Метрология негіздері

Алимханова Аслима Жеңісқызы

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Метрологияның тарихы, негізгі түсініктері, терминдері, мақсаттары мен міндеттері. Өлшеу түрлері мен әдістері. Қателіктердің классикалық теориясының негіздері. Өлшем белгісіздігінің теориясының негіздері. Өлшеу сигналдары, олардың қасиеттері мен сипаттамалары. Өлшеу құралдарын калибрлеу және тексеру. Мемлекеттік метрологиялық қызметтің құрылымы мен қызметі. Құқықтық метрология.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Студенттердің теориялық, заңнамалық және қолданбалы метрология саласындағы құзыреттіліктерін қалыптастыру.
Міндет
  • 1. Студенттерді метрологияның тарихы мен міндеттерімен таныстыру 2. Студенттерді метрологияның негізгі ұғымдарымен, өлшеу құралдары мен әдістерінің жіктелуімен және сипаттамасымен таныстыру. 3. Студенттерді дәлсіздіктерді анықтау әдістерімен таныстыру және өлшеу нәтижелерінің қайталануы. 4. Оқушыларды A / C және C / A өңдеу негіздерімен таныстыру. 5. Студенттерді құқықтық метрология негіздерімен таныстыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • - студент тарихты, негізгі терминдердің анықтамаларын және метрологиялық тапсырмаларды біледі; - оқушы құралдар мен жіктеу әдістері мен жіктеу қасиеттері туралы білім алады; - студент аналогтық - цифрлық және цифрлық - аналогтық түрлендірудің негіздерін біледі.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • - Студентте заңды метрология негіздері бар. - студент алынған ақпаратты өңдей алады, оны талдап, жалпылайды.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • - студент қорытынды жасай алады, өз пікірін тұжырымдай және негіздей алады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • - студент метрология саласындағы инжинирингтік іс-әрекеттің нәтижелерін нақты көрсетіп, қорғай алады.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • - студент қажеттілікті түсінеді және өмір бойы білім алу мүмкіндіктерін біледі; - студент таным, оқыту және өзін-өзі бақылаудың әдістері мен құралдарын өз бетінше қолдана алады, интеллектуалды, мәдени, адамгершілік, физикалық және кәсіби өзін-өзі дамыту мен өзін-өзі жетілдірудің болашағын жүзеге асыра алады.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг 0-100
2  рейтинг 0-100
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Метрологияның тарихы және негізгі түсініктері
  • Физикалық шамалар мен бірліктер
  • Өлшемдер, олардың жіктелуі
  • Өлшеу принциптері мен әдістері
  • Өлшеу қателері, олардың жіктелуі
  • Кездейсоқ қателіктердің сипаттамасы
  • Кездейсоқ қателіктердің таралу заңдылықтары
  • Тікелей дәл дәлдік өлшеу нәтижелерін өңдеу
  • Жанама тең өлшеу нәтижелерін өңдеу
  • Тікелей тең емес өлшеу нәтижелерін өңдеу
  • Өлшеу құралдары, жіктелуі және метрологиялық сипаттамалары
  • Өлшеу құралдарының қателіктерін нормалау
  • Қазақстан Республикасының өлшем бірлігін қамтамасыз етудің мемлекеттік жүйесі (ҚР ГСИ)
  • Өлшемдердің біркелкілігін қамтамасыз етудің техникалық, құқықтық, нормативтік және ұйымдастырушылық негіздері
  • MBMV және OIML метро-логикасы саласындағы халықаралық ұйымдар
Негізгі әдебиет
  • Фридман А.Э. Основы метрологии. Современный курс. –СПб.: НПО «Профессионал», 2013.
  • Пронкин Н.С. Основы метрологии: практикум по метрологии и измерениям. –М.: Ло-гос, 2017.
  • Алексеев В.В. Метрология, стандартизация и сертификация. –М.: Издательский центр «Академия», 2007.
  • СТ РК ГСИ 2.1- 2018. Метрология. Термины и определения.
Қосымша әдебиеттер
  • Измерения физических величин. Элективный курс: учебное пособие/ С.И. Кабардина, Н.И. Шеффер; под ред. О.Ф. Кабардина. – М.: Бином, 2011
  • Назаров Н.Г. Измерения: Планирование и обработка результатов: научно.Г. Назаров. – М.: Изд-во стандартов, 2000