Электрмагниттік өтпелі үрдістер

Асылжанова Айгерім Бақытқызы

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән студенттердің қалыпты және авариялық жұмыс жағдайында электр энергетикалық жүйелері мен желілерінің, электр станциялары мен электрмен жабдықтау жүйелерінің электр жабдықтарының жұмыс режимдері өзгерген кезде пайда болатын электромагниттік өтпелі процестерді басқару саласындағы білім, білік және дағдыларын қалыптастырады. Пән электромагниттік өтпелі кезеңдердегі токтар мен кернеулерді сандық және сапалық бағалаудың критерийлері мен әдістерін қалыптастырудың негіздерін қарастырады, жабдықты олардың әсер етуінің қауіпті факторларының көріністерінен қорғау құралдарына қойылатын талаптарды анықтауға, құралдарды таңдауға мүмкіндік береді. мұндай әсерлерден қорғау, олардың көрінісінің қарқындылығын шектейтін жобалық шешімдер қабылдау.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Электротехниканың теориялық негіздері II

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны жазбаша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Пәнді меңгерудің міндеттері – жалпы энергетикалық жүйеде де, оның жеке элементтеріндегі де өтпелі процестер саласында жүйеленген білімді қалыптастыру, студенттердің үш фазалы және асимметриялық жағдайда оларды есептеу дағдыларын меңгеру. қысқа тұйықталуларда, сондай-ақ фазалық ақаулар кезінде автоматты реттеу және басқару жүйелерінің жұмысын ескере отырып, электр жүйелері мен жүктеме түйіндерінің өтпелі режимдерін есептеу және талдау дағдылары.
Міндет
  • - студенттердің осы элементтердегі өтпелі процестердің ерекшеліктерін көрсететін электрэнергетикалық жүйелердің әртүрлі элементтерінің – синхронды генераторлардың, асинхронды электр қозғалтқыштарының, трансформаторлардың және т.б. математикалық модельдерін құрастыру; - өтпелі процестерді зерттеу әдістері, қысқа тұйықталу токтарын есептеудің практикалық әдістері саласында білім алу; - асимметриялық қысқа тұйықталу және фазалық үзілістер кезінде, оның ішінде бағдарламалық және есептеуіш жүйелердің көмегімен токтар мен кернеулерді есептеу әдістері мен алгоритмдерін зерттеу; - электр энергетикалық жүйелердегі өтпелі процестерді есептеу дағдыларын қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Білу керек: электр станциясының қосалқы қажеттіліктерінің негізгі схемалары мен схемаларын, жабдықтың қалыпты жұмысын қамтамасыз ету және қалыптан тыс және авариялық режимдердің алдын алу және/немесе жою жолдарын.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Істей білу: нормативтік-техникалық құжаттаманың талаптарын сақтау, турбогенераторларды, трансформаторларды, автотрансформаторларды және шунттаушы реакторларды пайдалану кезінде цех ауысымының бағынысты жедел персоналының жұмысын орындау процесін ұйымдастыру және бақылау.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Иілу: қазіргі заманғы басқару жүйелерімен, мәліметтерді жіберуді жинаумен, жабдықтың күйін, оның жұмыс режимінің параметрлерін және оларды талдауды үздіксіз бақылау дағдыларын
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • электромагниттік өтпелі процестерді пайдалана отырып, электр энергетикасының пәнаралық тапсырмаларын орындау кезінде топта жұмыс істей білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • электромагниттік өтпелі процестерді зерттеу негізінде электр энергетикалық жүйелердің режимдерін оңтайландырудың жаңа білімдері мен әдістерін меңгеруге дайын болу
Оқыту әдістері

Пәнді оқыту барысында қолданылатын оқыту әдістері (технологиялары) көрсетіледі. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, әр түрлі міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялар қатарында: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиялары; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникативтік технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, ми шабуылы, оқу дебаттары және басқа да белсенді түрлері мен әдістері); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (соның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Есептік жұмыс 1 0-100
СӨЖ1
Коллоквиум 1
Есептік жұмыс 2
Тестілеу
2  рейтинг Есептік жұмыс 3 0-100
СӨЖ2
Коллоквиум 2
Есептік жұмыс 4
Тестілеу
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Электромагниттік өтпелі процестер туралы жалпы мәліметтер
  • Үш фазалы қысқа тұйықталудың орнатылған режімі
  • Кенеттен қысқа болатын жылжымалы магнитті байланысқан тізбектердегі өтпелі процесс
  • Қысқа тұйықталудың бастапқы сәттегі жүктеменің әсері және ескерілуі
  • Өтпелі кезеңдерді есептеу кезінде шексіз қуат жүйесін есепке алу
  • Өтпелі кезеңдерді есептеудің практикалық әдістері
  • Асимметриялық қысқа тұйықталу үшін өтпелі процестерді есептеу
  • Жалғыз көлденең асимметрия
  • Үш фазалы қысқа тұйықталу токтары мен асимметриялық қысқа тұйықталу токтары арасындағы байланыс
  • Асимметриялық қысқа тұйықталу кезінде ақаулық орнындағы өтпелі кедергілерді қарастыру
  • Электромагниттік өтпелі процестердің сапасы
  • Қысқа тұйықталу токтарын шектеу әдістері мен техникалық құралдары
Негізгі әдебиет
  • 1. Переходные процессы в электроэнергетических системах: учебник для вузов / И.П. Крючков, В.А. Старшинов, Ю.П. Гусев, М.В. Пираторов; под ред. И.П. Крючкова. – М.: Издательский дом МЭИ, 2011. 2. Короткие замыкания и несимметричные режимы электроустановок: учебное пособие для студентов вузов / И.П. Крючков, В.А. Старшинов, Ю.П. Гусев, М.В. Пираторов. – М.: Издательский дом МЭИ, 2008.
Қосымша әдебиеттер
  • б) дополнительная литература: 1. Расчёт коротких замыканий и выбор электрооборудования: учебное пособие для студентов высш. учебн. заведений / И.П. Крючков, Б.Н. Неклепаев, В.А. Старшинов и др.; под ред. И.П. Крючкова и В.А. Старшинова. – 3-е изд., стер. – М.: Издательский центр "Академия", 2018. 2. Крючков И.П. Электромагнитные переходные процессы в электроэнергетических системах. Учебное пособие для вузов. – М.: Издательство МЭИ, 2012. 3. Крючков И.П., Козинова М.А. Трёхфазные короткие замыкания. Расчётные задания: методическое пособие. – М.: Издательский дом МЭИ, 2012. 4. Крючков И.П., Волкова Н.Н. Несимметричные короткие замыкания. Расчётные задания: методическое пособие. – М.: Издательский дом МЭИ, 2017.