Жер асты тау-кен жұмыстары кезіндегі маркшейдерлік іс

Ипалаков Тулеген Турсунович

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Бұл пән пайдалы қазбалар кен орындарын игерудің барлық кезеңдерінде (барлау, жобалау, салу, пайдалану) тау-кен кәсіпорындарын жоюға және бұзылған жерлерді тау-кен жұмыстарымен рекультивациялауға (қалпына келтіруге) дейін тау-кен кәсіпорнын тау-кен жұмыстарын ұтымды, үздіксіз және перспективалы жүргізуді жүзеге асыру үшін барлық қажеттіліктермен маркшейдерлік қамтамасыз ету бойынша жалпы теориялық және практикалық аспектілерді білдіреді.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Маркшейдерлік-геодезиялық құралтану

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Пән мақсаты-маркшейдерлік тірек және түсіру желілерін құру бойынша техникалық талаптар мен нұсқауларды зерделеуді; жерасты игеру тәсілдері кезінде тау-кен қазбаларын түсіруді; пайдалы қазбаларды өндіру жөніндегі кәсіпорындарды салу (реконструкциялау) кезінде маркшейдерлік жұмыстарды; маркшейдерлік құжаттаманы жасауды және жүргізуді, сондай-ақ алған білімдерін практикалық меңгеруді көздейді.
Міндет
  • "Жер асты тау-кен жұмыстарындағы маркшейдерлік іс" пәнін оқытудың міндеттері: Білім берудің мемлекеттік жалпы білім беру стандартының талаптарына сәйкес студенттің біліктілігіне сәйкес келетін міндеттерді шешуге кәсіби дайындығына қол жеткізу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • шахталар мен карьерлерде жұмыс істеу кезінде қолданылатын дәстүрлі және қазіргі заманғы жабдықтарды пайдалану; - зерттелген өлшеу әдістерін іс жүзінде қолдану; - МЕМСТ талаптарына жауап беретін материалдарды камералдық өңдеуді орындау; - маркшейдерлік-графикалық құжаттаманы ресімдеу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Пайдалы қазбалардың кен орындарын игерудің (барлау, жобалау, салу, пайдалану), тау-кен кәсіпорындарын жоюға және бүлінген жерлерді тау-кен жұмыстарымен қалпына келтіруге (қалпына келтіруге) дейінгі барлық кезеңдері туралы. - маркшейдер жұмысының өндірістік алаңдардағы ерекшеліктері туралы.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • - барлық жоспарланған қазбалар, бұрын барлық биіктік белгілерінде өткен қазбалардың көрнекі көрінуіне арналған камералар бойынша 1:500, 1:200 масштабында жаңа разрездерді құру және қолданыстағыларын толықтыру әдістері; - барлық көлденең, көлбеу және тік қазбаларға бағыт беру; - барлық тау-кен қазбаларын түсіру, оларды кейіннен 1:500 масштабтағы планшеттерге салу; - маркшейдерлік нұсқаулар кітабын жүргізу (бағыт тапсырмасын сызбалармен көрсету, барлық өндірістерге домерлерді санау және көрсету, жобадан кез келген ауытқуларды көрсету, бекітпе паспортына бекітпе сәйкессіздігі және т.б.).
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Ымыраға келе білу, өз пікіріңізді ұжымның пікірімен байланыстыра білу және командада жұмыс істей білу, өз көзқарасыңызды дұрыс қорғау, жаңа шешімдер ұсыну.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Кәсіби қызметте кәсіби және тұлғалық өсуге және магистратурада білім алуды жалғастыруға ұмтылу қазіргі заманғы ақпараттық ағымдарға бағдарлану және әлемдік экономикадағы серпінді өзгеретін құбылыстар мен процестерге бейімделу дағдыларына ие болу.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - интерактивті дәріс (оқытудың мынадай белсенді нысандарын қолдану: жетекші (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл жасау; уәждемелік сөз сөйлеу); - берілген жағдайлар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - ізденіс-зерттеу (оқу үрдісіндегі студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практикалық сабақ 0-100
Практикалық сабақ
Практикалық сабақ
Дәрістер бойынша тапсырма. Бақылау жұмысы
2  рейтинг Практикалық сабақ 0-100
Практикалық сабақ
Дәрістер бойынша тапсырма. Бақылау жұмысы
Практикалық сабақ
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • "Маркшейдерлік іс" курсының пәні
  • Жерасты горизонталь маркшейдерлік түсірілім
  • Бағдарлы-жалғағыш түсірілімдер
  • Бағдарлы-жалғағыш түсірілімдер
  • Шахтадағы теодолиттік түсірілім
  • (Қосымшалар)
  • Шахтаның өнеркәсіптік алаңындағы маркшейдерлік жұмыстар
  • Тау-кен кәсіпорындарында маркшейдерлік қызмет шешетін міндеттер
  • Тау-кен кәсіпорындарында маркшейдерлік қызмет шешетін міндеттер (қосымша)
  • Түсіру жұмыстары
  • Түсіру жұмыстары (қосымша)
  • Түсіру жұмыстары (қосымша)
  • Маркшейдерлік өлшемдер
  • Тау-кен графикалық құжаттамасы
  • Тау-кен графикалық құжаттамасы (қосымша)
Негізгі әдебиет
  • Основы геодезии и маркшейдерии, Смолич С.В., Верхотуров А.Г., Юдина И.Н., 2016.
  • Методическая разработка. (по выполнению СРСП (курсовая работа) по курсу «Маркшейдерское дело». Ипалаков Т.Т. Изд-во ВКГТУ, 2013
  • Методическая разработка. (по выполнению практических занятий по курсу «Маркшейдерское дело». Ипалаков Т.Т., Рахымбердина М.Е. Изд-во ВКГТУ, 2013
  • Касенов Б.С., Жаркимбаев Б.М., Солтабаева С.Т. Практикум общего курса маркшейдерского дела / Учебное пособие. – Алматы: КазНИТУ имени К.И.Сатпаева, 2015 – 126
  • Конспект лекций по курсу «Маркшейдерское дело». Ипалаков Т.Т. Изд-во ВКГТУ, 2013
Қосымша әдебиеттер
  • И.И. Попов, Б.М. Жаркимбаев. Маркшейдерское дело. Алматы, 2000 – с.ил.
  • Симонян Р.Р. Маркшейдерское дело. - М.:Недра, 1982.– 303с.
  • И.Н. Ушаков и др. Маркшейдерское дело. М.- Недра, 1989, 437 с.; ил.
  • Борщ-Компониец В.И. Геодезия и маркшейдерское дело.— М.:Недра, 1989.