіктелуі
  • ТЖ факторлары және олардың жіктелуі
  • Төтенше жағдайдың себептері мен негізгі шарттары
  • Радиациялық қауіпті объектілердегі авариялар кезінде халық пен аумақтарды қорғау
  • Химиялық қауіпті объектілердегі авариялар кезінде халық пен аумақтарды қорғау
  • Өрт жарылыс қаупі бар объектілердегі халықты және аумақтарды қорғау
  • Гидротехникалық құрылыстардағы авариялар кезінде халық пен аумақтарды қорғау
  • Коммуналдық шаруашылық объектілеріндегі апат кезінде тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету
  • Әлеуметтік сипаттағы ТЖ, терроризм туралы түсінік
  • Әскери сипаттағы төтенше жағдайларда халық пен аумақтарды қорғау
  • Бейбіт және соғыс уақытындағы төтенше жағдайлар кезінде халықты қорғау
Негізгі әдебиет
  • 1. Закон О Гражданской Защите РК, 2014 2.Аипов А.К. Охрана труда и Безопасность жизнедеятельности:Учебное пособие, Астана:Каз УЭФМТ, 2013. 2 Сергиенко Л.С. Курс лекции по безопасности жизнедеятельности. Часть1, часть2.: Учебное пособие,- ВКГТУ, 2010 3 Аманжолов Ж. Охрана труда и техника безопасности : Астана, Фолиант, 2011. 4 Белов А.С. Безопасность жизнедеятельности:Учебник для ВУЗов,- М.:ВШ, 2009.5. Приходько В.Г. Безопасность жизнедеятельности: Алматы 2009 6. Безопасность и охрана труда в РК. Сборник нормативных актов. Типовые инструкции : Алматы, Lem ,2017 7. Дурановская Г.П. Безопасность и охрана труда. Трудовое законодательство: комментарии, вопросы, ответы; Алматы Lem, 2017
Қосымша әдебиеттер
  • 1 Калыгин В.Г., Бондарь В.А., Дедеян Р.Я. Безопасность жизнедеятельности: Промышленная и экологическая безопасность, безопасность в техногенных чрезвычайных ситуациях: -М.: «Химия» «Колос», 2016 2Кириллова Г.Н. Безопасность и защита населения в чрезвычайных ситуациях.- М.:НЦЭНАС, 2013 3 Плеханов П. Снежные лавины и их проблема в Казахстане - А, 2013. 4 Полтарак А.Ф. Как мпланировать мероприятия по гражданской обороне и чрезвычайным ситуациям на обьекте: Учебное пособие – М, 2000 6 Арустамов Э.А. Безопасность жизнедеятельности:Учебник для студентов среднего профессионального заведения-М.: Академия, 2004