Имараттар мен ғимараттардың сәулеттік типологиясы

Иноземцева Татьяна Александровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Ғимараттардың негізгі сипаттамалары мен ерекшеліктерін ескере отырып, олардың түрлерін қалыптастыру принциптерін зерттейтін ғылыми пән. Әр түрлі мақсаттағы ғимараттардың функционалдық-жоспарлау ұйымы, азаматтық ғимараттарды жобалаудың жіктелуі мен нормативтік базасы, тұрғын және қоғамдық ғимараттардың архетиптері мен түрлерін қалыптастыру ерекшеліктері қарастырылады. Тұрғын және қоғамдық ғимараттардың сәулеттік дизайнын дамыту тенденциялары мен перспективалары.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Шығармашылық емтихан-емтихан билеті пән бөлімдері бойынша екі теориялық сұрақты және бір шығармашылық тапсырманы - эскиздік сызбаны орындауды қамтиды

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Ғимараттардың негізгі түрлерін, олардың даму тенденцияларын зерттеу, нормативтік, технологиялық және функционалдық талаптарды логикалық түсінуді дамыту, студентті архитектуралық жобалау процесінде практикалық жұмыс істеу үшін қажетті біліммен қаруландыру.
Міндет
  • тұрғын және қоғамдық ғимараттарды әлеуметтік-функционалдық ұйымдастырудың ерекшеліктерін ашу;
  • әр түрлі типтегі ғимараттардың негізгі архитектуралық-жоспарлау ерекшеліктерін сипаттау;
  • тұрғын және қоғамдық ғимараттардың жалпы қабылданған жіктемесімен және нормативтік базасымен таныстыру;
  • өндірісті, өндірістік күштер мен өндірістік қатынастарды дамыту перспективаларына, қоғамдық мәдени-тұрмыстық қызмет көрсетуді ұйымдастырудағы прогрессивті процестерге сәйкес өндірістік, тұрғын және қоғамдық ғимараттардың түрлерін жетілдіру тенденциялары мен перспективаларын анықтау;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • ақпарат жинау, типологиялық шешімді талдау және жобалау нормаларын түсіну дағдыларын меңгеру;
  • қазіргі заманғы нормаларды ескере отырып, типологиялық ерекшеліктерге негізделген функционалды, әлеуметтік, композициялық күрделі қатынастарды түсіну және талдау,
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • тұрғын және қоғамдық ғимараттарды өз бетінше жобалау үшін алған білімдерін (типологиялық және функционалдық-технологиялық ерекшеліктері, біріздендіру және стандарттау, нормалау және т. б.) пайдалану;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • объектінің жеке архитектуралық-жоспарлау шешімін әзірлеу, жобалау тәжірибесінде сәулет объектілерінің жобалық шешімдеріне сыни баға беру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • жобаланатын объектілердің архитектуралық-жоспарлау шешімдерін негіздеу, техникалық сауаттылықты көрсету, кәсіби деңгейде диалог жүргізу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Пән қазіргі заманғы нормаларды, бірізділікті ескере отырып, типологиялық ерекшеліктер негізінде күрделі өзара байланыстарды – функционалды, әлеуметтік, композициялық қатынастарды түсінуге және талдауға ықпал етеді, тәуелсіз жобалық шешімдерді зерделеу және құру үшін негіз қалайды.
Оқыту әдістері

проблемалық және жобалық - бағдарланған оқыту технологиялары;

оқу-зерттеу қызметінің технологиялары;

ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Сәулет объектісінің композициялық-жоспарлау талдауы 0-100
Тұрғын үй ұяшығының функционалдық-жоспарлау талдауы
Сәулет объектісінің қасбетін қабатты талдау
Сәулет объектісінің қасбетін қабатты салу
Біріктірілген бақылау сынақтары 1
2  рейтинг Баспалдақ-лифт торабы 0-100
Қоғамдық ғимараттардың архетиптері
Біріктірілген бақылау сынақтары 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық жұмыстар Жұмыс толық көлемде орындалды (90-100%), қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, қатесіз; кестелер, сызбалар, сызбалар ұқыпты орындалды; талдау қатесіз орындалды. Жұмыста студент байланыс көрсетеді зерттелген және бұрын зерттелген материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материалмен. Жұмыс 70-89% көлемінде орындалды . "Өте жақсы" бағалау талаптары орындалды, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді, оларды білім алушы өз бетінше немесе аздаған көмекпен түзете алады оқытушы. Жұмыста байланыстар байқалмайды бұрын зерттелген басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материал мен материал. Жұмыс орындалған жоқ толық, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы алуға мүмкіндік береді дұрыс нәтижелер мен қорытындылар; барысында жұмыс жүргізу рұқсат етілді қателер. Білім алушы тапсырманың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ курс сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар, жоқ бағдарламалық жасақтаманы одан әрі игеруге жол бермейді материал; рұқсат етілген бір дөрекіден артық емес қателер мен екі кемшіліктер Орындалған жұмыс көлемі 50% - дан кем емес дұрысына жету нәтижелер. Жұмыс негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді тәртіп талаптарына сәйкес; көбірек рұқсат етілді қателер мен кемшіліктер, не үшін қажет бағалау 3 немесе мүмкін емес екеуіне де жауап беріңіз қойылған сұрақтар.
Бақылау жұмысы (аралас тесттер) 90-100% дұрыс жауаптар. жұмысқа қойылады, орындалған жоқ қателер мен кемшіліктер. 70-89% дұрыс жауаптар. Рұқсат етіледі үш кемшіліктен артық емес. 50-69% дұрыс жауаптар. Артық емес рұқсат етіледі төрт-бес кемшіліктер 0-49% дұрыс жауаптар саны бестен асады.
Examination The student fully, correctly, logically and consistently presents the material, demonstrates systematic theoretical knowledge, is fluent in terminology, makes reasoned conclusions and generalisations, gives examples, accompanies the presented material with competently constructed schemes and drawings, sketches. Quickly responds to clarifying questions. Білім алушы Материалды дұрыс, қисынды және дәйекті түрде баяндайды, жақсы теориялық білімді, қорытындылар мен жалпылауды көрсетеді, мысалдар келтіреді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өзі немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді. Ұсынылған материалды сауатты салынған схемалармен сүйемелдейді. Қосымша сұрақтарға жауап ретінде білім алушыларға түзетілген дәлсіздіктерге жол береді оқытушының көмегімен. Білім алушы таяз теориялық білімді көрсетеді, нашар қалыптасқан талдау дағдыларын, дәлелді тұжырымдар жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігін көрсетеді, терминологияны жеткіліксіз меңгергенін көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. Ұсынылған материалды схемалар мен эскиздермен суреттеу қиын. Білім алушы пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, қалыптаспаған талдау дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны меңгермейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді. Қосымша сұрақтарға дұрыс жауап бермейді немесе оларға жауап беру қиынға соғады. Схемалар немесе эскиздер арқылы материалға түсініктеме бере алмайды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Архитектуралық типология конструктивті-теориялық білім және жедел жобалау қызметінің құралы ретінде
  • Тұрғын үй білімінің әлеуметтік-функционалдық модельдері
  • Тұрғын үйдің жіктелуі
  • Лифтсіз пәтер үйлерін жобалаудың типологиялық ерекшеліктері мен негіздері
  • Көп қабатты тұрғын үйлерді жобалаудың типологиясы мен негіздері
  • Тұрғын үй композициясының архитектуралық және типологиялық ерекшеліктері
  • Қоғамдық ғимараттар түрлерінің эволюциясы және олардың жіктелуі
  • Білім беруге, тәрбиелеуге және кадрлар даярлауға арналған ғимараттар
  • Сауда және тұрмыстық қызмет көрсету кәсіпорындарына арналған ғимараттар
  • Керемет ғимараттарды жобалау архитектурасы мен әдістемесі
  • Денсаулық сақтауға арналған ғимараттар мен құрылыстар
  • Спорттық ғимараттар мен құрылыстар
  • Тұрақ
  • Халыққа тікелей қызмет көрсетуге арналған көлік ғимараттары мен құрылыстары
  • Өндірістік ғимараттардың архитектуралық типологиясы
Негізгі әдебиет
  • 1. KAZGOR. Проекты. – Алматы: Издательство «Basbaqan, 2019 – 368 с.
  • 2. Лисициан М.В., Федяева Н.А. Пронин Е.С. Архитектурное проектирование жилых зданий. – Стереотип. изд. - М.: «Архитектура -С», 2016. – 592 с.
  • 3. СП РК 3.02-101-2012 Здания жилые многоквартирные (действующие на 2021 г.)
  • 4. СП РК 3.02-107-2014.Общественные здания и сооружения (действующие на 2021 г.)
  • 5. СП РК 3.02-120-2012Культурно-зрелищные учреждения (действующие на 2021 г.)
  • 6. СП РК 3.02-122-2012Предприятия розничной торговли (действующие на 2021 г.)
  • 7. СП РК 3.03-105-2014 Стоянки автомобилей (действующие на 2021 г.)
  • 8. СП РК 3.02-118-2013 Закрытые спортивные залы (действующие на 2021 г.)
  • 9. СП РК 3.02-111-2012 «Общеобразовательные организации» (действующие на 2021 г.)
Қосымша әдебиеттер
  • 10. Адамович В.В., Бархин Б.Г. и др. Архитектурное проектирование общественных зданий: Учеб. для вузов. – М.: Стройиздат, 2007. – 543 с.
  • 11. Гельфонд А.Л. Архитектурное проектирование общественных зданий и сооружений: Учеб. пособие. – М.: Архитектура-С, 2006.-280с.
  • 12. Молчанов В.М. Теоретические основы проектирования жилых зданий: Учеб.пособие.-Ростов н/Д: Феникс, 2003.-240с.
  • 13. Молчанов В.М. Основы архитектурного проектирования: социально-функциональные аспекты. Учеб. пособие.-Ростов н/Д: Феникс, 2004.
  • 14. Архитектурная типология зданий и сооружений: Учеб. для вузов: /. Змеул С.Г., Маханько Б.А. Издание стереотипное. — М.: Архитектура-С,. 2004.— 240 с., ил.