Көркем сурет салу принциптері

Буханцева Анна Евгеньевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Дәстүрлі халықтың теориялық және практикалық негіздері сәндік-қолданбалы өнер және оның дамуындағы заманауи тенденциялар. Халықтық қолданбалы өнердің колористік, семиотикалық, композициялық, конструктивті заңдылықтары мен ерекшеліктері зерттеліп, меңгеріледі.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Шығармашылық емтихан. Сәндік жұмыс

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Студенттерді сәулет өнеріндегі халық өнерін сақтау мен дамытудың бастапқы түрлерінің бірі ретінде көркем кескіндеменің дәстүрлі және қазіргі дамуымен таныстыру.
Міндет
  • - көркем кескіндеме эволюциясымен таныстыру; - түстер палитрасын, әртүрлі түрдегі түс үлгілерін зерттеу көркем кескіндеме; - түстің негізгі заңдылықтары және оның сәулеттік формаларға әсері туралы түсініктерін қалыптастыру; - көркем кескіндеменің әртүрлі түрлерін орындау техникасын меңгеру; - түстердің үйлесімді комбинациясын қолдануда практикалық дағдыларды меңгеру түрлі дерексіз және сәндік жұмыстар.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Кескіндеменің әртүрлі түрлерінің үлгілерін, оларды бейнелеу процесінің техникасы мен әдістерін түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Түспен жұмыс істеудің техникалық құралдары мен тәсілдерін қолдану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Конструктивті, болашаққа ұмтылудың теориялық негіздерін қолданыңыз жобалық іс-әрекеттегі әртүрлі объектілердің түсті-тоналды бейнесі.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Өз ойларыңыз бен шығармашылық идеяларыңызды кәсіби түрде жеткізіңіз, заттардың кеңістіктік материалдылығын, көлемі мен текстурасын, тегістігін беру принциптерін түсініңіз.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Шығармашылық шешімдерде көркем кескіндеменің абстрактілі және сәндік әдістерін сауатты қолдану.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану көзделеді: - шығармашылықтың эксперименттік және эмпирикалық әдістері; - жұмысқа жеке дербес көзқарас; - ізденушілік және шығармашылық іс-әрекет (жеке эксперименттік тәжірибелік жұмыс және арнайы әдебиеттерді оқу); - шығармашылық «портфолионы» инновациялық қалыптастыру әдісі. - ізденушілік және зерттеушілік (оқу процесіндегі студенттердің өз бетінше зерттеушілік әрекеті).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Кескіндеменің әртүрлі түрлерінің түстер палитрасы 0-100
Кескіндеменің әртүрлі түрлерін жасау тәсілдерін меңгеру
40-60 см форматындағы қорытынды жұмыс Мезен кескіндеме, Петриковская кескіндеме
2  рейтинг Жазық композиция, шығыс кескіндеме. A3 пішімі. 0-100
Тегіс композиция. Гуашь. Композиция түсін түзету. Кескіндеменің аралас түрлері. 40-60 см планшетте жұмыс.
Тегіс композиция. Гуашь. Композиция түсін түзету. Кескіндеменің аралас түрлері. 40 60 см планшетте жұмыс Тазалаушы
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық жұмыс Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Элементтердің композициясы сауатты, жоғары көркемдік деңгейде орындалып, сәндік композицияның жарқын да мәнерлі идеясы ұсынылған. Орындалатын тапсырмаға және сәндік композицияның безендірілуіне сәйкес әртүрлі кескіндеме түрлерінің элементтерін бейнелеудің орындалу технологиясы, сюжеті мен ерекшеліктері толық жеткізілді. Кескіндеменің алуан түрін орындау техникасының сапасы жоғары көркемдік деңгейде көрсетілді. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Элементтердің құрамы пішімде дұрыс орналаспауы мүмкін. Сәндік композицияның дизайны ұсынылған композициялық шешімге толық сәйкес келмейді. Кескіндеменің әр түрін бейнелеу технологиясы жұмыста берілген тапсырмаларды дәл жеткізе алмауы мүмкін. Көркем кескіндемені орындау техникасы айтылған талаптарды ескермей-ақ орындалуы мүмкін. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Элементтердің құрамы қажетті талаптарды ескерместен жүзеге асырылуы мүмкін. Көркем кескіндеменің композициялары мен бояулары композициялық ниетті дәл жеткізе алмайды. Көркем кескіндемені орындау әдістері мен тәсілдері елеулі бұзушылықтар мен қателіктермен жасалған. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталмаған. Элементтердің құрамы тапсырманы ашпайды. Түс схемасы дұрыс таңдалмаған. Көркем кескіндеменің жабын қабатын жағу техникасы қанағаттанарлықсыз деңгейде орындалды.
Емтихан: Стилизация әдістерін қолдана отырып, әр түрлі көркем кескіндеме әдістеріне негізделген сәндік композицияны құрастыру. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. - элементтер композициясы жоғары көркемдік деңгейде жасалған және ұсынылған жоспарға сәйкес болуы; -заттардың пішіні мен сипатын әртүрлі көркем кескіндеме әдістерін қолдана отырып дұрыс жеткізу; -көркем картиналар ұсынылған жоспарға сәйкес сауатты орындалған, жабын қабаты жоғары сапалы жасалған. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. - элементтердің композициясы жақсы көркемдік деңгейде жасалған және ұсынылған жоспарға сәйкес болуы; - элементтердің пішіні мен сипаты композицияның ұсынылған дизайнына жеткіліксіз сәйкес жеткізіледі; -көркем кескіндеме техникасы жеткілікті үйлесімді емес, жабын қабаты жақсы деңгейде жасалған. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. - элементтердің құрамы бұрын алынған білімді есепке алмай жасалған; -элементтердің пішіні мен сипаты төмен көркемдік деңгейде берілген; - көркем кескіндеме техникасы табылмады және композицияның дизайнына жеткілікті түрде сәйкес келмейді. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталмаған. - элементтердің құрамы дұрыс орындалмаған және қажетті талаптарға сай емес; - нысандардың пішіні мен сипаты ашылмаған; - көркем кескіндеме техникасы табылмады, жабын қабаты қойылған мақсатқа сәйкес келмейді.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Практикалық сабақтардың тақырыптары
  • Кіріспе дәріс: Көркем кескіндеменің дамуы
  • Городец кескіндеме: түстер палитрасы, технологиясы элементтердің орындаушылық, сюжеттік және бейнелік ерекшеліктері
  • Гжель: түстер палитрасы, орындау технологиясы, сурет элементтерінің сюжеті мен ерекшеліктері
  • Хохлома кескіндеме: түстер палитрасы, технологиясы кескін элементтерінің орындалуы, сюжеті және ерекшеліктері
  • Жостово кескіндеме: түстер палитрасы, технология кескін элементтерінің орындалуы, сюжеті және ерекшеліктері
  • Петриковская кескіндеме: түстер палитрасы, технология орындалу, сюжеттік және бейнелеу ерекшеліктері элементтері
  • Мезендік кескіндеме: түстер палитрасы, технологиясы кескін элементтерінің орындалуы, сюжеті және ерекшеліктері
  • Шығыс кескіндемесі: түстер палитрасы, технологиясы кескін элементтерінің орындалуы, сюжеті және ерекшеліктері
  • Жазық композиция
  • Рефераттағы көркем кескіндеменің стилизациясы ғарыш
Негізгі әдебиет
  • Величко Н.К. Мезенская роспись. АСТ-Пресс, 2015-128 с.[Электронный ресурс].- Режим доступа:http://www.fb2mir.ru/velichko-n-k/
  • Беда 3.Г. Основы изобразительной грамоты, РИП-холдинг,2021 г.-270 с.[Электронный ресурс] Режим доступа:https://www.labirint.ru/books/505978/
  • Поморов С.Б., Прохоров С.А., Шадурин А.В. Живопись для дизайнеров и архитекторов курс для бакалавров. Учебное пособие. Лань, Планета музыки. 2015 г. -104 с.[Электронный ресурс] Режим доступа:https://www.labirint.ru/books/486044/
Қосымша әдебиеттер
  • Богустов А.П. Интеграция академической и авангардной школ живописи. РИОР.Инфра-М.2013 г.-50 с.
  • Величко Н.К. Рисуем в стиле русский лубок. Хоббитека, 2016 г.-80 с.[Электронный ресурс].- Режим доступа:http://www.fb2mir.ru/velichko-n-k/
  • Величко Н.К. Русская роспись. Энциклопедия. Хоббитека, 2022 г.-224 с.[Электронный ресурс].- Режим доступа:[Электронный ресурс].- Режим доступа:http://www.fb2mir.ru/velichko-n-k/